Kértem,hogy kerüljön be a termékek közé ez a váz, mert volt alkalmam egy Crossway 100 vázat lovagolni egyik barátom jóvoltából - amiért ezúton is köszönet - és már akkor eldöntöttem, hogy erről írni kell. Mert CSÚCS! Csupa nagybetűvel!
Néhány gondolat a Meridáról. A márkát 1972-ben alapították Németországban, Stuttgart mellett. Talán kevesen tudják, hogy a kerékpár története innnen alig 100 km-re kezdődött,1817-ben. Mai napig itt található a fejlesztőközpont, de a gyártás Taiwanon folyik.A Merida napjainkban az egyik legnevesebb gyártó és az elérhető legjobb technológiát használja.
Nézzük a vázunkat. Ez egy crossway 100 - as váz / eltér a képen láthatótól, mert az egy TFS változat /, ami belépőszintű váza a Meridának. A csövek Merida erősített aluból készülnek a hangzatos "technoforming" eljárással. Egy biztos. Ilyen gyönyörűen formázott és néhol különleges formájú csövekkel - a hátsó villatámasztó egy műalkotás szerintem - sehol nem találkoztam belépőszintű vázon. A hegesztések igényes szakmunkák és erősek is. A vastagságuk egyenletes, látszik a szigorú minőségbiztosítás. A váz fehér színű, a Meridától megszokott, kicsit sok matricával. A festés minőségi, a külöleges védőréteg pedig tartóssá is teszi.Különlegesen hat az összkép amikor ránézel. A canga könnyed megjelenése brutális erőt takar el. A néhol alulméretezettnek tűnő csövek csavarodásmentesen tartják a bicót minden olyan terepen, ami a könnyed terep kategóriába tartozik.. Nem hittem el. Soha ilyen jó vázon nem ültem még. A geometria kitűnő. Kényelmes utazást biztosít, miközben könnyedén követed vele az utat, legyen az a legkacifántosabb erdei út is. A monoblokk magassága kellő, nem kell aggódni, hogy leakadsz vele. Az egységes 450 mm-es villahossz csomagos túrákhoz elengedhetetlen. A két kulacstartó rögzítési pont apró figyelmesség a gyártótól. A homlokcső ahedes szetten át fogadja az alap telót, a nyergcső 27,2 mm-es lehet. A hátsó villatámasztókat matrica védi. Ha sárvédő nélkül használod én a váz alsó részére és hátra a nyeregcső alá, dekorossal rakatnék fel átlátszó fóliát oda, ahová a kerekek szórják a követ. Meglepően gyorsan lehet vele haladni és egy nagyobb kő már elég nagy becsapódási energiára tehet szert. Nem nagy pénz és sokáig hibátlan marad a vázad. Az elérhető méretek száma 8 db. 41-nél kezdődik és 61-nél van vége. Ez több, mint elég ahhoz, hogy kiválaszd a neked megfelelőt. A 28-as kerekekkel gyorsabb haladást biztosít a trekkeknél.
Sokáig gondolkoztam, hogy mi az, de nincs. Tényleg.
Nos összeségében. Azért jött a vázak közé, mert nem gyári felszereltségű. Az átgondoltan választott kiegészítők, fékek,hajtás olcsóbbá teszi a megszokott kínálatnál és mégis egy kiválóan használható bicajt eredményez. A megfontolt ember válasza ez a Merida, a romló gazdasági környezetre.
Annak akinek mindenre kell egy bicaj. Ne is keress mást.Komolyan.