- Gyönyörű, minőségi kidolgozás, zongoralakk fekete festés, ami nem kényes
- Nagy fékerő, jó adagolhatóság, RT-66 tárcsákkal használom
- Könnyen beállítható, van szerszám nélküli állítási lehetőség a fékkaron
- Eddig nem sikerült túlhevíteni
- IceTech fékbetét és tárcsákat támogatja, fémes betéteket szintén
- Csavaros fékbetét rögzítés, nem sasszeg tartja a helyén
- Könnyű alumínium fékkar és féknyereg
- 3 ujjas fékkar, de meg lehet szokni
- 0-ra fékezéskor visít, lassítéskor halk. Lehet a gyári fékpofa a hibás, mert a régi tárcsákkal is csinálta. Ha cserélem a fékbetéteket, akkor frissítem az értékelést.
Szerkesztés:
- A gyári fékbetét semmire sem jó, egy alu alaplemezes G01A volt bennük és még a bekoptatás alatt megégtek üvegesre, pedig nem nyomtam neki, mint az állat. Cserélve lett jobbra.
Tulajdonképpen ez az Alfine S700 fék egy az egyben a Trekking Deore XT, azaz BL-T8000 fékkar + a montis BR-M8000. Egyedüli különbség a festés és a logón kívül az Alfine fékkar i-Spec B-s, az XT pedig i-Spec II. Minden másban megegyezik a kettő.
A gyári fékbetét (G01A) semmire sem jó, megégett még a bekoptatás alatt. Utána csak csúszott a tárcsán és visított, a fékerő sem volt valami nagy. Vettem a helyi boltban egy BBB BBS-56-ot, amivel brutál lett a fékerő és halk, végre nem visít a fék, mint egy vaddisznó.
Update: (2024. szeptember)
Mivel az M8000 féktest és az M8100 között nem sok lényegi különbség van, így lecseréltem a gyári fékkarokat 1 ujjas Deore XT M8100-asokra, i-Spec EV lett a fékkar így. Nemsokára hozzá lesz igazítva a bilincses M4100 váltókar, eredeti Shimano i-Spec EV fület (bar clamp) kap (olcsón tudtam beszerezni egy donor fékkart, amiről leszerelem). Sokkal jobban adagolható, szebb az egy ujjas fékkar, ami jobban kézreáll. A fékerő is minimálisan növekedett, nem sok különbség van a gyári M8100 komplett fékszetthez képest.
(Máshol van a légtelenítő csavar, szemben a fékcsővel, nem oldalt. A banjo az M8100-on a féktest belső oldalára (a kerék felé néz) költözött. Erre azért volt szükség, mert a vázhoz nem ér hozzá össztelós gépeken a fékcső, engem nem érint.
A tárcsák és a fékbetétek mind BBB-k, amik nagyon jól fognak, egyértelműen jobbak az RT66-nál. Nem visít, nem melegszik és brutális a fékerő.
Bárhol helytáll, durva terepen is.