Shimano Deore XT tárcsafék

76 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 36.000 Ft

Eladó fékbetét shimano deore XT 775 tipushoz
1.000 Ft
új árához képest: -97%

Eladó fékbetét shimano 4 dugattyús 8020/820 tipushoz
1.000 Ft
új árához képest: -97%

Fékbetét shimano 4 dugatttyús 8020/820 tipusú fékhez
1.000 Ft
új árához képest: -97%

Shimano Fékbetét 4 dugattyús Tárcsafékhez Ice Tech
4.500 Ft
új árához képest: -87%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-15 (76 vélemény)
Rendezés

LGee avatar
10 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

[BR-M8000] Nekem tökéletes a fékereje és az adagolása, sokoldalúan állítható a kar, jól kompenzálja a betét/tárcsa kopását a kiegyenlítőtartállyal, szerintem szép, könnyű a fékbetétek cseréje (én szinterrel használom), nyitható a kar bilincse, i-spec kompatibilis, a kar felszíne miatt kevésbé csúszhat le az ujjad róla. Vizet leszámítva soha nincs hangja, mondjuk szinterrel fura is lenne.

Hátrány

A kerámiadugattyúk miatt érteni kell a karbantartáshoz, illetve fokozottan kell figyelni a dugattyúk széttolásakor, hogy a fékbetétet ne vegyük ki, különben könnyen el lehet törni a dugattyút (true story, egy SLX-et tönkretettem így). Használtam bordás IceTech betétet, de szerintem középhegységben nincs sok értelme, ellenben a sár/hó rádermed a bordákra.

Tapasztalat

SLX M675-ről váltottam, miután abban eltörtem a kerámiát, szerintem azzal lényegében egyenértékű. Nekem bárhova elég ez a fékerő idehaza. 4 éve 160 EUR volt a feltöltött szett a németeknél, szerintem ennyit röhögve megért.

Erre ajánlom

XC téma, de bármi másra is, ha nem zavar, amit feljebb írtam.

Ennyiért vettem
50000
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nyilpuska72 avatar
3 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Sram X0 trail után váltottam,elöl xt 8020,hátul 8000 es 2019 re!! Jó volt a sram is aránylag,de ez  egy szenzációs fékszett!! Olvastam egy két véleményt hogy változik a nyomáspont! Hát nálam ilyen nincs, pedig nyomatom rendesen!! Dunakanyar Sopron , Ausztria! Semmi nyomáspont változást nem tapasztaltam!! Lehet hogy 2019 re valamit kijavítottak rajta,nem tudom,de ez a páros ultrabrutál!!

Hátrány

Nincs neki,viszont a magyar forgalmazók rohadt drágán adják!! Nekem szerencsém volt,zsír újonnan jutottam 60000ért a két szetthez!

Tapasztalat

Sokkal jobb fékhatású és sokkal jobban adagolható a sram X0 trail hoz képest, ami amúgy nem volt rossz választás anno,de az XT 8000-8020 döbbenetes előrelépés!! kevés karbantartást igényel, és NEM CIRIPEL!! Nagyon könnyű beállítani.okos megoldás a bilincsbe integrálható váltókar.

Erre ajánlom

Xc, Enduro,Dh,stb

Ennyiért vettem
60000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2019 tárcsafék
Shimano Deore XT  2019 tárcsafék
Shimano Deore XT  2019 tárcsafék
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pauldzs avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Határozott nyomáspont, mindig ugyanott fog,

tökéletesen adagolható, nem folyik

még nem fogyott el egyszer sem

Hátrány

nincs

Tapasztalat

BR-M775 használok. Sok helyen olvastam hogy nem túl jó konstrukció, az elején nekem is volt vele pár problémám, de amint foglalkoztam vele kicsit azóta tökéletes. A hátsó nyerget nem tudtam sehogy se beállítani mindig beleért a betét a tárcsába, végül egy légtelenítés, dugattyú visszatolás, free stroke állítás, és az agy és a tárcsa közé egy centerlock alátét behelyezése segített a problémán. Centerlock alátétet egyedül egy amerikai webshopban találtam úgyhogy onnan kellett megrendelni, ez egy kb 0,2 mm vastag alátét amivel a tárcsát lehet pozicionálni. A légtelenítése nagyon könnyű, szerintem egyszerűbb mint a későbbi szériáknak.

Erre ajánlom

xc, am, trail, 

7 olvasó 57%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vitike avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Visszatértem a már jól bevált 785 - öshöz. Az SLX is jól teljesített,  de utána a 8000- es visszalépés volt. Régen használtam már ezt tipust. Bevált. Nehezen de találtam újonnan,  méghozzá ezüst színben amit szerettem volna. 

Elōny? Csak pozitívumokat tudok írni 8000-es utàn. Azt három hónapig használtam, de olyan nem volt hogy ne mászkált volna a  nyomáspont. Ez teszi a dolgát rendesen. 

Hátrány

Anno sem találtam, de most sem. Tökéletes. Akár Resin akár Fémes betéttel. Bátran ajánlom más nagy és jóval drágább márkákkal szemben. 

Ennyiért vettem
50000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2013 tárcsafék
Shimano Deore XT  2013 tárcsafék
Shimano Deore XT  2013 tárcsafék
12 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Medve70 avatar
6 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Biztonságos, stabil működés és nem utosó sorban szép megjelenés

Hátrány

Bolti ára, nem olcsó fékpofák (Minőséget meg kell fizetni!)

Tapasztalat

Avid BB7-ről váltottam. Ég és föld a kettő közti különbség, de mivel nem egy kategória így nem szabad összevetni. Mindkettő a ketegóriája csúcsán van szerintem. Nagyon kedvező áron jutottam hozzá egy gyári új szetthez icetech pofákkal.  Az M-8000-es modelt használom (előszőr Avid 160 mm-es tárcsákkal használtam) 180 mm-es Sram Centerline tárcsákkal. Rendesen érezhető a két tárcsa méret közti különbség! Nincs hosszú bekopási idő. Pár erősebb fékezés után már szinte teljes erővel dolgozik a fék. Ezért nem árt kapaszkodni rendesen a kormányba és óvatosan bánni főleg az első fékkel, mert könnyen a kormány másik felén találhatja magát az ember, de a hátsóval is érdemes vigyázni, főleg kanyarban, mert könnyen kilehet vele csapni a bringa farát! Mindenkinek bátran ajánlom aki szereti a biztosságot, megbízhatóságot és nem utolsó sorban a szép megjelenést.

Erre ajánlom

Minden területen maximálisan megállja a helyét. Úgy a hegyekben mint az alföldön is! Városi harcos, XC, DH...stb

Ennyiért vettem
49000
11 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nagy13 avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

BR-M8000: Nagyon jó fékerő, ami nagyon jól adagolható. Főleg XC-re használom, és a 110 kilómat eddig mindig megállította (volt, hogy túl jól: OTB :) ). Beállítása picit nálam nehézkes, az első 50 km-en nem tudtam úgy, belőni, hogy ne érjen bele a tárcsába, aztán bekopott, vagy jóégtudja.

Hátrány

Egy hátránya van, az viszont nagyon nagy, ezért is adtam 3/5öt ár/teljesítményre: a vándorló nyomáspont. Berántod a lejtő közepén, fog, húzod mert nem akarod meglátogatni még a Nirvanát idő előtt, viszont a lejtő vége felé már bemászik a fogáspont a kormányhoz, és ez nagyon nem jó. Fel kell engedni, hogy újra normális ponton fogjon a fék. Ez nagyon nem elfogadható egy drága, és majdnem top kategóriás féktől.

Erre ajánlom

Ikszcé, trail

Ennyiért vettem
30000
9 olvasó 56%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 6 hónapig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Shimano BR-M8000 féket használtam idén, amit új kerékpárral kaptam. Előtte szintén Shimano fékjeim voltak, a kitűnő XTR Trail BR-M988 fékek. Néhány dolog hasonlóan jó az új XT fékeknél, például

  • kétdugattyús fékhez képest átlagosnál nagyobb fékerő, 160/160 mm-es tárcsákkal is - különösen fémes fékbetéttel
  • sem fellevegősödésre, sem felkeményedésre nem hajlamos (előbbi bizonyos régebbi Magura típusok, utóbbi a DOT 5.1-es fékek gyakori problémája, például Avid)
  • szinte zajtalan működés, nedves körülmények közt is alig-alig rezonál be és csak rövid ideig
  • melegedésre nem hajlamos még hagyományos ( nem IceTech) tárcsával sem
  • személyre szabható a fékkar távolsága a kormánytól
  • jó ár-érték arány
Hátrány
  • gyakran ijesztően vándorló nyomáspont. Menet közben, egyik pillanatról a másikra változhat: egyszer szinte a kormányig beesik a fékkar, aztán a kar felengedésére és ismét behúzva a kart, hirtelen annak 2-3 mm-nyi húzására már blokkol a kerék
  • gyári gyantás fékbetétet gyorsan megeszi
  • picit magas tömeg: 270 grammot mértem az első fékre
Tapasztalat

7 hónap és valamivel több, mint 8500 km után alaposan sikerült kiismernem a féket. Alapjában véve megbízhatóságával, jó értelemben vett igénytelenségével hozza elődjének szintjét, de azt kell mondanom, teljes mértékben nem ér fel az elődhöz. Volt a korábbi XT fékből a bicajaimon és ezt a féket megelőzően XTR Trail féket használtam - mindkettő széria szinte elpusztíthatatlan, rendkívül meghízható, kiszámítható fékek. Sajnos a BR-M8000 már nem annyira, a kiszámíthatatlanul vándorló nyomáspont sok bosszúságot okozhat, különösen versenyszituációban. Volt alkalmam versenyen is tesztelni - ha épp rájött a majrézhatnék, bizony meg-megijedtem! Gondolom nem kell kifejtenem, milyen érzés, mikor Ausztriában 800 méter szintet ereszkedsz versenytempóban, egyik pillanatban fog a fék, másik pillanatban pedig a rázkódástól hirtelen beesik a fékkar... Mivel kivétel nélkül minden ismerősöm ugyanerre panaszkodik és az interneten fellelhető tesztek egytől egyig említik ezt a problémát, valószínűleg szériahiba. Bízom benne, a sok visszajelzést figyelembe veszi a Shimano és orvosolni fogja ezt. Ha a vándorló nyomáspont nem lenne, a piac egyik legjobb fékje lehetne - akár az elődje, mely számtalan tesztet megnyert!

 

Használtam SM-RT66, SM-RT86 és SM-RT99 tárcsákkal egyaránt, mindhárom típussal szépen működik alapvetően, ha a korábban taglalt problémától eltekintünk. Légtelenítése egyszerű, a gyári eszközökkel még nekem is kb. 15-perces művelet, akinek nincs benne nagy gyakorlatom.

 

Fékpofa cseréjénél egy műanyag gumileszedővel szépen és könnyedén visszanyomhatóak a féktestbe a dugattyúk, sok már fékkel ellentétben ez a művelet is szépen, problémamentesen kivitelezhető. Jómagam a fémes fékbetéteket részesítem előnyben, melyek ugyan gyorsabban amortizálják a féktárcsákat, cserébe minden időjárási körülmények között jól fognak. A 73-74 kilómat elől-hátul a 160mm-es tárcsákkal is jól fékezték.

 

Mivel a biztonságos megállás alapvető fontosságú bármely jármű esetében, ezért az egyetlen igazi problémája sajnos sokat ront nálam az összegzésnél. 3.5/5-re értékelném a féket - de egy jókora jóindulattal és bízva abban, a Shimano lép a problémák kiküszöbölése érdekében kap tőlem egy gyenge négyest.

Erre ajánlom

XC/Maraton és Trail felhasználásra. Enduro bicajra nem merném feltenni ezt a szériát, amíg nem javítja a Shimano a hektikusan vándorló nyomáspont okozta problémákat. Összességében még így is jó fék, ha nem top10-es versenyző vagy, jó partner lehet bárhol!

Ennyiért vettem
45000
Mért tömeg
270 g
22 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

VSanyi avatar
24 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Rövid karok, jó fékerő, nem melegszik túl, állítható fékkar távolság, állítható holtjáték. Magas fékerő. Hűtőbordás fékbetétek. Egyszerű szervizelés. Könnyű beállítani.

Hátrány

Nem mindig azonos fogáspont.

Tapasztalat

BRM-8000-es verziót használok, a dizájn szép, a fékereje bőséges, viszont sajnos nem mindig akkor fog, amikor kellene, elmászkál a fogáspont, ami verseny körülmények között igen kellemetlen. Egyébként teljesen csendesen működik. jól adagolható. nem árt a rendszeres karbantartás. Olajfolyást nem tapasztaltam.

Erre ajánlom

Túrázni, maratonra jó, verseny körülményekre nem ajánlom.

Ennyiért vettem
60 000
7 olvasó 57%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dancsecs Gábor avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 84%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Shimano Deore XT BL785 - BR-M785 

Nagyon szép dizájnos. (Ízlések és pofonok de nekem nagyon tetszik!)

Nagyon jól adagolható. (A fékkart hirtelen nagyon berántva könyen közelebbi kapcsolatba lehet kerüni az aszfaltal!)

A fékkar könyen fel és leszerelhető a nyitható bilincs miatt .

Olajfolyást nem tapasztaltam.

Hogy a gyári fékpofák menyire tartósak azt nem tudom ahhoz még túl keveset használtam.

Bekopási idő alatt van némi hangja mint egyébként minden tárcsaféknek de ez egyaltán nem zavaró és fokozatosan el is tűnik majd remélhetőleg.

Állítható fékkartávolság és holtponttávolság (A holtponttávoságot inkább a fékkartávolság állítócsavarral lehet könyen és gyorsan személyreszabni! A holtpontállítócsavarokat ("Free Stroke" felirat felett) befelé kellene tekerti hogy csökkenjen a holtpont de nekem ezt már gyárilag teljesen becsavarták!)

A féktestek központosítása sem bonyolult a fékkart jó erősen behúzva kell meghúzni a csavarokat és szépen beáll a helyére de ezt aszthiszem sokan tudják! (Egyébként a dobozos verzióhoz speciális rögzitőcsavarokat ad a Shimano amivel megakadályozható a csavarok kilazulása!)

Elképesztően brutális fékerő

Két színben kapható ezüst és fekete

A gyári fékcsöveket majdnem biztosan  le kell vágni rövidebbre (Az első 100cm a hátsó 170cm hosszú)

A dobozos kiszerelésűben van roppantógyűrű és csatlakozó és még pár alkatrész úgyhogy a méretre vágást sem kell feltétlenül szervízben elvégeztetni.

A légtelenítése sem túl bonyolult és az interneten rengeteg anyagot találunk róla és a cső méretrevágásáról is videó formájában a Youtube-on.

Hátrány

Gyakorlatilag egyetlen nagy hátránya van a húzos ára!

Tapasztalat

Eddíg nagyon elégedett vagyok vele és remélem a jövőben sem lesz vele probléma.

Erre ajánlom

Szerintem bármely területen megállja a helyét!

Ennyiért vettem
50000 (38%-os kedvezményel!)
Csatolt képek
Shimano Deore XT tárcsafék
19 olvasó 84%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GabaZoli avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Kb 2 hete használom és egyszerűen hihetetlen teljesítményt biztosít. Tökéletesen működik. Előtte még a gyári fékek voltak fent a bringámon, 6 évig hűen szolgáltak. Nagyon gyorsan össze kopik a fék és az új tárcsa. A felszerelése és a beállítása pofon egyszerű egy régebbi fékhez képest. Én kint élek az alpokban és még több erőteljes fékezés után sem kezd súrolni és a fék hatását sem veszíti el. Vizes és sáros környezetben is kiválóan működik. Tisztításához a gyári leírás szerint csak forró víz és szappan szükséges. Nálam 5/5... Mindenkinek csak ajánlani tudom!!!!
Hátrány
Olyan nincs.
Ennyiért vettem
58000
12 olvasó 58%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pápai Attila avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nekem egy 2016-os modell van, hibátlan fékerő, könnyű beüzemelés, adagolhatóságával sincs probléma (simán huzod lassulsz de ha odarántasz neki fejreálsz :D:D:D:) Nekem hűtőbordás fékbetétekkel használom sima dore xt 160mm tárcsával nem az ice-techel és hibátlanul működik. Nincs hangja, nem levegősödött nem folyott az olajom se eddig és azt se vettem észre hogy melegedne .

Hátrány

Talán az ára, meg a hűtőbordás fékbetétek ára.

Erre ajánlom

Dh/freeride cc xc

Ennyiért vettem
33000
Mért tömeg
200 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2016 tárcsafék
7 olvasó 43%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

uberrush avatar
20 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

SM-RT775 -- > Adagolható rendkívül megbízható - melegedést nem tapasztaltam RT67 tárcsákkal - elöl 180 hátul 160mm. olajfolyás nincs - a dugattyúk sem koptak még meg 

Hátrány

A gyári fékcső elég rugalmas - észrevehetően rugalmasabb az elsőhöz képest. kibírható kompromisszum - esetleg cserélni kellene valami fémszálasra...

Tapasztalat

Remek fék ár érték arányában minden eddigi fékemet veri - avid juicy7 illetve hayes stroker trail (hulladék olyat ne vegyél) ha bringát is cserélek ő jön velem.

Erre ajánlom

Bármire a boltbajáróstól a versenyzős kaszkadőrig engem meggyőzött

Ennyiért vettem
60000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 tárcsafék
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Snec avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-fékereje jó, fényesebb aszfalton slickkel nagy sebességnél (60-70 vagy feletti) észnél kell lenni, mert nem egyszer megcsúszott már az eleje. Terepgumival ilyen sosem volt, ott szépen emelkedik a hátulja

-ahhoz képest, hogy alig kell húzni rajta, meglepően jól lehet adagolni

-gyári betétek elöl olyan 4000km mentek el, az eddig fékeim Magura, Avid se bírtak többet.

-a fékereje mindig megmarad, bár volt, hogy fellevegősödőt

-könnyen szerelhető. Egyszerű a betét csere, és az utántöltés is.

-jól néz ki

-a betét ára elég korrekt, 2-3000ft közt van. Az eddigi fékeimbe kb. 2x ennyibe kerültek

Hátrány

-az állító csavar már új korába sem igazán mozgatható

 (Na, 9 hónap után megpróbáltam és lehet forgatni rendesen.)

 

Tapasztalat

-jó pár embert megkérdeztem mit ajánlanának, mert az eddigi fékeim többször is elfogytak mikor fékezgetni kellett a hegyen a bringát a technikásabb részeken, hogy ne gyorsuljon be. Ennél ilyen nem volt, bár a kar kicsit belevegősödőt, de hamar elmúlt. De még a fék működött, nem úgy mint a többinél ahol már nem fogott semmit.

-ha fékezés után elkezd surrogni a tárcsán, pár méter után abbahagyja

-elöl-hátul 180-as XT tárcsákkal használom

-elöl és hátul is vágni kellett belőle, de adnák hozzá mindent, úgyhogy otthon is megoldható

úgy vettem észre, hogy egyet érdemes fékezni, és utána a második fékezésnél már maximálisat fog.

Ha kopik  betét. akkor olajjal kell utántölteni, mert különben ellevegősödik, és akkor lehet pumpálni, lejtőn nem nagy élmény,

Erre ajánlom

xc

Ennyiért vettem
27000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2012 tárcsafék
Shimano Deore XT  2012 tárcsafék
Shimano Deore XT  2012 tárcsafék
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

badis avatar
40 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Brutál fékerő,ha te azt akarod,emelett nagyon jól adagolható a fékhatás.Légtelenittés,olajcsere pofon egyszerű,még a kezdőnek is.Én most vágtam életembe elősször fékcsövet méretre,illetve légtelenitettem kb 5000 ft befektetéssel 2-3 óra alatt megvolt a komplett első-hátsó szett gond nélkül,meg némi után járással a neten.A fékezés szinte hangtalan,nincs idegesittő ciripelő hang stb.Nem levegősödik,nincs olajfolyás,Lehet sár,viz,nagy meleg úgy működik ahogy kell eggy ilyen kategóriás féknek.Minden fillérét megéri.Én ice tech tárcsával használom normál gyári fékbetétekkel(nem hüttőbordás),tökéletesen működik,még ilyen melegbe sem tapasztaltam melegedést a tárcsánál,és a fékerő sem gyengült.Nekem a 2016-os dizájn és szin jobban bejön,mint a 2015-ös crómozott verzió.

Hátrány

Hátrányt nem tapasztaltam,nincs is neki szerintem.Kapott már mindent sár,viz,meleg,gond nélkül működik.Ilyen minőséget és tudást vár el az ember,eggy ilyen kategóriás féktől.Mindenkinek ajánlom.Szerintem minden körülmények között megállná a helyét.

Erre ajánlom

mindenre

Ennyiért vettem
29000 ft
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2015 tárcsafék
Shimano Deore XT  2015 tárcsafék
Shimano Deore XT  2015 tárcsafék
9 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

RuSSeLL avatar
218 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

brutális fékerő, jó adagolhatóság, nehzen kopik a pofa és szép a kialakítás, a melegedés szempontjából 180 as tárcsával használom és egy-egy keményebb terep után felmelegszik könnyen, de le is hűl eléggé gyorsan. hagyományos hozzá való fékkarral használom, olajat nem cseréltem még benne, előre láthatólag nem is fogok egy darabig, mert nemrég vettem szinte újonnan. könnyű beállítani, nem folyatja az olajat, ellentétben pl egy hayesel(stroker ryde) nem ciripel, nem ad idegesítő hangokat, az amit látsz a csúcs, csak ajánlani tudom

Hátrány

nem tudok számottevőt mondani.

Ennyiért vettem
70000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2014 tárcsafék
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (76 vélemény)
Rendezés
 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:
  • műgyantás
  • fémszemcsés

 
olaj típusa:

ásványi


 
szín:
  • Fekete
  • Ezüst

 
állítási lehetőség:
  • Fékkar távolság
  • Holtjáték

 
fékbetétcsere:

szerszámmal


 
további információk:

BL-M8000+BR-M80003

  • Trail bringázáshoz optimalizált fékerő
  • Servo Wave kialakítás (változó dugattyú elmozdulás) biztosít rövid löket mellett is nagy fékhatást
  • Integrált főhenger: könnyebb, letisztultabb és még tartósabb konstrukció
  • Keskeny fékkarbilincsholtjáték és szerszámmentes elérés beállítás
  • Kerémia dugattyú a maximális hőszigetelésért

  • Kompatibilis fékbetétek: G02A műgyantás, J02 A műgyantás, G04S fémes, J04C fémes

  • Fékcső: SM-BH90-SBM High Power Brake Hose
  • I-Spec II kompatibilis

BL-T785+BR-T785

  • Fékerő-szabályzás (a fékkar/fék/vezeték mint teljes rendszer kerül tervezésre, fékpofatávolság, merevség)
  • Ellenáll a hőhatásnak
  • Könnyű beállítás
  • Fékkartávolság-állítás szerszám nélkül
  • Egyirányú feltöltésű féktest
  • Tömeg: 120,45 g (BL-T785-B) 262 g (BR-M785, első és hátsó, műgyanta hűtőbordás fékbetét)
  • Színválaszték: Fekete és ezüst (BL-T785, BR-M785)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-11 (11 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Deore XT fékpofa beégés kezelése
3 válasz
utolsó: 2023. júl.
Shimano Deore XT bl-m8100, br-m8120
2 válasz
utolsó: 2021. jún.
Shimano Deore XT
2 válasz
utolsó: 2017. máj.
Shimano Deore XT BL785 BR-M785 hidraulikus tárcsafék
5 válasz
utolsó: 2017. szept.
Shimano Deore XT 2008 féktest + 2012-es fékkar működik együtt?
5 válasz
utolsó: 2015. jún.
Shimano Deore XT Kanyarodásnál a fékpofa hozzáér a tárcsához
7 válasz
utolsó: 2014. júl.
Avid Elixir vagy Deore xt ?
9 válasz
utolsó: 2014. aug.
Shimano Deore XT BL-M775 vs BR-M446
1 válasz
utolsó: 2013. nov.
Shimano Deore XT tárcsafék beállt, mi lehet a baj?
2 válasz
utolsó: 2012. márc.
Shimano Deore XT 2010-11-es fékszettnek mekkora a tömege?
8 válasz
utolsó: 2011. nov.
203mm-es tárcsához érdemes egy Shimano XT 2 dugattyús tárcsafék?
17 válasz
utolsó: 2011. feb.
1-11 (11 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: