Sram Guide RSC tárcsafék

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
  • Modellév: 2015 (frissítve: 2015.04.)
  • Listaár: 41.500 Ft

Használt Sram Guide RSC 4 dugattyús tárcsafék
48.000 Ft
új árához képest: 16%

4 dugattyús Sram Guide RSC eladó
35.000 Ft
új árához képest: -16%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Pocok1 avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Fékerő +++

4 dugattyú

Új design, jól néz ki (króm jól megy a fehérhez)

Kijavították az elixirek hibáját, ez már jól tolerálja a légbuborékokat a rendszerben, nem fog cserbenhagyni.

Hátrány

Drága: XTR-hez hasonló áron adják és itthon nem is kapható (tudtommal), miközben a fékereje picit elmarad az XTR-től.

Az elixireknél nehezebb.

Tapasztalat

Tényleg nagyobb a fékereje mint eddig bármelyik avidnak, de szerintem ez főleg a fékpofák nagy felületének köszönhető és nem a dugattyúk számának (lásd slx, xtr).

SLX-nek is hasonló a fékereje, de itt a moduláció jobb: nagyon jól szabályozható a fékerő.

Aluminium fékkar, hasonlóan az elixirekhez állítható távolságú. Az állító csavar kicsit furán mozog, de 1x kell csak belőni. Emellett a fogáspont is állítható, az állító tárcsa könnyen mozog és precízen beállítható.

A fékcsövet méretre vágva, összerakva légtelenítés nélkül is használható volt, csak a fogáspont került beljebb, ami meg az állítóval korrigálható. Persze légteleníteni kell levágás után, ami ugyanúgy megy mint az elixireknél. Ha a fékkar teljesen bent van a contact pont meg kint akkor kicsit gáz a helyzet, mert nem lehet nagyon belekapaszkodni a fékbe, de így még nem teszteltem terepen.

Elöl 200-as tárcsával használom, de jó bele a 203-is szerintem, bár hivatalosan  200-as kell hozzá. Ezzel a nagy tárcsával kicsit ciripel kanyarban aszfalton, de fékezésnél nincs hangja. Semmi hangja. Vizesen még nem próbáltam. (HS1 tárcsákkal).

Ekkora fékerőhöz nagy a 200-as tárcsa, 180mm-es is bőven elég lenne hozzá, csak nem tudok kisebbet felrakni. Hátul 180-as van, a kerék sokszor kicsúszik, hiába jól adagolható a fék, fog mint a satu.

Erre ajánlom

AM, FR esetelg XC ha nem zavar a kis súlytöbblet. Igazi mindenes fék.

23 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
dugattyúk száma:

4


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram Guide RSC termékkel kapcsolatban: