Magura MT4 tárcsafék

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.02.)
  • Listaár: 58.000 Ft

Használt Magura MT4 eladó
20.000 Ft
új árához képest: -66%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Golyo85 avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1 évig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

•Nagyon könnyű.

•Erős.

•Nagyon jól adagolható.

•Nem melegszik túl.

•Nem mászkál a nyomáspont.

Hátrány

•A fékkar rögzitő csavarok torx fejét nagyon könnyen ki lehet forgatni.(Ez Nekem sikerült is az 1. felrakásnál)

•A karbon textil fékkar könnyen sérül.

•Nehéz légtelenítés.

Tapasztalat

FR felhasználásra tökéletesen bevállt, Magura Venti Disc alubakos tárcsákkal.

Voltak vele gondok légtelenítés miatt, de a megfelelő szakember megoldotta a gondot, azóta tökéletes.

Olvastam, hogy nehézkes beállítani, ezt nem tapasztaltam.

Erre ajánlom

Lightos DH/FR-ig bármire a súlya, ereje és az adagolhatósága miatt.

Ennyiért vettem
30.000 Ft.
Mért tömeg
245 g
Szerinted hasznos?

BalazsXXXX avatar
2 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

nagyon jó a fékereje jól meg lehet vele állni,kényelmes a kéznek mert 2 ujjas,olajos,

Hátrány

nem tapasztaltam még hátrányát de remélem nem is fogom.

Tapasztalat

nekem nagyon tetszik erős jó. mi kell még? XD

Erre ajánlom

Dirt,Street,DH

Ennyiért vettem
28000
5 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • meggyőző fékerő akár már 160mm-es tárcsával
  • példás ergonómiai kialakítású fékkar
  • precíz és az átlagosnál jobb adagolhatóság
  • többszáz méretnyi szint lejtőzés után is konzisztens fékerő
  • gyári fékpofák a korábbi Magurákhoz képest (például Marta, Louise) kb. 30-40%-kal tartósabbak
  • a BAT állítócsavarral együtt is (+ ~20 gramm az MT2 fékkarhoz képest) a piacon kapható fékek többségénél jóval könnyebb
  • Magura Storm és Storm SL tárcsák tartósak és a piacon kaphatók közt az egyik legvastagabbak 2.2 mm-rel
  • a BAT állítócsavar egyszerű és nagyszerű
Hátrány
  • nehézkes légtelenítés a gyári bleeding videó és a user's manual hiányosságai miatt.
    A gyártó által ajánlott légtelenítés után: beeső fékkar, BAT állítócsavar értelmetlen, levegő újra és újra fellevegősödik, látszólag teljesen indokolatlanul.
  • minimális ciripelés előfordulhat - általában új tárcsa vagy új fékbetétnél. Kb. 50-100 km után megszűnik a jelenség.
  • a gyári fékbetétek és főleg a Storm és Storm SL tárcsák nagyon drágák
  • fékkarnál a meghúzási nyomatékra nagyon érzékeny, alumínium torx csavarok nem megfelelő nyomatékú meghúzásnál (> 3 Nm) menete könnyen megszakadhat
Tapasztalat

Idén februárban vásároltam egy pár féket az MT4-esből, melyet viszonylag hosszas mérlegelés előzött meg az MT4 vagy egy 2012-es Avid Elixir 7-es közt, döntve végül az előbbi javára. Felmerülhet a kérdés, hogy hol volt a listából a Shimano? Nos, az idei év slágereit, azaz a Shimano SLX és XT fékeket sajnos technikai okok miatt kellett kizárnom: egyrészt Avid és Magura fékekhez volt már bleeding kitem, másrészt mindkettőhöz plusz gyári tárcsáim, illetve két kerékszettem, mindkettő 6-csavaros tárcsákhoz. Mivel a CenterLock mind anyagilag, mind technikailag plusz erőforrásokat kívánt volna tőlem (új tárcsák vagy CenterLock átalakítók), ezt az opciót kénytelen voltam kihúzni a listából.

 

A fékek dobozaiban a fékkarok védőhálóban, a tárcsák a doboz aljába rejtve pihentek. A fékhez járt 2 szett roppantó gyűrű, plusz tüskék, T25-ös torx kulcs és sok-sok tartalék alkatrész, továbbá egy vastag könyv a legfontosabb tudnivalókról, installációról, légtelenítésről, beállításokról – nem spóroltak semmin és semmivel. Mivel a „rendes” aftermarket fékek gyárilag 1900mm-es fékkábelekkel érkeznek, mindkét fékkábelt vágni kell, illetve kellett. Arra készüljön mindenki, hogy ehhez speciális kábelvágó lehet szükséges – szerencsére kapható pár elég jó a piacon, köztük a Magurától és az Avidtól, mindkettő nagyon jó. (Gyakorlott, precíz műszerészkezeknek parkettavágó kés is jó lehet – de azzal csak óvatosan és lehetőleg ne ferdén vágjuk!)
A vágás után egyébként nem feltétlenül szükséges légteleníteni, nekem például az első fékemnél nem kellett, csak a hátsónál – ott is kb. 1 hónap után. Ha ügyesek vagyunk, csak minimális levegő kerül a rendszerbe, amit még bőven tolerál a rendszer.

 

Az installációnál nagyon óvatosan járjunk el: a féket könnyű felszerelni mind a kormányra, mind pedig a PM konzolokra, utóbbinál nem lesz gond. A fékkarnál viszont Maguráék mindent a tömegcsökkentés lapjára tettek fel és bizony könnyű megszabni a menetet az alumínium torx csavarokban. Legyünk nagyon óvatosak és a csavarok meghúzásához mindenképp használjunk nyomatékkulcsot! A maximális nyomaték 3 Nm itt, de ennyivel gyakorlatilag megszabható a menet – érdemesebb a fékkart mindössze 2 Nm-re húzni, úgy nem lehet gond. Érdemes a fék mellé egyből tartalék csavarokat is rendelni, ami mindössze 1-2 EUR áron kapható, de sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat, ha esetleg probléma adódna.

 

All-Mountain kerékpárra installáltam fel először mindkét féket, elől és hátul 180-180 mm-es Magura Storm tárcsákkal, az első menettapasztalatokat ilyen konfiguráció mellett gyűjtöttem. Meglehetősen vegyes érzelmekkel, sajnos azt kell mondanom. Az első három-négy hétben tulajdonképpen nem volt technikai problémám, a fék működött, bár furán. Először is, a nyomáspontot elérve a más fékeknél megszokottnál határozottabban jelentkezett a fékerő, pár alkalommal szinte megijedtem, mikor az első fék erősen befogott, hogy átesek a kormányon. Utána olvastam és a fórumokon olvasottakból azt szűrtem le, hogy ez amolyan MT-szériás betegség: kell neki pár tíz kilométer, hogy bekopjon a rendszer és onnantól kezdve egészen finoman adagolhatóvá válik a fék. Ez nem jelentett gondot különösebben, gyorsan megszoktam az elején, illetve a jelenség elmúlt nálam is.

Az igazi problémák három-négy hét után jelentkeztek: a hátsó fékem karja egyik napról a másikra közeledni kezdett a markolathoz – egyértelmű jelét adva, hogy bizony levegős a rendszer. Sebaj, láttunk sokan már ilyet: fék leszerel, állványra fel, gyári Magura videó 2x megnéz, angol nyelvű leírás elolvas és hajrá! Fék visszaszerel, minden jónak tűnik.
Másnap korán reggel ösvényre ki – hopp, 1 km alatt a fékkar eléri a markolatot! Hogy?!? Aznap este légtelenítés megismétel, most már úgy, hogy a fékkábelben ne legyen nem hogy hurok, de még olyan ív sem, ahogy megbújhat a levegő. Fék szintén tökéletesnek tűnik, majd másnap reggel ismét elszáll. Kezdtem bosszússá válni...

Felvettem a kapcsolatot a Magura nemzetközi szervizével, akik nagyon készségesek voltak, egy napon belül leírták, mit és hogyan próbáljak meg. Itt jegyzem meg, hogy a hazai forgalmazót is próbáltam elérni (Mali), sajnos sikertelenül – talán eltévedt e-mailem az Internet kusza szövevényein és telefonhívásom sem a megfelelő számra érkezett – de erre nem szeretnék több szót fordítani.

A lényeg, hogy a hátsó fékemet ötször légtelenítettem, egyszer újra vágtam és cseréltem benne a tüskét és roppantó gyűrűt (tippelve arra, hogy talán rosszul vágtam első ízben), de nem segített. Cseréltem a hátsó fékem, a jó öreg és megbízható Magura Louise BAT-ra.

Az első fékkel sokáig nem volt gond, de aztán itt is beütött a krach: kb. 1200 km használat után kezdett itt is levegősödni a rendszer. Már előre féltem, hogy itt ugyanazzal a problémával szembesülök-e majd, mint a hátsó fékemnél – lévén időhiány és egyéb elfoglaltságok miatt visszatettem inkább a Louise BAT-ot ide is…

Ezután két hónapig pihent mindkét fék a dobozaikban, majd egy amerikai „sorstárs” egyik, a problémához kapcsolódó topikja csillantotta meg az első reménysugarat, hogy talán mégsem kell visszaküldenem Németországba (ahonnan rendeltem), talán mégis lehet rendesen légteleníteni a fékeket, illetve valóban csak az alapból a rendszerben lévő túl sok levegő okozza a problémát. Hogy megpróbáljam, nagy löketet adott, hogy az idei maratonokra egy új setupot építettem épp, 100mm-t mozgó karbon merevvázas mountain bike formájában és szükség volt hozzá egy új fékre.

 

Jelentem, az MT4 most már hetek óta tökéletesen működik, a probléma pedig két dologból adódótt. Először is, az összes Magura féknyereg mellé egy gyári sárga Magura távtartó jár, aminek a széles felével kell végrehajtani a légtelenítést: vastagsága 0.4 inch. Nos, ez az MT-szériás fékekhez túl sok, bármit is állít a Magura... A másik, hogy az „easy bleeding technology” valóban EBT, de kiegészíteném egy ponttal: amikor a féknyeregből eltávolítjuk az olajat tartalmazó fecskendőt, akkor emeljük a féknyerget a fékkar fölé és győződjünk meg arról, hogy nincs a lyukban levegő, mielőtt becsavarjuk a légtelenítő csavart.

Tehát, a két fontos különbség a gyári Magura ajánláshoz képest, MT2, MT4, MT6 és MT8 esetén:

  • miután végeztünk a légtelenítés azon részével, ahol a fékkarban a légtelenítő csavar ismét a helyére került, vegyük ki a féknyeregből a sárga spacer-t és alulról nyomjunk egy kevés plusz olajat a rendszerbe (túltöltés) úgy, hogy a dugattyúk kb. 0.5, maximum 1mm-rel beljebb jöjjenek
  • a féknyeregből az olajat tartalmazó fecskendőt úgy távolítsuk el, hogy előtte a féknyerget emeljük a fékkar feletti pozícióba. Ha levegőt látunk benne, töltsünk bele 1-2 ml olajat, hogy a nyílás tetejéig érjen

Innentől kezdve problémamentes mindkét fékem, ezt mindenféle túlzás nélkül állíthatom. Rengeteget dolgoztam rajta, sok időmet vette el és sok bosszúságot okozott sajnos; ijesztő, hogy ez mind a nem megfelelő légtelenítési instrukciók okozata volt... Szóval, aki hasonló problémákkal küzd, lehet, hogy egyszerűbb a megoldás, mint azt gondolná!

A BAT állítócsavar nagyon hasznos, ha túl vagyunk egy "rendes" légtelenítésen: gyorsan és könnyedén finomhangolható a két fékkar, hogy mindkettő ugyanott és ugyanúgy fogjon.

 

A hosszabb távú menettapasztalataim alapján (a 2000. km felé járok), természetesen a megfelelő légtelenítés után a fék jól adagolható, ahol a nyomáspont gyorsan, de finoman érkezik, mindenféle nyúlós érzést nélkülöz és borzasztóan erős. Jelenleg mindössze 160-as tárcsával használom és tökéletes, könnyedén boldogul a 80 kg + málha tömeggel, egy-egy több száz méter szintes lejtőn a fékerő konzisztens, a fék nem melegszik túl, kiszámítható és jól adagolható marad. A fékkar ergonómiailag kifogástalan – érezni, hogy sokat dolgoztak rajta: széles és jó fogású, egyetlen ujjal is jól kontrollálható. Nyikorgásnak, berezonálásnak nyoma sincs, cicergés elvétve tapasztalható ugyan, de az sem jellemző. Féknyereg beállítása könnyű: fit and forget it.

Fékkarok felfogatásánál az alumínium csavarok helyett jobban tetszene mondjuk titánium opció, illetve a fékkaron a műanyag (!) bleeding csavar helyett jobb lenne egy fém csavar.

A kezdeni problémák ellenére az elmúlt másfél évben jól teljesített, megérdemel egy jó értékelést. Ár-érték arányában mivel - az egyébként nehezebb - Shimano XT és főleg az új Shimano SLX jobb, ezért itt csak közepes értékelést kap.

Erre ajánlom

Viszonylag alacsony tömege miatt 160-as tárcsákkal akár hobbi versenyzésre, maratonokra, 180-as tárcsákkal a nagy, meggyőző fékereje miatt All-Mountain, Enduro felhasználásra.

Kb. 800mm-re és 1600mm-re vágva a fékek tömege 235 és 243 gramm.

Bárkinek, aki nem riad vissza egy a kábelek rövidítése utáni légtelenítéstől, s természetesen, lévén benne egy kis gyakorlata. ;-)

Ennyiért vettem
38000
Mért tömeg
235 g
Csatolt képek
Magura MT4  2012 tárcsafék
magura Storm 180mm
Magura MT4  2012 tárcsafék
Magura MT4 vágatlan kábellel (1900mm)
Magura MT4  2012 tárcsafék
magura Storm 160mm
118 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bleiben avatar
26 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • hatalmas fékerő
  • könnyű adagolhatóság
  • könnyű ez a Magura tárcsafék
  • legjobb ár/érték arány
  • sárban is kiválóan működik
  • olcsó
Hátrány
  • kissé nehéz beállíthatóság  ( a fékpofák nem állíthatóak külön), többet nem találtam.
Tapasztalat

Nekem 2000 km után sem levegősödik

Ennyiért vettem
30000
Csatolt képek
Magura MT4  2012 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Karbon


 
féktárcsa mérete:

160 mm


 
szín:

Fekete-ezüst


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:
  • Fékkar elérés

 
szimmetrikus fékkar:

Nem


 
fékbetétcsere:

Szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


tömeg:

330 g


Magura logó

Magura márka bemutatás

„Magura – ahol a technológia és a stílus találkozik”

A Magura egy betűszó, az alapító nevének Gustav Magenwirth, és az alapítás helyének Bad Urach betűiből. Magenwirth az első automobil megalkotója Karl Benz mellett dolgozott. A cég az 1800-as évek végén alakult, szőlő és gyümölcs préseket készített, csupán az 1900-as évek elején kezd el az autó- és motor iparnak fékeket és egyéb alkatrészeket gyártani. Vállalat azóta is a BMW egyik fő fékbeszállítója.

A német motoripar hanyatlásának idején, az 1970-es években merült fel kiegészítő tevékenységként a kerékpár alkatrészek gyártásának ötlete. Ez az ág aztán szépen kinőtte magát, egészen addig, hogy manapság Sabine Spitz Durin SL villával és Magura Marta fékekkel sorra nyeri a világversenyeket, több más Magura támogatott mellett.

A Magura a hidraulikus kerékpár fékek fejlesztésének élharcosa, már 1987 óta. Az első tapasztalatok még a 60-as évekből származnak, a BMW motorkerékpár fékrendszereket révén. A cég mai fékcsaládjai már a legfrisebb karbon technológiára épülnek. A teleszkópok fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen a fék és az első teleszkóp szervesen kapcsolódik egymáshoz.

A gyártás még mindig teljes egészében Németországban zajlik, és a termékekre 5 év „Leekproof” garancia érvényes, tehát ha 5 éven belül bármelyik tömítés átengedi a fékfolyadékot, akkor az garanciális kérdés.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Magura MT4 tömítés
2 válasz
utolsó: 2021. jan.
Hayes Stroker Trail vagy Magura Louise vagy Magura MT4 ?
3 válasz
utolsó: 2012. júl.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Magura MT4 termékkel kapcsolatban: