Hayes HFX 9 XC 2008 tárcsafék
-
Modellév:
2008
- Listaár: 24.000 Ft
Nem volt drága, gyárilag rakták a bringára..
DOT fékolaj olcsó
-gyakori meghibásodás..
-nehéz szerelés (javítás, alkatrészenként nehéz beszerezni..stb)
Jól fog, 1x fejreálltam vele két ujjal húztam, állva a biciklin... Erős a fékkarja, ezt még Hulk Hogan se görbiti el. Többen irták ciripel, nekem nem, tücsköt nem kértem hozzá...
Én lerugva vettem, rá kellett költeni még pár ezer forintot, mert folyt belöle az olaj. De újonnan gondolom nem ereszt :) 3hónapja van meg kb. de sok baj volt vele az állapota miatt, nagyon levolt rúgva, még festeni is kellett stb.
Újjonnan biztos jó, felrakod azt lehet húzni.
Eddig mechanikus fékem volt (Tektro IO), ahhoz képest ütős. Előszőr 160mm-es tárcsával használtam (Tektro). Fogott mint barom, de nem volt jó, lejöttem a Mecsekről és olyan meleg volt a tárcsa, hogy pattogott :), és persze nem is fogott (betétcsere kellett...). Vettem Hayes 180mm-es tárcsát, ezzel fejre is álltam 3napon belül (100kg vagyok) Már leszedték a gipszet :). Ép ma jöttünk haverommal lefele egy durvább mecseki lejtőn, vagy 10percig finoman fékeztem, de a lejtő végén már két ujjal majdnem izomból húztam, tárcsa nagyon forró lett. Szerintem ez azért van mert valami gagyi 2500Ft-os fékbetéteket vettem bele :( Legközelebb műgyantást veszek azt mondják az nagyon állat, az ára is 5000FT :(
Teljesítménybe azért adtam 4-est mert ez az első hidrós fékem, nincs összehasonlítási alapom...
még nem mentem vele "világbajnoki" meneteket, de remélem az is meglesz és biztos hogy jól fog teljesíteni ez a fék
én szemszögemből 5 / 5
elvileg ez úgy hfx xc hogy gyárilag 160-as tárcsákat adtak hozzá, de ehhez én nem értek
160-as tárcsa----->xc
185-ös tárcsa----->enduro all mountin sztem
203-as tárcsa----->downhill, freeride
223-as hayes tárcsa----->arra már nincs is sport kitalálva,na meg akik megtehetik azokna bár az már fölösleges
ülve tekerve, félig berántva ezt a féket keményen fenyeget a fejreállás veszélye. de ez igazából poziotívum csak ugy irtam ide hogy legyen itt is valami :D
Az első napon kiszakítottam belőle egy olyan alkatrészt ami bent tartja a kart. Hihetetlen! és egy picit melegszik és remegni kezd.
Változó. Néha hihetetlenül befog néhameg melegítgetni kell.
kerek 50km=h val dh-ztam vele lefelé, a maxxis gumik hihetetlenül jók és a fék, nos 160 as tárcsával 2 másodperc alatt annnyira felmelegsziik, hogy nem fog semmmit. Amugy nehéz megmelegíteni. De 1 perc és ujra a régi :D
A Hayes márkanevet tárcsafékjeiről ismerhetjük. Elődje, a H&H Products Company 1946-ban alapult. Később a Kelsey-Hayes Company divíziója lett, végül 1984-ben vette fel a Hayes Brake nevet.
A cég nem csak kerékpárokhoz készít tárcsafékeket, hanem ipari alkalmazásokra is, illetve olyan járműipari cégek beszállítója, mint a quad-okat és hójárókat gyártó Polaris, vagy a mindenki számára ismerős Harley Davidson. Az első, 4 dugattyús Kelsey-Hayes fékekkel felszerelt autók 1964-ben gördültek le az összeszerelő szalagokról. 1968-ban a H&H mint verseny-részleg funkcionált a cégnél, dragsterekre és TransAm versenyautókra is készítettek fékrendszereket. 1970. október 23-án a Hayes fékekkel szerelt Blue Flame versenyautó új, 1008,6 km/órás sebességrekordot állított fel. Egy korábbi, félresikerült kísérlet során, a fékezőernyők hibája miatt, a fékeknek 880 km/óráról kellett lelassítaniuk az autót.
A sikerei eredményeként olyan gyártók beszállítója lett a cég, mint a John Deere, JCB, Caterpillar, vagy a Volvo. A kerékpár fékeken 1992-ben kezdett el dolgozni a cég, 1993-ban piacra dobva első ilyen féküket.
A Hayes cégcsoporthoz tartozik több kerékpáros márka is, úgymint a kerékalkatrészeket gyártó SunRims, vagy a teleszkópgyártó Manitou. A cég szponzoráltjai közt rengeteg kerékpáros csapat megtalálható, többek közt a magyar Cube-Csömör KSK.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Mi a teendo ha Hayes HFX 9 XC fekem nem fog ugy ahogy kene? |
2 válasz
utolsó: 2016. márc.
|
Hayes HFX 9 XC tárcsa gondok! |
2 válasz
utolsó: 2014. feb.
|