Fékerő +++
4 dugattyú
Új design, jól néz ki (króm jól megy a fehérhez)
Kijavították az elixirek hibáját, ez már jól tolerálja a légbuborékokat a rendszerben, nem fog cserbenhagyni.
Drága: XTR-hez hasonló áron adják és itthon nem is kapható (tudtommal), miközben a fékereje picit elmarad az XTR-től.
Az elixireknél nehezebb.
Tényleg nagyobb a fékereje mint eddig bármelyik avidnak, de szerintem ez főleg a fékpofák nagy felületének köszönhető és nem a dugattyúk számának (lásd slx, xtr).
SLX-nek is hasonló a fékereje, de itt a moduláció jobb: nagyon jól szabályozható a fékerő.
Aluminium fékkar, hasonlóan az elixirekhez állítható távolságú. Az állító csavar kicsit furán mozog, de 1x kell csak belőni. Emellett a fogáspont is állítható, az állító tárcsa könnyen mozog és precízen beállítható.
A fékcsövet méretre vágva, összerakva légtelenítés nélkül is használható volt, csak a fogáspont került beljebb, ami meg az állítóval korrigálható. Persze légteleníteni kell levágás után, ami ugyanúgy megy mint az elixireknél. Ha a fékkar teljesen bent van a contact pont meg kint akkor kicsit gáz a helyzet, mert nem lehet nagyon belekapaszkodni a fékbe, de így még nem teszteltem terepen.
Elöl 200-as tárcsával használom, de jó bele a 203-is szerintem, bár hivatalosan 200-as kell hozzá. Ezzel a nagy tárcsával kicsit ciripel kanyarban aszfalton, de fékezésnél nincs hangja. Semmi hangja. Vizesen még nem próbáltam. (HS1 tárcsákkal).
Ekkora fékerőhöz nagy a 200-as tárcsa, 180mm-es is bőven elég lenne hozzá, csak nem tudok kisebbet felrakni. Hátul 180-as van, a kerék sokszor kicsúszik, hiába jól adagolható a fék, fog mint a satu.
AM, FR esetelg XC ha nem zavar a kis súlytöbblet. Igazi mindenes fék.