Avid BB7 tárcsafék

183 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 22.000 Ft

Új Avid BB7 eladó
19.000 Ft
új árához képest: -14%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



136-150 (183 vélemény)
Rendezés

Salieri avatar
20 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nekem nagyon jól fog eddig semmi baj nem volt vele.. beállítani is könnyü! (Én a kisujjamal is betudom úgy húzni, hogy első kerékre álljon!:D)
Hátrány
Elvileg az, hogy nyikorog de nekem még sohasem nyikorgott!!:)
Tapasztalat
Semmi kedvem nincs lecserélni 1 hidraulikusra.. nekem 203 as tárcsáva van!:)
Erre ajánlom
Mindenkinek mindenre!
Ennyiért vettem
20.000
Szerinted hasznos?

jetybaba avatar
jetybaba
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
jó fékerő,könnyen szerelhető,beállítható
Hátrány
hátul a féktest meg a csavaralátétek nagyon közel vannak a tárcsához vmikor hozzárért,ezért alátéttel kellett orvosolni.alap roundagon tárcsák nem túl jók.zajos bár engem nem zavar.
Tapasztalat
-
Erre ajánlom
neked fékezésre
Ennyiért vettem
17000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kristóf avatar
Kristóf
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Szép, nekem nagyon tetszik a fékereje, simán vetekedhet egy hidraulikuséval is..., a betétek állíthatósága, megbízható
Hátrány
Nagyon semmi, talán a fékpofák nem egyenletes bekopása ami néha ciripel a tárcsával..de ez új fékpofával orvosolható
Tapasztalat
Nekem ez előtt egy BB5-ös volt és nagyon szarul jártam vele, ugyanis amikor megvettem elfelejtettem hogy az a kis fém bigyó, ami a 2 fékpofa küzé kell kimaradt igy a két fékpofa simán nullára kpott röpke 3 hét alatt :D Ugyhogy egy kedves barátom felajánlotta hogy nekem adja alig 3 hónapot használt BB7-esét és boldoguljak vele. Hát jóljártam vele és ajánlom mindenkinek!
Erre ajánlom
Kiváló dirt,streetre, enyhébb DH-ra
Ennyiért vettem
Ingyen kaptam haveromtól
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

radirpok avatar
3 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Fékerő.
Hátrány
Bekopás után a fék nem tökig behúzott állapotban, hangulattól függően visít. Vizes állapotban olyan hangja van, mint egy hajókürtnek, a vaddisznók messze elkerülnek az erdőben :-( A fékerő sokkal kevésbé adagolható, mint egy V-féknél, túlságosan digitális. Erős fékezésnél hajlamos rázkódásra, de lehet, hogy ebben a villa is ludas (merev acél). A fékbetét egyenetlenségei miatt néha menet közben is csak úgy hozzáér a tárcsához, érdekes köszörűhangokat produkálva.
Tapasztalat
Lehet, hogy csak a gyári fékbetét nem az igazi (mint például szinte az összes Shimano fék betétje kuka), de én nagyot csalódtam ebben a technikában. "Mit ér az erő, ha nem uralod" és még hasonló dolgok jutnak az eszembe. És ez a folyamatos visítás... már alig merek a fékkarhoz nyúlni, szinte rettegek, hogy megint nyavajogni fog-e. Valószínűleg a világ legjobb fékje lehetne, ha lehetne hozzá puhább, nem visító fékbetétet kapni... kár érte.
Erre ajánlom
A brutál fékerő miatt durva lefeléken nagyon megnyugtató érzés, de XC-re szerintem túlkapás. Gondolkodom, hogy visszateszem a V-féket előre is.
Ennyiért vettem
20000
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Attee avatar
Attee
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 0-500 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Tökéletesen fog, mindig azt csinálja amit én akarok. Nem nagyon tudok sokkal jobbat elképzelni.
Hátrány
Néha (nagyon néha) visít egy kicsit, de csak halkan.
Tapasztalat
Kipróbáltam egy bringát hidraulikus tárcsafékkel és azt tapasztaltam, hogy az én Avid bb7-esem összehasonlíthatatlanul jobban fog (az a hydros fék jóval drágább volt, mint az Avid bb7).
Erre ajánlom
Mindenkinek, mindenre.
Szerinted hasznos?

Dzsuri avatar
Dzsuri
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Előszőr is az ,hogy AVID! iszonyatos fékereje van, ha jól be van állítva!
Hátrány
A 160-as tárcsa elől 30 celsius fokban nagyon felmelegszik, így elveszíti a fékerejét, de hátul nincs baj vele! Épp tegnap vettem előre egy 185-öset és az valami ultra brutál erejü, és nem forrósodik túl a nagy melegben sem! A másik dolog, hogy elől soha nem sikerül beállítani úgy a féktestet, hogy a tárcsa ne cincogjon a fékpofa miatt! Ez a dolog miatt vettem új tárcsát ,mert azt hittem túl nagy a 8-as benne, de hát a 185-ösben is alapból akkora volt, ami rájöttem nem volt nagy :D . Valaki segítsen, hogy hogy lehetne megoldani ezt a cincogós problemet, mert már nem tudom kit csináljak vele! lehet új fékpofa kell bele, mert már lehet nem egyenesen van kopva, vagy alapból lehet a kerékagy miatt van 8-as a tárcsában! kérlek titeket segítsetek!! Írjatok a dzsuri@vipmail.hu címre!! Köszi
Tapasztalat
Látom, hogy mindenki szídja a sípolást! Én nekem csak akkor sípól, mikor nem ülök bike-on, és csak úgy tologatás közben húzom meg a fékkart. mikor felpattanok rá akkor nagyon jó az egész! Amúgy rájöttem arra, hogy nem mindegy milyen idő van kint. például 10 fok alatt a fél általában mindig sípól nekem is mikor rajta ülök, de ha 10 fok fölött van a hőmérséklet akkor jó!
Erre ajánlom
A tárcsa mérettől függ az egész véleményem szerint. Most, hogy már van tapasztalatom a tárcsaméretben, így már tapasztalatból tudom ajánlani! A 160-as tárcsát kizárólag csak CC-re, és a 185 meg a 203-as tárcsát DH-ra, triálra, freeridera!!!!!
Ennyiért vettem
17000
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

apollo-3 avatar
apollo-3
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Tényleg jól fog!
Hátrány
Nekem eltört a fék amikor le akartam szedni!Semmit nem feszítettem meg az se feszült csak kicsavartam aztán szétrepedt!Ennyi pénzért sztem nem szabadna neki!
Tapasztalat
Pistinek üzenem h nálam a pofacsere kb 5 percig tartott!Szóval nemtom h te mit csináltál eddig!A hayes bowdenes mx fékek pedig sztem hulladékok!Mx-1-sem volt az kb annyit ért mint egy szarabb v-fék!Nem lehetett rendesen behúzni!Az avid fék fényévekkel jobb!Ha jobb hatást akarsz elérni akkor ajánlom h vegyél hozzá gyári fékkarokat!Azzal fog mint állat ja és a bowden se az utolsó!
Erre ajánlom
dh,fr
Ennyiért vettem
18000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tomek avatar
Tomek
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny
Hátrány
Sípól:)
Tapasztalat
Csőő! nekemis BB7 van hátúl 160 as tárcsa.. nekem is sípol mint aszemét... viszont ahogy kopik ugy abba hagyja.. bikemag forumon is kérdeztemmár.. deh ottse tudtak rá semmit mondani had sipoljon.. am a fémes pofától sipol gondolom erre rájöttél... szal nemsok mindent kezdhetsz vele.. smirdlivel max picit csiszotd meg jobbat nemtok csőcső
Erre ajánlom
Mindenkinek
Ennyiért vettem
17 000
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zoli a hegyről avatar
zoli a hegyről
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
jóóó fékhatás, viszonylag jóó pénzért be lehet szerezni ezt a baromi jóóó mechás tárcsaféket
Hátrány
sípoool nekem nagyon, kiscellin lefelé kicsit meleg:D 160as melegszik, mondjuk tárcsakialakítás függő
Tapasztalat
PLS HELP ME!!! Alapvetőleg baromi jóó a fék csak 1 gondom van vele hogy visít mint a disznó... vki tudna segíteni hogy vajon mi lehet a bökkenő vele. gyári pofákkal van,160 tárcsával és hátul használom. előre is köszi a segítséget
Erre ajánlom
aki jóó féket akar viszonylag jóó pénzért
Szerinted hasznos?

lujdzsi avatar
lujdzsi
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Iszonyat fékerő, könnyű beállítás, és néha-néha ha megpiszkálod elég is neki, nem szervizigényes.
Hátrány
azt tapasztaltam hogy a gyári tárcsával és pofákkal fura hangja van, de ez a fékerőt ne mbefolyásolja
Tapasztalat
Nagyon oda kell figyelni hogy milyen bicóra rakod. Én azt hittem jó lesz a judy-mon mert hát mozog 115mm-t meg minden...győzött a fék.. megölte a shimano alivio agyamat... szóval minőségi fék, ezért minőségi alkatrászekre tedd!!! minimum 30-as becsúszó, és erős agy, hogy ne hajoljon és fogjon fék.
Erre ajánlom
freeride, dh, és egyéb extrémség ahová kell ekkora fékerő
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

freerider avatar
freerider
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
nagyon jó a fék mindenkinek ezt ajánlom. ami azt illati az ujjam ból nekem is kicsipett egy kicsi darabát . mert naon éles a merevitök közt a tárcsa . de ki mondta hogy nyulkáljak benn?
Hátrány
nincsen ,még 160 tárcsával is fejreállit és 55 kg vok
Tapasztalat
a legjobb bowdenes tárcsafék a világon
Erre ajánlom
mindenkinek mindenre sok hidraulikus fék elbujhat mögötte
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pisti avatar
Pisti
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Tapasztalat
Jól lehet tisztántartani de kurvára nehéz betétet cserélni ...vagy fél óráig baszakodtam vele mire azt a kibaszott kis nyomo lemezt a helyére sikerült rakni . Jól lehet adagolni ! Nekem sokan azt mondták oda ver sok hidralikus féket ! De testvér! Azért egy hfx 9 az még is hfx9 ! Sztem drága .. mert 4 999 vettem egy hayes mx-et, mind a kettőt 203 as tárcsával használom és nem veszek észre különbséget szal sztem nem éri meg !A tárcsa elég jo , nekem a clean sweap van ami kurvára csalóka mert kissebnek látszik mint egy hayes 203 as tárcsa ! Karban tartást igényel ... Nekem pl az első héten be szart nyomo betét tekerője és el kellett vinnem szerelő hőz és azt mondta hogy kb fél órán át baszakolodott vele .. Biztos jobb a shimano fékeknél ... De ezért a hidralikusnál nem . Mechanikusba a legjobb sztem az mx és a bb7 bb5, a többi gyenge ..
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Jocy avatar
Jocy
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nem tul drága, királyul fog, nem nyikorog...stb
Hátrány
Még nem találtam...
Tapasztalat
Szerintem ez a legjobb mechanikus tárcsafék, meg még néhány hidraulikust is ver!
Erre ajánlom
Street, Dirt, DH
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Durva annyát avatar
Durva annyát
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Hát nem találko szavakat!Mint az álom úgy fog, nem nyikorog, fog az esőben is szal jó!
Hátrány
olyan nincs max hogy pár hónap alatt 8-as megy a tárcsába, ja meg 20ért vettem ami akkor kicsit húzos volt...de ezek apróságok aza alényeg hogy fogott mint állat!
Tapasztalat
Elmesélek egy ksi történetet: Régen amikor még a Konám volt akkor volt egy ilyen fék hátul, próbálgattam a féket így lejtőn meg minden és nagyon jól fogott és egyszer csak reccs!!!ELTÖRT A VÁZAM BASSZUS A FÉKERŐ MIATT!Azátn pár hétttel később elmentem vázat cseréln i még tudtam vele tekerni satufék TÖRIK A FÉK IS , kicsit ideges voltam, de aztán szereztem még egyet mert annyira jó ja és egy erősebb vázat is!:D
Erre ajánlom
street,dirt meg akinek kell még
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

SÉRÓ avatar
SÉRÓ
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Tapasztalat
a 203 as tárcsával a test =25.000 szettbe nekem is ien ien van és fasza
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

136-150 (183 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm

  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • grafitszürke (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

329g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 329g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar (Road): Országúti és canti fékkaral használható
  • Fékkar (MTB): Avid fékkarokkal használható
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "G2 CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-15 (18 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid BB7 - fékadapter kell vagy elég a távtartó 180-as tárcsához?
4 válasz
utolsó: 2017. ápr.
Avid BB7 hátsó fék miért gyengébb az elsőnél?
13 válasz
utolsó: 2015. jún.
Avid BB7 Csiszolódó hang fékezéskor.
8 válasz
utolsó: 2015. máj.
Avid BB7+Jagwire Ripcord brake cable
2 válasz
utolsó: 2014. okt.
AVID BB7+Shimano Alivio '11 (ST-M430) 3x9
2 válasz
utolsó: 2014. jún.
Avid BB7 tárcsafékhez minden fékkar jó ami V-fékhez is?
9 válasz
utolsó: 2014. márc.
Avid BB7 vagy Hayes Stroker a megbízhatóbb ?
4 válasz
utolsó: 2013. dec.
Avid BB7 vagy Juicy éri meg jobban hosszú távon ?
6 válasz
utolsó: 2013. dec.
Avid BB7 vagy Shimano BR-M495 féket vegyek városi trekkingre?
2 válasz
utolsó: 2013. nov.
Milyen féket vegyek 50E alatt? Avid BB7?
12 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Avid BB7 bowden gumiharang
9 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Avid BB7 első fék bovdenét hogy vezessem el?
11 válasz
utolsó: 2013. feb.
Suntour XCT V4 MLO villát csavarná az Avid BB7 tárcsafék?
2 válasz
utolsó: 2013. jan.
Shimano BR-M495, vagy Avid BB5 / BB7 tárcsafék a jobb?
16 válasz
utolsó: 2012. aug.
Milyen tárcsát ajánlotok Avid BB7 -hez?
5 válasz
utolsó: 2012. máj.
1-15 (18 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB7 termékkel kapcsolatban: