Formula The One tárcsafék

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2009 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 55.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




GPT avatar
21 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon erős

Kiváló adagolhatóság

Összeszerelés, előállítás minősége

Fényezés

Fékkar kialakítás

Teljesítmény/súly aránya kirívóan magas

made in italy‹

Hátrány

Nehéz beállítani 

Drága

Shimano váltókart nem lehet rászerelni (sram xo hoz  letezik csak kiegészítő, mixmaster néven kell keresni)

Tapasztalat

Formula RX és Ice Tech XT hez tudom érdemben hasonlítani - szerintem sokkal jobb. Az rx alattam (100kg) volt már hogy kevés volt egy egy komolyabb pálya végén - a The One viszont megizzaszthatatlan. Nagyon finoman adagolható: az egész finom lassítgatással kezdődik, amit fokozatosan lehet növelni. Ez nagyon jól jön vizes sáros terepen, mert egyenlőre nincs ABS-es mtb fék. Aztán miután elér egy pontot utána elkezd komolyan fékezni, érezni, hogy szinte letépi a kereket alólad (vagy Téged, ha félvállról veszed az erejét). Ezt a pusztító vészfékezést amit én nem tapasztaltam a XT nél és lehet, hogy nem ez nem is jó, de én szeretem.

180as egyrészes tárcsát használok elől-hátul, átütő tengelyes kerekeken : nem ciripel kanyarban sem, nincs hangja csak esőben, amíg felmelegszik (5 mp)

DOT 4.0-sal működik, olvastam, hogy volt aki kipróbálta 5.1-sel és azzal is szuperált. A Formula support ezt kategórikusan elveti és én hiszek nekik. (a cross motorokra gyártott fékük is ilyennel megy, egy biciklinél is jó) Amúgy amég garanciális a fék, addig senkinek nem ajánlom a kísérletezést. 

Beállítani nem egyszerű. Az Rx szel sokat bajlódtam régen, ezt most tényleg hozzáértő szakemberre bíztam. (megérte) Nagy segítség továbbá az átütő tengely, mert kerékcsere után sokkal pontosabban lehet visszatenni pont ugyan abba a pozícióba a tárcsát.

Egy SLX hez képest még akciósan is dupla árban van... Nem éri meg mindenkinek. Ez egy enduro fék, illetve könnyebb bringások nem fogják tudni kihasználni.

A moduláció mellett amit szeretek a Formulában, az a fékkar. ‹‹Elsőre fura lehet az ívelt formája, de nagyon jól kézre áll és sokat segít az adagolásban. 

Bár ennyi pénzért elvárható, de tényleg csodálatos a kivitelezés. Alapvetően masszív és jó minőségű, a fényezés és a lézer gravírozott felirat is nagyon szép.

Bár szerintem nem a fék az amin súlyt kell faragni, de van olyan fék, ami hasonló Nm erővel rendelkezik és dupla súlyban van.

A rajta lévő tekerők jó dolog, bár pont egyszer kell használni...

 

Nem szokott maximális értékelést kapni ez a fék, mert egyfelől némileg ízlés kérdése, hogy tetszik e, hogy másképp fékez, mint egy Shimano, másrészt ár/érték arányban egyszerűen nem rúghat labdába (Hope árban van, azzal lenne érdemes hasonlítgatni, de sajnos azt nem tudom, amúgy egy Trickstuff és BreakeForceOne hoz képest meg szinte olcsó is).

Viszont van benne valami plusz, valami érzelmi töltet, amit az olasz dizájn és a szinte gonosz fékerő ad.

 

 

*

update: Swiss Stop 25S (sinter) betétek bekoptak... kegyetlen.

     Elől most teszt jelleggel egy  [NOW8](www.r2-bike.com/NOW8-Technology-Brake-Pads-Cerablade-Formula-R1-Racing-RX-C1-RO-The-One)  márkájú fél fémes, kerámia szigetelésű betét van: nagyon jól működik eddig, tudom ajánlani ezt is

Erre ajánlom

Bármelyik MTB szakágra

Ennyiért vettem
253 euro
Csatolt képek
Formula The One  2013 tárcsafék
Formula The One  2013 tárcsafék
Formula The One  2013 tárcsafék
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

Hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:

Fél-fémes


 
féktárcsa mérete:

a féktárcsa nem tartozék


 
szín:

Fekete - arany


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

Fékkar elérés


 
szimmetrikus fékkar:

Igen


 
fékbetétcsere:

Szerszám nélkül


tömeg:

241 g (első)


 
további információk:
  • Monobody féknyereg kialakítás
  • Polírozott felület, lézergravírozott feliratokkal
  • Feeling Control System: szerszámmentes munkapont és fékkartávolság állítási lehetőség
  • A fékkar bilincs két részből áll így könnyen felszerelhető
  • Könnyű fékbetét csere, a rotor és a féktest eltávolítása nélkül
  • A szett tartalma: fékkar + vezeték + féktest + fékbetétek
  • Első fék adapter nélkül, közvetlen PostMount kompatibilis

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Formula The One
3 válasz
utolsó: 2014. dec.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Formula The One termékkel kapcsolatban: