- a legerősebb általam eddig próbált kétdugattyús fék a Magura Louise BAT - bár az új 2012-es és brutális Shimano SLX 666-ot még nem próbáltam;-)
- a közel 4 év és több mint 11.000 km alatt csak 180-as tárcsákkal használtam. A Magurákkal kiemelkedően jó. Nem melegszik, bírja az osztrák lejtőket is, egyujjal is könnyedén modulálható
- 5-year leakproof warranty
- semmiféle fellevegősödéssel kapcsolatos gondom nem volt még evvel a Magura tárcsafékkel
- utángyártott BBB fékpofák (BBB BBS-35) viszont egész tűrhetőek árban és teljesítményben egyaránt. Jó 200-300 km-el többet bír a gyárinál
- Viszonylag könnyű: az első féknél 386 grammot mértem 180-as Storm tárcsával és a csavarokkal
- Drága az eredeti Magura fékpofa
- gyári fékpofa nálam 1500-1600 km-t bír elől, hátul 1400 km-t, jó 200 km-el kevesebbet, mint egy utángyártott BBB. Performance valamivel gyorsabban kopik, az Endurance elvileg tartósabb, de én nem vettem észre nagy különbséget köztük
- drága alkatrészek, ha törne valami
- tárcsát csak és kizárólag Magurát érdemes használni hozzá. Sajnos ezek is drágák és Mo.-on nehezen, vagy egyáltalán nem beszerezhetőek (külföldi webshopból voltam kénytelen rendelni újakat)
- néha nyiszog és cicereg a Magura Louise BAT. Nekem nem zavaró, de muszáj megemlítenem, mert volt már olyan, aki rámszólt például egy osztrák maratonon, hogy csináljak már vele valamit;)
- kissé nehézkes a fékbetét cseréje a 2mm-es imbusz szükségessége miatt, ami akkor kritikus, ha épp terepen kell fékbetétet cserélni
All-Mountain bicaj részeként kaptam, nem szívesen válnék meg tőle, annyira megbízható és kitűnő darab a Magura Louise BAT. Igazi install it and forget it típusú cucc. A féknyergek beállítása egyszerű, mint a faék, télen és nyáron, hóban, sárban, porban mindig ugyanolyan jól fog. Ha valaha új féket vásárolnék, csak és csakis Loise-t valamilyen elfekvő készletről (nem gyártják már), vagy esetleg egy új Magura MT4-et.
Tárcsák közül próbáltam vele például Avid G3 cleansweepet, sajnos nem volt jó vele, egyértelműen látszott a tárcsán, nem ehhez a fékhez tervezték és fogni sem fogott olyan jól. Természetesen ez nem az Avid tácsák hibája - egyszerűen más fékhez, más méretű (magasságú) fékbetétekhez tervezték. Az új Storm és Storm SL rotorok az igaziak hozzá: nem nyikorog, nem rezonál, nem eszi a fékbetétet, ellentétben egy nem hozzávaló tárcsával (például Avid).
Update @ 2012.03.11:
Olajcsere után lepődtem meg igazán! Az első fékből szinte ugyanolyan tiszta olaj jött ki 4 év AM-bicajos használat, 270.000 méter lejtőzés (!) és több mint 11e km után, akár az új! A hátsó fékben jobban elhasználódott, de még az is kellően szép tiszta maradt - lásd a mellékelt fotón! A 2008-as és későbbi szériák legendásan jók egyébként mind fékerőben, mind adagolhatóságban, és pláne megbízhatóságban. Mindenképp az erősen ajánlott kategória ez a Magura tárcsafék.
Maraton/Trail/All-Mountain felhasználásra, vagy bárhová, ahol fontos a megbízhatóság és a nagy fékerő.