Teleszkóp: nagyon szépen jár, be tudom lőni a 100Kg-hoz is, nem orrnehéz tőle a bringa.
Monoblokk: meglepően merevnek bizonyul, tartósságra kíváncsi leszek. Kb. 1500Km van benne, korai volna még szétmennie.
Gumiköpeny: nem volt vele defektem, pedig lett volna alkalmam rá. Kanyarban tartja a bringát, 35Km/h sebbeségnél sem bizonytalan. Tereptulajdonsághoz annyit fűzök, hogy ameddig nem csúszik/ragad addig oké.
Váz: érdekes darab. Nekem nagyon bejön a forma. Nem tapasztalok semmilyen komoly problémát felőle. Kiemelném hogy az első váltó bovdenelvezetésére is meg vannak rajta a szemek. Nagyon tetszik hogy a féknyereg a láncvillán van, így akármilyen csomagtartót/ pálcás sárvédőt fel lehet szerelni. Másik kérdés, hogy fékezés közben hogy oszlik el a terhelés, de eddig ezzel sem volt problémám.
Hajtás/váltás: ennyi pénzért frankó. Minden teszi a dolgát, az áttételezés is pöpec, kilehet tekerni akár 40Km/h-ig is de gátoldalon is föltekersz egy minimális állóképességgel.
Kerekek: küllők nem lazulnak, nyílegyenesen jár mind a kettő, semmi nyolcas. Súlyhoz nem tudok mit szólni, nem méregettem, de szépen gyorsítható vele a bringa
Összességében egy pöpec bringa.
VÁZ: nos. A nem mindennapi geometriának vannak hátulütői:
-kolosszális fejcső: nem mértem ugyan, de ránézésre kb. 20cm. A montimban a villanyak volt ekkora, nem a fejcső. Ez azoknak lehet probléma, akik inkább sport célokra hásználnák a bicajt. Nem nagyon lehet gyári kormànnyal döntött üléspozíciót kihozni belőle. Ez egy egyenes kormánnyal orvosolható probléma.
-Pakolhatóság: csak annyi, hogy mivel a felsővázcső hajtott, így "háromszög" táskát nem nagyon lehet rá tenni.
-Sárvédő: mivel hátul a támvilla alacsonyan csatlakozik a nyeregvázcsőbe a sárvédő vége a kerék ívének tetejét fogja --> a sisakod/fejed búbja is ganés lesz. Pálcás sárvédővel megoldható.
FÉK: csak annyi hogy érdekes hangja van, de szerintem egy mozdonyt is fejre állít (100Kg-omból kiindulva)
PEDÁL: inkább hagyjuk. Itt spóroltak. Műanyag. Már a jobb oldaliból elhagytam a porvédőt.
Én kb 183cm vagyok. L-es méret egyenes kormánnyal már majdnem montiként viselkedik.
Kiemelném, hogy ez nem egy "lomha" "komótos" trekking, sokkal ingább egy montira emlékeztet.
Túra: csomagtartóval felmálházva akár több naposak is bevállalhatóak vele.
Sport: ajánlok hozzá egy egyenes kormányt. De próbáld ki, lehet hogy más szemszögéből hülyeség egyeneset tenni bele.
Terep: SZERINTEM egy körmösebb gumival egész jó tereptulajdonságai lehetnek, mivel egy fordulékony, kezes váz. Azért nem kell tulzásokba esni, ne szedd le papád MTZ-jéről a gumit, hogy rá tedd, egy "félterep" külsőnèl nem kell rá komolyabb, akkor inkább vegyél montit.