Formula R1 tárcsafék

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2012.01.)
  • Listaár: 55.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

Bula avatar
11 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Pehelysúly

Brutál fékerő

Extra dizájn

Hátrány

Nincs hátránya, tökéletes fék.

Tapasztalat

2015-ben fékápgréd mellett döntöttem. Avid Juicy Ultimate Carbon volt a bringán, ami hozta a szokásos Avid sajátosságokat, így mennie kellett. XCM-ezek, de szeretem a nagy fékerőt. A kis súly értelemszerű. A 2015-ös XT-t dícsérték többen, de a súlya nem tetszett, illetve a nikkel dekli sem éppen illik a mai bringákhoz. Így került képbe az R1, mint pehelysúlyú, brutál erejű fék. Gyorsan felhajtottam egyet, találtam egy kiváló állapotú példányt Érden a Maxi Bike-ban. A csőmérettel gond volt, hosszabb kellett a hátsóhoz, ezt tízezeréert szállították. Alligator betéteket kapott Maxi ajánlására, aki valamelyik saját gépén használ ilyet, és bevált nála. Hazavittem a féket, a bontható bilinccsel egy pillanat alatt rögzítettem, felfogattam az adapterekre, a legkisebb szerencsétlenkedés nélkül, elsőre beállt. Avid G3 CS tárcsák vannak a kerekeken (később lecserélem őket a súlyuk miatt), amik eddig minden fékemnél beváltak. Belőttem a fékkarok távolságát az integrált-rejtett imbusszal, ami szintén tökéletes megoldás az ormótlan szabadon álló nagy tekerők helyett, amit más cégek használnak, mintha állandóan ezt az opciót kéne állítgatnunk... Elindultam próbakörre. A kar rövid úton jár, a fogása biztos, erről nem csúszik le az ujjad, a nyomáspont határozott, precíz, finom műszer ez. :) Két kisebb lejtő kellett, hogy elkezdjen harapni a fék, azaz hamar bekopik ezzel a tárcsával-betéttel. Rögtön érezni, hogy egy ujjnál többre itt sosem lesz szükség, és így is van. Hidegen is szépen fog, kiválóan adagolható, a melegedésnél pedig fokozza a szorítást, ilyenkor még kisebb húzóerővel is megállít, akármekkora tempóról kell visszalassulni. Egyelőre még csak a Budai hegyekben használtam, itt lehetetlen elmelegíteni, bírja, még csak el sem mászik a fogáspont. A teljesítménye magabiztossá tesz, érezni rajta, hogy ez egy csúcs XC fék, ha egyszer szereztél egy ilyet, a fékkérdés meg van oldva.

Erre ajánlom

XC-re verseny szinten is, 160/140-es tárcsával 85 kilóig simán megfog. :) Fölötte pedig 180/160. Próbálgattam félcsőben, és ugrókon is, és király, az egy ujj-blokkolást bármikor beadja, így dirtre, triálra is simán alkalmas. Emellett szép, nagyon szép, szóval puccos arcoknak is jó választás lehet vitrinbringára, bár ennek sok értelme nincs. :D

Ennyiért vettem
42000
Csatolt képek
Formula R1  2010 tárcsafék
Formula R1  2010 tárcsafék
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Bruuuutális fékerő
  • Hátborzongatóan könnyű
  • Első szériás Formula R1 gyárilag karbon karos.
  • Fékkar állítás imbuszos, mert ugye minek oda egy feleslegesen nehéz tárcsa és állító mechanika, hogy ha azt 1x kell belőni azt hellószia.
  • Gyári betétek alapból szinteresek, hőhatás csak jót tesz a fékerőnek.
  • n+1 féle tárcsa kapható hozzá, 6 csavaros, vagy centerlock, sima lemez, vagy alubakos, minden méretben. Sőt még Rohloff, 4 csavaros, és egyéb különleges agyakra is van tárcsájuk.
  • Made in Italy nem keleti termék
  • Formula talán az egyetlen olyan gyártó aki minden pótalkatrészt kínál a fékjeihez, konkrétan bármi cserés, be tudod szerezni, mert valahol biztos kapható.
  • Olajcsere ha egyszer megvolt, nem sűrűn kell hozzányúlni, nem folyat nem levegősödik.
  • Szuperszexi kinézet, polírozott verzióban.
  • Adagolhatósága nem rossz, bár valóban eléggé digitálisnak tűnhet az ereje miatt.
  • Überritka OEM verzió.
Hátrány
  • Egy hisztis kurva. Iszonyat nehéz, pepecs meló beállítani.
  • Hajlamos elállítódni nagy igénybevétel után, na akkor jön a ciripelés.
  • A légtelenítő csavar helyzete a karon. Csak a saját légtelenítő kit-jével kompatibilis.
  • Lehet, hogy rengeteg pótalkatrész hozzá, de horribilis ára van mindnek.
    (roppantógyűrű+béléspöcök+leszorítócsavar 5000 huf.)
  • Bármennyire lehet kapni hozzá megszámlálhatatlanul sokféle tárcsát, elég kevés anyag van a fékfelületben.
  • Az eredeti szegecselt tárcsák szegecsei kilazultak.
  • Eléggé elrohadt a kar dugattyúrúdjának gumiburkolata, ennek következtében fékkarcserénél leszedtem, következménye hogy mindkét kar elkezdett zörögni, mert semmi nem feszítette. Problémát megoldottam 3mm belső átmérőjű szilikoncsővel.
  • Gyenge minőségű alu csavarok.
Tapasztalat

Drága fék és drága fenntartani. Törött karral vettem komikum áron. A kar hozzá tizensokezrembe volt de még így is megérte. Mert cserébe az egyik legkönnyebb fék a piacon aminek az ereje fordítottan arányos a tömegével. Én nem bántam meg, hogy megvettem. Használtan. Egy új R1 Racing szettért (ami ennek a modellnek a mai megfelelője) biztos nem adtam volna annyit.

 

Tömegek, tárcsa,csavarok és adapter nélkül

  • első: 143 g
  • hátsó: 147 g
Erre ajánlom

XC-től az Enduro-ig

Mért tömeg
290 g
Csatolt képek
Formula R1  2008 tárcsafék
Formula R1  2008 tárcsafék
Formula R1  2008 tárcsafék
9 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

freeride69x avatar
154 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

A kar egy nagyon tiszta, minimalista vonalvezetésű, piros eloxált bilincs. A főfékhenger is  egy sima fekete színű. A kábel egy elegáns szürke kevlár vezeték ami egy sima, texturált féknyeregbe csatlakozik, piros anodizált díszítéssel . Azonban, a forgórész a fékkarnál nem ugyanolyan esztétikus. Fékereje még a nagyobb súlyú fékeknél is jobb, a Formula R1 adagolása jó,egyujjas fékezést is lehetővé tesz.

Hátrány

Tárcsa esős időben nyígósabb,hanngal jelzi a fékezést.

Erre ajánlom

Xc,maraton felhasználási területre.

Ennyiért vettem
54900
Mért tömeg
560 g
Csatolt képek
Formula R1  2012 tárcsafék
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
 
típus:

Hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:

Fél-fémes


 
szín:

Fekete-ezüst


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

Fékkar távolság


 
szimmetrikus fékkar:

Igen


 
fékpofa utánállítás:

Automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


tömeg:

277 g


 
további információk:
  • Könnyű fékbetécsere, a rotor és a féktest eltávolítása nélkül
  • A szett tartalma: fékkar + vezeték + féktest + fékbetétek készre szerelve

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Formula R1 Magyarországi forgalmazóról van valakinek ötlete ?
1 válasz
utolsó: 2019. szept.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Formula R1 termékkel kapcsolatban: