Hayes HFX 9 HD tárcsafék

81 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2008
    (frissítve: 2008.03.)
  • Listaár: 30.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




user2543 avatar
73 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • Jó fékbetétekkel felveszi a versenyt az ereje a strokerekkel, juicykkal, 203as tárcsával használom, mindenhol megfogott, ahol szükség volt rá.
  • Adagolhatónak érzem, szélsőségektől eltekintve nincs vele kellemetlen kicsúszás, fejreállás.
  • Fékkartávolság állítás van rajta (nekem nem rázódott/lazult ki), átlagosabb felhasználásra nem is kell szerintem több.
  • Másfél éve használom, nem szedtem szét, nem levegősödött, melegedett, hosszú fékezés után sem.
  • Normális tárcsával hangtalan. Vizesen sem nyikorog/ciripel.
  • Nem ragad be a fékkar.
  • Kényelmes fékkar kialakítás. (ez a könnyített lyukas van nekem)
  • Szerszámmentes betétcsere.
  • Bár még nem csináltam, de nem tűnik vészesnek a légtelenítés, sok how to videó van.
Hátrány
  • Fékkart tartó pöcök gömbfejét tartó zégergyűrű-alátét kombót érdemes lecserélni erősebbre, mert kicsit szerencsétlenebb esésnél kifittyed.
  • Gyári fékbetétek nem harapnak rendesen, most a2z betéteket használok, az bejött, viszont nem tudom, hogy a gyári hayes betétek milyen vastagok, de az újak csak csiszolgatás után mentek be a féktestbe. A2z tárcsa is bejött, bár az nem annyira merev és kanyarvételnél hozzáéreget a betétekhez.
  • Minden fékkarom lötyög, ez is, persze nem zavaróan.
Tapasztalat

Próbáltam más stroker ace-ét, code-ját, saint-jét, azok nyilván erősebbek, de ha nem vagy egy benga állat, akkor ennek is elég brutál ereje van. 10 Mátyásért vettem alig használtan, tárcsa nélkül még anno, annyi pénzért megérte. Igénytelen, nem kell állítgatni. 

Erre ajánlom

DH/Freeride, CC-AM

Ennyiért vettem
10000
Csatolt képek
Hayes HFX 9 HD tárcsafék
Hayes
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hayes logó

Hayes márka bemutatás

A Hayes márkanevet tárcsafékjeiről ismerhetjük. Elődje, a H&H Products Company 1946-ban alapult. Később a Kelsey-Hayes Company divíziója lett, végül 1984-ben vette fel a Hayes Brake nevet.

A cég nem csak kerékpárokhoz készít tárcsafékeket, hanem ipari alkalmazásokra is, illetve olyan járműipari cégek beszállítója, mint a quad-okat és hójárókat gyártó Polaris, vagy a mindenki számára ismerős Harley Davidson. Az első, 4 dugattyús Kelsey-Hayes fékekkel felszerelt autók 1964-ben gördültek le az összeszerelő szalagokról. 1968-ban a H&H mint verseny-részleg funkcionált a cégnél, dragsterekre és TransAm versenyautókra is készítettek fékrendszereket. 1970. október 23-án a Hayes fékekkel szerelt Blue Flame versenyautó új, 1008,6 km/órás sebességrekordot állított fel. Egy korábbi, félresikerült kísérlet során, a fékezőernyők hibája miatt, a fékeknek 880 km/óráról kellett lelassítaniuk az autót.

A sikerei eredményeként olyan gyártók beszállítója lett a cég, mint a John Deere, JCB, Caterpillar, vagy a Volvo. A kerékpár fékeken 1992-ben kezdett el dolgozni a cég, 1993-ban piacra dobva első ilyen féküket.

A Hayes cégcsoporthoz tartozik több kerékpáros márka is, úgymint a kerékalkatrészeket gyártó SunRims, vagy a teleszkópgyártó Manitou. A cég szponzoráltjai közt rengeteg kerékpáros csapat megtalálható, többek közt a magyar Cube-Csömör KSK.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Hayes HFX 9 HD első fék probléma
2 válasz
utolsó: 2013. szept.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Hayes HFX 9 HD termékkel kapcsolatban: