Hayes HFX 9 XC tárcsafék

32 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2008
    (frissítve: 2008.03.)
  • Listaár: 24.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-15 (32 vélemény)
Rendezés

Marshall avatar
6 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-nagyon jo a fékereje bár nemlehet vele finoman játszani

-egyszerű beállítani, légteleniteni

amióta megvan nemkellet vele semmitse csinálnom csak betétet cserélni

-könnyen cserélhető fékbetét

-kényelmes fékkar

Hátrány

könnyen elállítódik a munkaállomás és ha nemértesz hozzá szo***.. :s

utálja az esőt ... énis...

 

Tapasztalat

kezdő féknek tökéletes

Erre ajánlom

freeride, cc, xc, talán egy ocska dh-n is megállja a helyét

Szerinted hasznos?

NoNam3 avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagy a fékereje, betérdeltem már párszor a stucniba mikor stuztam vele. Hayes tácsa hátul magura elöl. Jól adagolható, a fékkar távolságot lőheted be magadnak. Nem tapasztaltam melegedést, gyári pofák jól bírják, olajat nem ereszti sehol, nem levegős, full igénytelen fék. Az első nagyon néha ciripel, sztem azért mert nem a gyári tárcsa.

Hátrány

Ne húzd be ha nincs a fékpofák közt a tárcsa mert akkor sz...szívni fogsz vele :D 

Tapasztalat

Szerintem jó fék, sokan fikázzák hogy nincs hozzá alkatrész meg ilyenek, nekem egyenlőre nem kellett hozzá semmi :D

Erre ajánlom

XC és minden egyéb

Ennyiért vettem
kerón volt
Csatolt képek
Hayes HFX 9 XC  2010 tárcsafék
Hayes HFX 9 XC  2010 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

borjuhh avatar
24 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

kezdőknek elég ez a hidraulikus fék

nem olyan drága

könnyű beállítani,szervizelni egyszerű

nagy fékerő

180 -as tárcsával bikál fog 

Hátrány

nem találtam ilyet 

Tapasztalat

nagyon jó kis fék ez a Hayes ,csak ajánlani tudom .

Erre ajánlom

xc 

Ennyiért vettem
12000
Csatolt képek
Hayes HFX 9 XC  2007 tárcsafék
Szerinted hasznos?

krey avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

160as tárcsával használom street-dirt bicómba, nekem bőségesen elég a fékereje.
Amióta csak megvan egy ujja kezelem, nagyon finoman adagolható a Hayes HFX 9 XC.
Télen-nyáron is használtam már, nem tapasztaltam eltérést a fékhatásban
Nem a gyári betétek vannak be, előző tulaj cserélte. Alig akar kopni.

 

Hátrány

Kis mértékű behúzásnál néha kis 'kattanást' érzek/hallok, de semmibe nem hátráltatja működését.

Csatolt képek
Hayes HFX 9 XC tárcsafék
Szerinted hasznos?

scotty19 avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó ennek ellenére elég jó kis fék a Hayes HFX 9 XC, kezdő olajosféknek az egyik legjobb választás.

Nagyon egyszerű a karbantartása. Légteleníteni sem nagydolog :)

Hátrány

Sajnos már nem mai darab így nehéz találni egy szépet és jót.

Így figyelni kell a tömítésekre és a fékvezetékek állapotára.

Erre ajánlom

városban, akár hegyekben is

Ennyiért vettem
14000
Csatolt képek
Hayes HFX 9 XC tárcsafék
Szerinted hasznos?

mikloskaresz avatar
54 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- fékerő elégséges. 180-as hayes tárcsával használtam.

- szépen adagolható

- a beállítás pár másodperc alatt megvan

- a gyári pofák 5 hónap után használhatatlanok voltak

Hátrány

- melegedik - bekeményedik - gyenge fékhatás

De ez valószínűleg azért mert nem XC-re hanem FR-DH-ra használtam.

Erre ajánlom

XC

Városi tekerés

Csatolt képek
Hayes HFX 9 XC tárcsafék
Szerinted hasznos?

kgabus avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • könnyű
  • szépen, érzéssel adagolható
  • nagy fékerő
  • könnyen szerelhető, a légtelenítése sem egy bonyolult dolog
  • nem folyik, nem ereszti el a fékolajat
Hátrány
  • nálam a gyári Hayes tárcsákban megvan a hajlam a deformálódásra, pedig nem ütöm-verem a bringát
  • elférne rajta kicsivel több állítási lehetőség- legalább egy fékkartávolság
Ennyiért vettem
Komplett bringában volt.
Csatolt képek
Hayes HFX 9 XC  2006 tárcsafék
Hayes HFX 9 XC  2006 tárcsafék
Hayes HFX 9 XC  2006 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vga20 avatar
57 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, 4000-8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Sokan szidják de nekem nagyon bevált, elég olcsó ahhoz képest hogy a hays egyik legolcsóbb hidros féke nagyon kira:D Nekem elöl hátul ez van. szuperül állítható mindenféle tárcsán fog.

gyári pofákat cserélve jól működik. én használtan vettem nem gyári pofákkal.

az én 60kg-mat brutálisan megfogja. elöl 203-as hátul 160as tárcsával. :D

 

Hátrány

Nehéz hozzá találni konzolt. és ha találsz akkor is drága.

Tapasztalat

Nekem bevált ;)

Erre ajánlom

szerintem mindenhol megálja a helyét.

Ennyiért vettem
Bicómba volt
Csatolt képek
Hayes HFX 9 XC  2009 tárcsafék
Hayes HFX 9 XC  2009 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rikolto avatar
30 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

nagy fékerő, jól adagolható, nem rosz de nem is jó.. elmegy

Hátrány

fékezésnél ciripel, gyorsan melegszik, gyári pofák elég gagyik, beállítani elég nehéz,   ha nem szigszallagozom le a dugot a fékkaron kijön a dugó, kifolyik az olaj, 3 hét amig jön hozzá dugó, és akkor is 20db dugót küldenek

Erre ajánlom

túra xc

Ennyiért vettem
passz
Csatolt képek
Hayes HFX 9 XC  2008 tárcsafék
Hayes HFX 9 XC  2008 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kuti91 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

jó fékhatás,harap ha kell és nem melegszik annyira
jó design, egyszerű forma csak ami kell
a fékerő jól adagolható, mechanikushoz képest
az ára elég baráti, főleg ha jó helyen jókor veszed

Hátrány

kopik a fékpofa : )
fékfolyadék csere macerás nálam, de különben nem tudok belekötni másmibe. egy fék ami lefékez!
 

Tapasztalat

mechanikus fékekhez képest jobban adagolható

Erre ajánlom

városba futkározóknak 160as tárcsával
 

Ennyiért vettem
20,000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jancsi90 avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nagyon olcson jutottam hozza, kiarazas volt!

77kg-os vagyok 180as tarcsakkal vettem meg elol es hatul, meg nem melegszik, igaz csak 30km-t mentem vele, majd 1-2 ev mulva irok h mik lesznek az egyeb elonyok illetve hatranyok. Nagyon szepen lehet adagolni a fekerot! Az elso fek egy kicsit nehezen kopott be de most mar jol megfog, alig huzom be es mar a hatulja emelkedik!

Hátrány

ami nekem nagyon nem tetszik az az hogy barhogyan allitom be, nagyobb eroltetesnel a tarcsak cincegnek, de nah ez siznte mindegyik tarcsafeknel igy van!

Update 2011 május 2. :

Az első féknél a dugattyú mellett ereszti az olajat... :((( it' over!

Tapasztalat

szepek, vegre van egy hidraulikus tarcsfekem:D

Erre ajánlom

Akinek van egy kicsivel tobb penze az atlagosnal hogy olyan feket vehessen amivel megtud allni! Az adagolasert megeri nagyon, en xc-zek nemtom dh-ra milyen meg dirtre s freeride-ra, xc eleg tokos, bar a sulya nah eleg nagy 405gr!

Ennyiért vettem
parban 30000 FT
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mazan avatar
13 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Olcsó. Használtan manapság már 10-15 000-ért megkapod a kettőt.

Hátrány
Dot olajat használ. Nyúlós, a fékerő szabályozásra lehetőség nincs. Légtelenítésnél a fékkarnál a kis pöcök könnyen kiugrik és megy az olaj minden felé. ( az olaj maró hatású ) Tehát egyedül nem ajánlott légteleníteni. XC-éshez nem éppen egy könnyű darab.
Erre ajánlom

akinek nincs több pénze rá vegye meg de amúgy felejtős

Ennyiért vettem
20000
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

komarDH avatar
8 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • nagy fékerő
  • szép fékkar
  • nagy fékfelület
  • nehezen hevül túl
  • olcsóbb mint a saint (2008asnál) és nem folyik ki a fékből az olaj
  • nem kell külön feszítőrugó a fékbetétek közé
  • a fékerő kiválóan adagolható
Hátrány
  • a fékkar kotyogni kezd kb fél év után mert kikopik a forgáspontnál de az orvosolható hézagolással
  • a gyári fékbetéttel is fog a fék de nekem fémesen nyikorgott néha mert fémes alapú a gyárija
  • a fékkarban lévő légtelenítő furatban nem csavar hanem gumi tömítés van ami kijöhet , ami elég gáz de ezek a problémák könnyen megoldhatóak kis hozzáértéssel
Tapasztalat
A shimano sainthez képest kevesebb karbantartást igényel mióta elcseréltem és szerintem a hayes igazán jó féke ez amely igénytelenségből és teljesítményből ötös.
Erre ajánlom
akik meg akarnak halni a fékerőtől és minden déhás vagy freerider arcnak
Ennyiért vettem
cseréltem a saintemre
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kozidh avatar
21 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
  • Szép
  • Kényelmes kialakítás
  • Nagyon kényelmes fékkar ( masszív )
  • Hidraulikus
  • Könnyű ( szerintem )
  • 2 ujjas fék ez szerintem de 1 ujjasként is működik ha be van állitva
  • Hayes
Hátrány
  • Igen, a fékpofák nagyon rosszak...
  • Elég nehéz légteleníteni ( szervizbe faxán megcsinálják)
Tapasztalat
Hát nem tudom hogy de nekem 8as lett 2 hónap múlva a tárcsában. De ez az hogy nem tudom hogy hogy. Ha valaki esetleg tudja akkor írjon már valamit.köszi!
Erre ajánlom
Szerintem ez az a fék ami télleg mindenhova jó. Talán streetre kicsit kicsi a bowden.
Ennyiért vettem
bicón volt / van
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

flegmax avatar
13 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Hát igazából nem is rossz fék. Vannak amiket Hayes-ék kispóroltak ebből a csodamasinábó. Ami elnyőnek irható az a flip-flop kar. Az egyszerű két dugattyús rendszer, a szerszám nélkül cserélhető fékbetét. Ha úgy veszzük ezek az előnyök mára már szinte minden hidraulikus féknél elkönyvelhetőek, úgyhogy Hayes-éknek bele kell húzniuk.
Hátrány

Sajnos ilyen is van egy Hayes nine féknél. Példának okáért a fékmunkahenger dugattyúja amin a fékbetét rogzítése szerintem nem volt túl leleményes. A fékbetétnél nem azt kell számon tartani hogy az szerszám nélkül cserélhető>vegyük mongyuk a Shimano megoldását ami egy sima mezei fogóval megoldható és brilliáns ötlet.
A másik nekem nem tetsző dolog az a fékkarnak az olajtartája, így elhelyezni nem volt szerencsés. A dőlése nagyon nem jó, mert légtelenítéskor az olaj (ha nem döntöd meg a bicódat) akkor ki tud folyni.

A harmadik ami nagyon csípi a szememet az hogy egyszerűen akármennyi Hayes Nine fékem volt, mindnél a légtelenítés az nem volt egy fél órás munka. Nagyon nehezen lehet például feltölteni olajjal vagy légteleniteni, pedig már 3 Nine fékem volt ,ezek közül 2-őt sikerült tökéletesen leglégteleniteni.
Vannak hozzá pótalkatrészek ez csillagos ötös!!

Tapasztalat
Egyszól semmi sem tökéletes, vannak hibái. Ha választhatnék a hayes fékek közül akkor én már inkább a Stroker szériából választanék. A Nine féket igazából nagy durranásnak tervezte a gyártó, szerintem ez nem sikerült nagy durranásnak. Mindenkinek megvan a saját véleménye/tapasztalata. De ne felejtsük el hogy ezek olajos fékek, szóval ha valaki jól összerakja ezt a zárt rendszert, akkor semmi félnivalója nem lehet. Kivételek akadnak, én pont az vagyok. Pedig pár hidraulikus féket már szétszedtem és össze is raktam. Be kell vallanom hogy ezt ha valaki extrém felhasználásra akarja megvenni, akkor inkább vegyen shimano-t. A leg megbízhatóbbak a shimano fékjei.
Erre ajánlom
Felhasználása szerintem univerzális akármire. Lightos DH-ra is jó.
Ennyiért vettem
4000
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (32 vélemény)
Rendezés
Hayes logó

Hayes márka bemutatás

A Hayes márkanevet tárcsafékjeiről ismerhetjük. Elődje, a H&H Products Company 1946-ban alapult. Később a Kelsey-Hayes Company divíziója lett, végül 1984-ben vette fel a Hayes Brake nevet.

A cég nem csak kerékpárokhoz készít tárcsafékeket, hanem ipari alkalmazásokra is, illetve olyan járműipari cégek beszállítója, mint a quad-okat és hójárókat gyártó Polaris, vagy a mindenki számára ismerős Harley Davidson. Az első, 4 dugattyús Kelsey-Hayes fékekkel felszerelt autók 1964-ben gördültek le az összeszerelő szalagokról. 1968-ban a H&H mint verseny-részleg funkcionált a cégnél, dragsterekre és TransAm versenyautókra is készítettek fékrendszereket. 1970. október 23-án a Hayes fékekkel szerelt Blue Flame versenyautó új, 1008,6 km/órás sebességrekordot állított fel. Egy korábbi, félresikerült kísérlet során, a fékezőernyők hibája miatt, a fékeknek 880 km/óráról kellett lelassítaniuk az autót.

A sikerei eredményeként olyan gyártók beszállítója lett a cég, mint a John Deere, JCB, Caterpillar, vagy a Volvo. A kerékpár fékeken 1992-ben kezdett el dolgozni a cég, 1993-ban piacra dobva első ilyen féküket.

A Hayes cégcsoporthoz tartozik több kerékpáros márka is, úgymint a kerékalkatrészeket gyártó SunRims, vagy a teleszkópgyártó Manitou. A cég szponzoráltjai közt rengeteg kerékpáros csapat megtalálható, többek közt a magyar Cube-Csömör KSK.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Mi a teendo ha Hayes HFX 9 XC fekem nem fog ugy ahogy kene?
2 válasz
utolsó: 2016. márc.
Hayes HFX 9 XC tárcsa gondok!
2 válasz
utolsó: 2014. feb.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Hayes HFX 9 XC termékkel kapcsolatban: