több mint egy éve
Teljesítmény:
Ár/teljesítmény:
Modellév: 2008,
1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
- Bruuuutális fékerő
- Hátborzongatóan könnyű
- Első szériás Formula R1 gyárilag karbon karos.
- Fékkar állítás imbuszos, mert ugye minek oda egy feleslegesen nehéz tárcsa és állító mechanika, hogy ha azt 1x kell belőni azt hellószia.
- Gyári betétek alapból szinteresek, hőhatás csak jót tesz a fékerőnek.
- n+1 féle tárcsa kapható hozzá, 6 csavaros, vagy centerlock, sima lemez, vagy alubakos, minden méretben. Sőt még Rohloff, 4 csavaros, és egyéb különleges agyakra is van tárcsájuk.
- Made in Italy nem keleti termék
- Formula talán az egyetlen olyan gyártó aki minden pótalkatrészt kínál a fékjeihez, konkrétan bármi cserés, be tudod szerezni, mert valahol biztos kapható.
- Olajcsere ha egyszer megvolt, nem sűrűn kell hozzányúlni, nem folyat nem levegősödik.
- Szuperszexi kinézet, polírozott verzióban.
- Adagolhatósága nem rossz, bár valóban eléggé digitálisnak tűnhet az ereje miatt.
- Überritka OEM verzió.
Hátrány
- Egy hisztis kurva. Iszonyat nehéz, pepecs meló beállítani.
- Hajlamos elállítódni nagy igénybevétel után, na akkor jön a ciripelés.
- A légtelenítő csavar helyzete a karon. Csak a saját légtelenítő kit-jével kompatibilis.
-
Lehet, hogy rengeteg pótalkatrész hozzá, de horribilis ára van mindnek.
(roppantógyűrű+béléspöcök+leszorítócsavar 5000 huf.) - Bármennyire lehet kapni hozzá megszámlálhatatlanul sokféle tárcsát, elég kevés anyag van a fékfelületben.
- Az eredeti szegecselt tárcsák szegecsei kilazultak.
- Eléggé elrohadt a kar dugattyúrúdjának gumiburkolata, ennek következtében fékkarcserénél leszedtem, következménye hogy mindkét kar elkezdett zörögni, mert semmi nem feszítette. Problémát megoldottam 3mm belső átmérőjű szilikoncsővel.
- Gyenge minőségű alu csavarok.
Tapasztalat
Drága fék és drága fenntartani. Törött karral vettem komikum áron. A kar hozzá tizensokezrembe volt de még így is megérte. Mert cserébe az egyik legkönnyebb fék a piacon aminek az ereje fordítottan arányos a tömegével. Én nem bántam meg, hogy megvettem. Használtan. Egy új R1 Racing szettért (ami ennek a modellnek a mai megfelelője) biztos nem adtam volna annyit.
Tömegek, tárcsa,csavarok és adapter nélkül
- első: 143 g
- hátsó: 147 g
Erre ajánlom
XC-től az Enduro-ig
Mért tömeg
290 g
9 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?