Formula R1 tárcsafék

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2012.01.)
  • Listaár: 55.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Bruuuutális fékerő
  • Hátborzongatóan könnyű
  • Első szériás Formula R1 gyárilag karbon karos.
  • Fékkar állítás imbuszos, mert ugye minek oda egy feleslegesen nehéz tárcsa és állító mechanika, hogy ha azt 1x kell belőni azt hellószia.
  • Gyári betétek alapból szinteresek, hőhatás csak jót tesz a fékerőnek.
  • n+1 féle tárcsa kapható hozzá, 6 csavaros, vagy centerlock, sima lemez, vagy alubakos, minden méretben. Sőt még Rohloff, 4 csavaros, és egyéb különleges agyakra is van tárcsájuk.
  • Made in Italy nem keleti termék
  • Formula talán az egyetlen olyan gyártó aki minden pótalkatrészt kínál a fékjeihez, konkrétan bármi cserés, be tudod szerezni, mert valahol biztos kapható.
  • Olajcsere ha egyszer megvolt, nem sűrűn kell hozzányúlni, nem folyat nem levegősödik.
  • Szuperszexi kinézet, polírozott verzióban.
  • Adagolhatósága nem rossz, bár valóban eléggé digitálisnak tűnhet az ereje miatt.
  • Überritka OEM verzió.
Hátrány
  • Egy hisztis kurva. Iszonyat nehéz, pepecs meló beállítani.
  • Hajlamos elállítódni nagy igénybevétel után, na akkor jön a ciripelés.
  • A légtelenítő csavar helyzete a karon. Csak a saját légtelenítő kit-jével kompatibilis.
  • Lehet, hogy rengeteg pótalkatrész hozzá, de horribilis ára van mindnek.
    (roppantógyűrű+béléspöcök+leszorítócsavar 5000 huf.)
  • Bármennyire lehet kapni hozzá megszámlálhatatlanul sokféle tárcsát, elég kevés anyag van a fékfelületben.
  • Az eredeti szegecselt tárcsák szegecsei kilazultak.
  • Eléggé elrohadt a kar dugattyúrúdjának gumiburkolata, ennek következtében fékkarcserénél leszedtem, következménye hogy mindkét kar elkezdett zörögni, mert semmi nem feszítette. Problémát megoldottam 3mm belső átmérőjű szilikoncsővel.
  • Gyenge minőségű alu csavarok.
Tapasztalat

Drága fék és drága fenntartani. Törött karral vettem komikum áron. A kar hozzá tizensokezrembe volt de még így is megérte. Mert cserébe az egyik legkönnyebb fék a piacon aminek az ereje fordítottan arányos a tömegével. Én nem bántam meg, hogy megvettem. Használtan. Egy új R1 Racing szettért (ami ennek a modellnek a mai megfelelője) biztos nem adtam volna annyit.

 

Tömegek, tárcsa,csavarok és adapter nélkül

  • első: 143 g
  • hátsó: 147 g
Erre ajánlom

XC-től az Enduro-ig

Mért tömeg
290 g
Csatolt képek
Formula R1  2008 tárcsafék
Formula R1  2008 tárcsafék
Formula R1  2008 tárcsafék
9 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

Hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:

Fél-fémes


 
szín:

Fekete-ezüst


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

Fékkar távolság


 
szimmetrikus fékkar:

Igen


 
fékpofa utánállítás:

Automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


tömeg:

277 g


 
további információk:
  • Könnyű fékbetécsere, a rotor és a féktest eltávolítása nélkül
  • A szett tartalma: fékkar + vezeték + féktest + fékbetétek készre szerelve

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Formula R1 Magyarországi forgalmazóról van valakinek ötlete ?
1 válasz
utolsó: 2019. szept.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Formula R1 termékkel kapcsolatban: