Könnyebb mint az acélvázas Landrider. Használható minőségű alkatrészekekkel van szerelve: duplafalú alufelnik, Shimano Tourney váltók, Saccon fékek, aluplasztik sárvédők, aluminium nyeregcső és kormányszár. Kényelmes vázgeometria, nagyon kényelmes markolatok.
A Kenda gumik elég gagyik, se defektvédelem, se reflexcsík, a mintázata is inkább terepre való mint aszfaltra. A csomagtartó acélból van, brutál nehéz és nincs rajta rugós leszorító. A nyereg nekem nem nyerte el a tetszésemet, de ez szubjektív. A markolatváltót szokni kell, de végülis nincs vele baj.
Update: A fékpofák a leghitványabbak közül valók, üvöltve nyikorognak több száz kilóméter után is.
Egy olcsó merevvillás, aluvázas túra bringát akartam metálkék színben ezért választottam ezt a Csepelt. A következőket 0 km-nél cseréltem rajta:
- A terep Kenda külsőket városi mintázatú reflexcsíkos defektvédelmes Rubena külsőkre.
- Az acél csomagtartót egy sokkal könnyebb és leszorítóval rendelkező aluminium csomagtartóra.
- A gyári legalapabb bowdenezést rozsdamentes acél köszörült bowdenekre.
- A Selle Royal Moody nyerget egy Wittkopp Medicus memóriahabosra a Lidliből.
Így kaptam egy még mindig nagyon olcsó de hosszútávon is kényelmes geometriájú aluvázas túra bringát ami városban is kifogástalan és könyebb mint az acélvázas Landrider. A jövőben még valószínűleg cserélem az első trekking hajtóművet MTB-re mivel nekem túl hosszú a trekking áttételezés, persze ez nem ennek a kerónak a hibája. A teleszkóp hiánya eleinte kissé szokatlan volt mivel a teleszkópos keróimnál megszoktam, de valójában nagyon minimális odafigyeléssel semmilyen hátrányt nem jelent városban vagy aszfaltozott utakon, talán padkáról lehajtásnál, vagy nagyobb kátyúknál kell jobban odafigyelni, cserébe viszont a merev villa sokkal könnyebb, közvetlenebb és nem igényel törődést és akár még lightosabb terepen is el lehet vele menni. Az aluváz sokkal könnyebb mint az acél, nekem a 180 centimhez a 21 colos vázméret kellett, ez így nagyon kényelmes geometriát ad, simán le tudok vele tekerni 60-70 km-t, anélkül, hogy kényelmetlennek érezném, igaz elég sokat szoktam menet közben elengedett kormánnyal kiegyenesedve tekerni, ami pihentet. A váz hagyományos vízszintes sarus, ez számomra elég furcsa, szórakoznikell a hátsó kerék beállításával szerelésnél, de így agyváltóra is cserélhető a láncváltó. A fényezés szép, de elég vékony, 1 nap alatt kikoptatta a bowden, érdemes ott valamivel védeni. Összességében egy jól használható, kényelmes bringáról van szó amit olcsósága miatt nem kell félteni.
Update: Az eredeti fékpofák még 700 kilóméter megtétele után is brutálisan hangosan nyikorognak elöl és hátul is, ami felér egy hajókürttel, főleg ha kicsit hűvösebb, vagy eső van. Lecseréltem őket BBB gyártmányúra, amit kifejezetten a nyikorgás megszüntetésére ajánlott a bingaboltos, de a felni, vagy a villa is ludas lehet, mivel még ezekkel sem lett teljesen hangtalan a fékezés elöl.
Városban, napi használatra és akár hosszabb aszfaltos túrákra is.