Focus Crater Lake Evo trekking

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.04.)
  • Listaár: 169.760 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

sabrinho avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A gép 2016-os, így a képek nem egyeznek a valódi designnal!

Kifejezetten szabadidős sport célra (nem kerékpársport, csak "egészségügyi mozgás") kerestem biciklit. A környék (Balaton-felvidék) adottságai miatt cross-trekkingek között keresgéltem. A bolt irányában megmutatkozó szimpátiám miatt a lehetőségek köre végül a CTM és a Focus termékeire korlátozódott, ezek közül választottam végül az Lake Evo-t.

A bicikli számomra kifejezetten kényelmes (bár a gyári nyerget még a boltban lecseréltük) 20-60 km-es túrákra használom, melyek során a terepadottságok miatt jelentős szintkülönbségeket kell leküzdeni. Lefelé jól gurul, a hidraulikus tárcsa fékek jól teszik a dolgukat. A szűk keresztmetszet itt a gumik csúszáshatára. A fékek jól adagolhatóak, de azért figyelni kell, hogy ne blokkoljon az ember. Közel sík terepen nagyon haladós a gép, 25 feletti átlagot még az én aránylag felkészületlen lábaim is bírnak tartani a balatoni bringaúton. A felfelé haladás is megy, leszállnom még nem kellett róla, pedig Balatonalmádi környékén akadnak komolyabb emelkedők.

A bringa összerakottság-érzete kitűnő. Egyben van, mind szemre, mind használatra minőséginek tűnik. Nem zörög, ropog. Szvsz jól is néz ki.

A gumik az aszfaltról letérve alkalmatlanok. Tudom, hogy ez nem monti, nem is arra használnám. De azért egy-egy rövid, szőlőhegyi murvás utas szakasz beleférhetne. Ilyen úton azonban oldalra mászik a bicikli, szinte semmi tartása. Szvsz a mintázat parasztvakítás (pedig Schwalbe), jobb lenne egy "országútisabb". Ha elkopik, örömmel cserélem. Pedig a bringa többi része meg sem érezné az ésszel történő rövid és kényszerű dűlőutazást.

A pedál szintén nem a kedvencem, nedvesen nagyon csúszik. Ezen felül ennyi pénzért talán egy blokkolható teleszkóp is beleférhetett volna. Bár igazából nincs bajom ezzel sem, teszi a dolgát, ha valahol elfáradok, azt meg nem fogom a villára fogni...

Hátrány

A gumik, a pedálok. De nem tételek az árhoz, s a többi alkatrészhez képest.

Tapasztalat

Összességében meg vagyok vele elégedve, szép, minőségi, kényelmes bicikli. Örülök a választásnak.

Update: 

A nyár alatt immár belekerült közel 1000 km. A nem túl jó utak ellenére sem kezdett el zörögni, nyiszogni. Kétszer voltam vele a szervizben, se váltót, se mást nem kellett után állítani. Észrevehető nyolcasom sincs. Egyszóval stabil a gép.

Update 2: Elmúlt a bicikli 1 éves, több, mint 2000 km ment bele. Sajnos volt egy hatalmas szaltóm is vele (lejtőn, lendületben beakadt a villa és a kerék közé egy zacskó...), nagyon jól vizsgázott, a kormányszarvat kellett lecserélni, a pedál külső éle kissé megkarcolódott, a nyereg kiszakadt, de a váznak, felninek semmi baja nem lett. A rossz utak ellenére még mindig nem nyikorog, zörög, nagyon egyben van. Stabil gép!

Update 3: 4 év, 5700 km. Ugyanaz. Évente lánc csere, közben jobb pedál, gumi. Maga az alap tökéletesen egyben, rendben. Teszi a dolgát, nagyon stabil gép.

Erre ajánlom

Amire vettem tökéletes: kirándulgatni, sportolgatni.

Ennyiért vettem
169999
59 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Trekking 0.5 V2


anyag:

Alumínium


 
színválaszték:
  • fekete/matt kék
  • fehér/türkiz

villa (teló):

SR Suntour NEX, adjustable


Meghajtás

hajtókar:

Shimano FC-TY701


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG200 (Altus, Tourney TX),

Elöl: 48/38/28, Hátul: 12-32


hátsó váltó:
Shimano Tourney

Kerék

felni:

Alex Rims CXD-4, 622-19, 142x12 / 100x 12


külső gumi:
Schwalbe CX Comp,

40-622


Irányítás

kormány:

Concept Riser


kormányszár:

Concept


nyereg:

Concept MTB


nyeregcső:
  • Concept, 27.2x 200 mm
  • Concept, 27.2x 250 mm
  • Concept, 27.2x 350 mm

Fék

tárcsafék:

Tektro HD-M285 hidraulikus tárcsafék


Focus logó

Focus márka bemutatás

A Focus-t 1992-ben hozta létre a német Mike Kluge, háromszoros cyclo-cross világbajnok. A cég jelmondata: Profiktól profiknak.

A Focus folyamatosan fejlődik: 1994-ben még csak hatféle hegyikerékpárt gyártottak, később, 1995-ben, Kluge megalapította az első profi német mountain bike csapatot, és a versenyzésben szerzett tapasztalatokat felhasználta a gyártásban. 2003-ban már profi versenygépeket is készítettek, 2006-ban jelentek meg a piacon először karbon vázas kerékpárjaikkal. 2012-re pedig már a világ 60 országában megtalálható a Focus márka.

A Focus kínálatában a szokásos mtb és országúti, cross/trekking és városi modelleken kívül megtalálhatók triatlon és cyclo-cross versenykerékpárok is. 2013-tól pedig már akkumulátoros motorral felszerelt e-bike-juk is kapható.

A német minőségről és megbízhatóságról a Cloppenburgban (Alsó-Szászország) található gyár gondoskodik.

Magyarország egyik legsikeresebb női MTB versenyzője, a XCO Világkupa 2. helyezett olimpikon Benkó Barbara is Focus nyergében érte el sikereit!

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Focus Crater Lake Evo termékkel kapcsolatban: