Formula R1 tárcsafék

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2012.01.)
  • Listaár: 55.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Bula avatar
11 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Pehelysúly

Brutál fékerő

Extra dizájn

Hátrány

Nincs hátránya, tökéletes fék.

Tapasztalat

2015-ben fékápgréd mellett döntöttem. Avid Juicy Ultimate Carbon volt a bringán, ami hozta a szokásos Avid sajátosságokat, így mennie kellett. XCM-ezek, de szeretem a nagy fékerőt. A kis súly értelemszerű. A 2015-ös XT-t dícsérték többen, de a súlya nem tetszett, illetve a nikkel dekli sem éppen illik a mai bringákhoz. Így került képbe az R1, mint pehelysúlyú, brutál erejű fék. Gyorsan felhajtottam egyet, találtam egy kiváló állapotú példányt Érden a Maxi Bike-ban. A csőmérettel gond volt, hosszabb kellett a hátsóhoz, ezt tízezeréert szállították. Alligator betéteket kapott Maxi ajánlására, aki valamelyik saját gépén használ ilyet, és bevált nála. Hazavittem a féket, a bontható bilinccsel egy pillanat alatt rögzítettem, felfogattam az adapterekre, a legkisebb szerencsétlenkedés nélkül, elsőre beállt. Avid G3 CS tárcsák vannak a kerekeken (később lecserélem őket a súlyuk miatt), amik eddig minden fékemnél beváltak. Belőttem a fékkarok távolságát az integrált-rejtett imbusszal, ami szintén tökéletes megoldás az ormótlan szabadon álló nagy tekerők helyett, amit más cégek használnak, mintha állandóan ezt az opciót kéne állítgatnunk... Elindultam próbakörre. A kar rövid úton jár, a fogása biztos, erről nem csúszik le az ujjad, a nyomáspont határozott, precíz, finom műszer ez. :) Két kisebb lejtő kellett, hogy elkezdjen harapni a fék, azaz hamar bekopik ezzel a tárcsával-betéttel. Rögtön érezni, hogy egy ujjnál többre itt sosem lesz szükség, és így is van. Hidegen is szépen fog, kiválóan adagolható, a melegedésnél pedig fokozza a szorítást, ilyenkor még kisebb húzóerővel is megállít, akármekkora tempóról kell visszalassulni. Egyelőre még csak a Budai hegyekben használtam, itt lehetetlen elmelegíteni, bírja, még csak el sem mászik a fogáspont. A teljesítménye magabiztossá tesz, érezni rajta, hogy ez egy csúcs XC fék, ha egyszer szereztél egy ilyet, a fékkérdés meg van oldva.

Erre ajánlom

XC-re verseny szinten is, 160/140-es tárcsával 85 kilóig simán megfog. :) Fölötte pedig 180/160. Próbálgattam félcsőben, és ugrókon is, és király, az egy ujj-blokkolást bármikor beadja, így dirtre, triálra is simán alkalmas. Emellett szép, nagyon szép, szóval puccos arcoknak is jó választás lehet vitrinbringára, bár ennek sok értelme nincs. :D

Ennyiért vettem
42000
Csatolt képek
Formula R1  2010 tárcsafék
Formula R1  2010 tárcsafék
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

Hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:

Fél-fémes


 
szín:

Fekete-ezüst


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

Fékkar távolság


 
szimmetrikus fékkar:

Igen


 
fékpofa utánállítás:

Automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


tömeg:

277 g


 
további információk:
  • Könnyű fékbetécsere, a rotor és a féktest eltávolítása nélkül
  • A szett tartalma: fékkar + vezeték + féktest + fékbetétek készre szerelve

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Formula R1 Magyarországi forgalmazóról van valakinek ötlete ?
1 válasz
utolsó: 2019. szept.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Formula R1 termékkel kapcsolatban: