Irgalmatlanul kényelmes gép. Még csak pár száz kilométert nyomtam bele, de meggyőzött. A minap újra felültem a Kona Kula montimra, amit szintén nagyon kényelmes kerékpárnak gondoltam eddig, és a Cube Touring után annyira tűnt csak kényelmesnek, mint egy spanyolcsizma.
Emellett nagyon merev és szép is. 15 kg-os súlya ebben a trekking osztályban kimondottan jónak számít. Külön csemege az automata állásba is kapcsolható világítás (drót természetesen vázon belül), ami sötétben automatikusan bekapcsol. A részletek rendkívül kidolgozottak. Jó példa erre a kitámasztó, amely mind minőségében, mind rögzítésében felülmúlja a sztenderekről alkotott eddigi elképzeléseimet.
A gyárilag felszerelt alu pedál egy gagyi darab, amit még a boltban lecseréltettem egy SH kombóra. Talán aki rátette, az is tisztában volt vele, hogy úgyis mindenki a saját jól bevált pedáljával használja majd, és azért szerelte egy semmirevaló modellel, hogy legyen mivel hazatekerni.
A Selle Royal Freccia RVL ülés nekem nem volt kényelmes, az első héten lecseréltem egy Brooks B17-re. Ez ugye szintén olyan alkatrész, amiből a bringásnak általában megvan a szíve választottja.
A villa viszont siralmas. Számomra egyértelműen ez a gép gyenge pontja. Lockout állásban is vidáman rugózik tovább, és amikor megemelem a gép elejét, csúnyán kottyan. Tudom, hogy ez egy trekking bicaj, és nem kellene azt várnom a telójától, amit a montimon megszoktam, de ez azért egy kicsit elkeserítő. A Manitou trekking villája (Luxx Super) sokkal jobb ennél. De gondolom, csak ez a cég vállalta, hogy a Cube részére színben és megjelenésben is a bringával harmonizáló villát gyárt.
A gép összességében viszont bőven kompemzálja a villával kapcsolatos negatívomokat!