- Olcsó hozzá minden alkatrész.
- Tulajdonképpen majdnem mindenhol elmegy.
- Strapabíró.
- A súlya (menetkészen 18 kg), de hát trekking a kicsike…
- Rövid a hosszú áttétel (48/14).
Ezt a kerékpárt 1997-ben vettem, azóta folyamatosan használom munkába járásra, túrázásra, edzésre, néha versenyre. Már 38 ezer kilométer van benne.
Ez idő alatt cseréltem benne:
- középső agyat, 10 ezer környékén.
- fogaskoszorút úgy 30 ezer táján.
- markolatváltót szintén 30 ezer környékén.
- néhányszor gumit, láncot és fékpofát.
- fékbowdent úgyszintén 30 ezer után.
Nézzük sorban:
- fék: semmi probléma, esőben néha nyikorog, de ha jól beállítom, akkor ott sem. Gyakran megyek 15 %-os lejtőn, gond nélkül fékez. A fékpofákat időnként cserélni kell, legutóbbi szuper szerzemény, jól adagolható a fékerő.
- első váltó: rendszeres használat mellett eddig nem volt probléma.
- hátsó váltó: a legegyszerűbb Shimano váltó volt rajta, 30 ezer km-nél kicseréltem egy szintén régi paralelogrammásra, a régi is jól váltott, ez is jól vált. Ha jól beállítottam, évegig sem kellett utánállítani, pedig hegyvidéken lakom, váltok rendszeresen.
- marokváltó: egy egyszerű váltó volt rajta, 30 ezer km-nél a benne lévő rúgó teljesen elkopott, majd eltört, úgyhogy a két váltót a kormányon ki kellett cserélni. Az új egyszerű Shimano marokváltó, remekül működik.
- hajtás: középső agy 10 ezer km-nél karistolt, cseréltem, azóta nincs gond.
- pedál: 30 ezer km környékén lecseréltem a legegyszerűbb Shimano SPD-re, mert erőteljesebb edzésbe fogtam és versenyre készültem. A régivel sem volt gond, az újjal se volt még.
- a generátort 20 ezer km környékén ki kellett cserélni, szétkopott már teljesen.
Összességében a 17 év és 38000 km alatt meg voltam vele elégedve. Két kezemen meg tudnám számolni, hányszor kaptam defektet. Talán még évente sem. A kerekek szuperül tartanak, nincs bennük nyolcas, pedig kaptak rendesen.
- Mindennapi kerékpározás, munkába járás, túra.