Van a műszaki életben egy kifejezés, úgy hangzik, hogy egyenszilárdság. Ez jutott eszembe erről a gépről, mert minden része egyben van, harmonikus, egységes egész. Már első ránézésre, erőt, strapabírást sugároz. Részlet-előnyöket nehéz kiemelni, tényleg az a lényeg, hogy egyben úgy jó, ahogy van.
Montihoz képest kényelmesebb, egyenesebb tartásban ülünk rajta, hosszabb időt a nyeregben tölteni ez ideális.
Kategóriájához és felszereléséhez képest nem nehéz.
Nem csupán ezé a gépé, hanem általában a mai trekkingeké: kormányszarv hiánya. Hosszabb túrán sztem mindenkinek igénye, hogy fogáspozíciót válthasson, ezt figyelembe kellene venniük a tervezőknek. Az amúgy spéci trekking markolathoz bármilyen szarv nem csatlakoztatható (illetve ráfogatható a kormányra, csak nem lesz egymással összhangban a szarv és a markolat), trekking szarvat a Cube nem is gyárt.
Nem tudom, miért jó, hogy a nyeregcső magassága nem gyorszárral, hanem imbusszal állítható.
Még a szezon elején a neten német cégtől rendeltem, ára villavédővel együtt 749 EUR, ingyenes magyarországi házhozszállítással. Az első félezer km alapján nem bántam meg a vételt.
Leginkább annak érdemes ilyenbe beruháznia, aki hosszabb túrákra akar járni, inkább aszfalton, vagy enyhébb terepen, és emiatt szükségszerűen nemcsak magát, meg a kulacsát kell vinnie a bringájának, hanem ezen felüli cuccokat is. A profi világítás miatt mindegy, hol és mikor ér a sötétedés. Sőt, nappal alagútba érve veszi észre az ember, hogy milyen jó is, hogy nem kell a világítással törődni (pl. Lillafüred). Az erős gépen, a minőségi csomagtartó segítségével (persze táska sem árt :-) ) minden elhelyezhető. A bringáról inkább részletképeket teszek föl, ezek az érkezését követően készültek. Jól látszik rajtuk a minőségi kidolgozás, az alkatrészek minősége (pl. taposópedál), vagy pl. az első lámpán a nappali világítás (alul a két középső LED).