Shimano Deore XT tárcsafék

76 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 36.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



61-75 (76 vélemény)
Rendezés

Bálesz avatar
Bálesz
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
végülis tárcsafék, és valamennyire fog
Hátrány
alig fog ahhoz képest hogy tárcs. A gyári betétet hamar megette. BBB van benne de az sem bírta fél évnél tovább, Nem vagyok elégedett a fékhatással nem éri meg az árát. elejétől fogva nekem nyikorog a fékkar :D dehát ha csak ennyi lenne....
Tapasztalat
inkább avid bb7 az sokkal ócsóbb és jobb
Erre ajánlom
nem ajánlom
Ennyiért vettem
50000
7 olvasó 29%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Endre avatar
Endre
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Tapasztalat
Revideálom a nézeteimet: 203-as Shimano XT tárcsákkal álom az egész: elképesztően jól adagolható (kissé talán "taknyos" is a fékérzés eleinte), bárhol bármikor blokkolható (igaz, nem egyujjal, bár én 90kg vagyok), túlmelegedésre így már nem hajlamos. Vegyétek bátran, de lehetőleg a gyári féktárcsával, hogy ne fussatok abba, amibe nekem sikerült.
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Endre avatar
Endre
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Könnyű, komplett szettben, hiperakcióban kifejezetten olcsó (49.990 kompletten DC karral). Nagy - és hidegen precíz - dinamika.
Hátrány
Ingadozó fékhatás. Viszonylag gyenguszka. Boiler-hatás... Eredmény: külső íven rózsaszín, fékfelület melletti belső íven fekete tárcsa... Ha túlmelegedett, életveszélyessé válik.
Tapasztalat
Természetesen 2004-es modell, 2006-os gyártású. Még sosem használtam ennyire "füstös" tárcsaféket. Nagyon kell figyelni a szakaszos fékezésre, különben megfő és seperc alatt elfogy a fékerő. "Kézenállós" lejtőkre nagyon nem javasolt használni. A jövőben igyekszem kipróbálni nagyobb tárcsával.
Erre ajánlom
CiCizni bátor szívvel, csúnyább felhasználásra nem annyira.
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Istvánka avatar
Istvánka
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 4000-8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
Nagyon jól működik!
Hátrány
A gyári fékbetétek elég gyorsan elkoptak. Most bbb fémes van benne. De ez egy kicsit eszi a tárcsát.(esőben így jobban fog, nem kopik olyan gyorsan!!!)!
Tapasztalat
Nekem nagyon tetszik a fékváltókarjával együtt. Nagyon jó választás volt!!! Akinek nincs keret az xtr re annak nyugodt szívvel ajánlom!
Erre ajánlom
xc
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

peti avatar
peti
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
jól fog jól adagolható
Hátrány
az ára ridebikeban 56 000 én 17 500 ért vettem karcmentesen hibátlanul, az árra csak azért kap 5-öt mer én olcsón vettem
Tapasztalat
a tárcsa nem tul jó. én 203-as HONE tárcsával használom azzal király
Erre ajánlom
lehet dh is
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Fanton Fábián avatar
Fanton Fábián
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Nagyon szépen adagolható szuper fékerő.
Hátrány
Nagyon drága, a tárcsája meg nem olyan jó.
Tapasztalat
Szerintem csúcs, a többit nem igazán ismerem. Szétverhetetlen ugyhogy használtan is megbitható.
Erre ajánlom
XC hez és nagyobb tárcsával DH fr
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ano avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
jól adagolható és jól fog, igénytelen, nem sül meg könnyen egy hosszabb lejtőzés után (CC-s környezetben 160as tárcsával használva és 94 kg vagyok :) )
Hátrány
Drága, és drága a fékpofa is, és ahhoz képest a gyári gyorsan kopik, szerintem az eredeti tárcsája nem igazán jó, akkor inkább XTR tárcsa ami alig drágább valamivel ...
Tapasztalat
Szerintem jó kis fék, ha több pénzem lenne akkor XTR az könyebb és jobb is álítólag ... amugy én a tárcsákat és a pofákat is XTR-t raktam bele ami szerintem sokkal tartósabb igaz haloványabban kevésbé harapós a fék de még így is tökéletes ... a teljesítmény a tárcsa és a fékpofa (szerintem) gyengesége/tartóssága miatt lett csak 4es ... az ár az akciós beszerzés miatt 5-ös :)
Erre ajánlom
160-as tárcsával szigoruan CC ... vagy aki nem használja brutál lejtőkön brutál fékezésre akkor bárkinek aki akar egy igen jó féket és van is pénze rá (én fékváltókarral együtt vettem 40-ért akciósan tárcsa nélkül)
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Shark avatar
Shark
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
eddig jól dolgozott, igénytelen jószág ami a karbantartást illeti.
Hátrány
Ha vizes, ha nem sikít. 30-as tempónál valami berezonál a hátsó pofáknál, remélem, hogy koszosabb lesz, akkor ez elmúlik
Tapasztalat
Kóser a szerkezet
Erre ajánlom
mindenkinek.
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Omlás avatar
Omlás
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
teljesen jól müködik bár más tárcsaféket még nem próbáltam de én megvagyok vele elégedve.
Hátrány
néha nem fog jól, sztem levegős ,de ez is orvosolható olajcserével
Tapasztalat
aki teheti vegyen ilyet
Erre ajánlom
zúzósabb terepre
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

matesz avatar
matesz
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
kibaszott jó a fék rohadt jól fog és tudni kell bánni vele mert aki nem tud az ......hát korház!!!!!!
Hátrány
kell neki idő még bekopik mert csak utána fog jól!
Tapasztalat
mindenkinek ezt ajánlom mert még az ára is türhető.
Erre ajánlom
mindenkinek mindenre de aki csak túrázik vagy garázsozik annak feleslege!!!!!!!!!
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Badd Muddha avatar
Badd Muddha
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Kisujjal is túl jól fog,künnyő,jó kinézet
Hátrány
Még nem találtam, még csak levegöt se kapott,
Tapasztalat
A dugattyú még sosem ragadt be a pofa sem égett szét nemtudom mit ír a többi bringás
Erre ajánlom
Durvulásra tökéletes, ne vegyetek ilyet ha csak túráztok,
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kistom avatar
kistom
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Brutálisan fog (nem véletlenül figyel benne 4 dugattyú), mégis jól modulálható. Ő sem szereti, ha olaj kerül a rotorra/fékpofára, de egy kis mosogatószerrel orvosolható a probléma, nem kell újat venni. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a fém alapú fékpofát nem kezdi ki az olaj. Pozitív, hogy a 2003-as szetten a fékvezeték már vízszintesen csatlakozik a fékkarba (nem 90 fokosan, mint a korábbi modelleknél), kormánypörinél így nem szakítod ki a vezetéket a karból.
Hátrány
Egy-egy rázósabb lejtőzés vagy lépcsőzés után néha beesik egy dugattyú és csak második húzásra lesz 100%-os a fékerő (nálam 6 hónap alatt csak kétszer fordult elő). Elég sérülékeny helyen van a túlfolyótartály; a legjobb megoldást eddig az Avid új Juicy Seven fékjénél láttam (itt a fékkar alján volt a tartály).
Tapasztalat
Mindenfajta időjárást szeret. Esőben és utána vigyázni kell vele, nagyon harap.
Erre ajánlom
Mindenkinek, aki szeret zúzni a gépével és egy megbízható féket keres. Nekem bevált a hegyekben (Pilis, Börzsöny, János-hegy, HHH).
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

splitike avatar
splitike
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
nincs
Hátrány
Nagyon hamar besül a tárcsa tulmelegszik elég a fékbetét tehát egyszerüen szar
Tapasztalat
xsc
Erre ajánlom
turára max
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pixel avatar
Pixel
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 6 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Bármilyen időben kitűnően működik, kevés karbantartást igényel, egy ujjal elég fékezni szinte bárhol, és szép is.
Hátrány
Nem szabad vele megijedni, mert azonnal fejreállsz.
Tapasztalat
A V-fékben a legjobban azt nem bírtam, hogy sárban a fékezés kínszenvedéssé válik, fémdarabkák mennek a pofákba, és szétkarcolja a felnit. Ilyen többé nincs, már csak ezért megérte.
Erre ajánlom
CC-re szerintem sok ez a fékerő, ha nem vagy zúzós, elég egy olcsóbb is. Durvulósabb arcoknak és DH-soknak kiváló.
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ZSIROSMACSKA avatar
ZSIROSMACSKA
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Hamar visszahül, ha egyszer beállítottad nem kell vele bajlódni, kényelmes a fékkar, fémházas vezetékek, ha melegszik sem romlik a fékerő.
Hátrány
Drága maga a fék is és az olaj is hozzá, a tárcsa rögzítő csavarjai f*s anyagból vannak, a betét rögzítő csavar biztosítószegét elég könnyű elhagyni.
Tapasztalat
Nem igazán próbáltam még más tárcsafékeket, de ezzel nagyon meg vagyok elégedve. Egyébként nem vagyok igazán kemény DH arc de azért próbálkozom.
Erre ajánlom
Szerintem egy nagy tácsával mindenkinek elég fékerőt tud nyújtani (ha Steve Pete-nek jó akkor...)
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

61-75 (76 vélemény)
Rendezés
 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:
  • műgyantás
  • fémszemcsés

 
olaj típusa:

ásványi


 
szín:
  • Fekete
  • Ezüst

 
állítási lehetőség:
  • Fékkar távolság
  • Holtjáték

 
fékbetétcsere:

szerszámmal


 
további információk:

BL-M8000+BR-M80003

  • Trail bringázáshoz optimalizált fékerő
  • Servo Wave kialakítás (változó dugattyú elmozdulás) biztosít rövid löket mellett is nagy fékhatást
  • Integrált főhenger: könnyebb, letisztultabb és még tartósabb konstrukció
  • Keskeny fékkarbilincsholtjáték és szerszámmentes elérés beállítás
  • Kerémia dugattyú a maximális hőszigetelésért

  • Kompatibilis fékbetétek: G02A műgyantás, J02 A műgyantás, G04S fémes, J04C fémes

  • Fékcső: SM-BH90-SBM High Power Brake Hose
  • I-Spec II kompatibilis

BL-T785+BR-T785

  • Fékerő-szabályzás (a fékkar/fék/vezeték mint teljes rendszer kerül tervezésre, fékpofatávolság, merevség)
  • Ellenáll a hőhatásnak
  • Könnyű beállítás
  • Fékkartávolság-állítás szerszám nélkül
  • Egyirányú feltöltésű féktest
  • Tömeg: 120,45 g (BL-T785-B) 262 g (BR-M785, első és hátsó, műgyanta hűtőbordás fékbetét)
  • Színválaszték: Fekete és ezüst (BL-T785, BR-M785)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-11 (11 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Deore XT fékpofa beégés kezelése
3 válasz
utolsó: 2023. júl.
Shimano Deore XT bl-m8100, br-m8120
2 válasz
utolsó: 2021. jún.
Shimano Deore XT
2 válasz
utolsó: 2017. máj.
Shimano Deore XT BL785 BR-M785 hidraulikus tárcsafék
5 válasz
utolsó: 2017. szept.
Shimano Deore XT 2008 féktest + 2012-es fékkar működik együtt?
5 válasz
utolsó: 2015. jún.
Shimano Deore XT Kanyarodásnál a fékpofa hozzáér a tárcsához
7 válasz
utolsó: 2014. júl.
Avid Elixir vagy Deore xt ?
9 válasz
utolsó: 2014. aug.
Shimano Deore XT BL-M775 vs BR-M446
1 válasz
utolsó: 2013. nov.
Shimano Deore XT tárcsafék beállt, mi lehet a baj?
2 válasz
utolsó: 2012. márc.
Shimano Deore XT 2010-11-es fékszettnek mekkora a tömege?
8 válasz
utolsó: 2011. nov.
203mm-es tárcsához érdemes egy Shimano XT 2 dugattyús tárcsafék?
17 válasz
utolsó: 2011. feb.
1-11 (11 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: