A gép 2016-os, így a képek nem egyeznek a valódi designnal!
Kifejezetten szabadidős sport célra (nem kerékpársport, csak "egészségügyi mozgás") kerestem biciklit. A környék (Balaton-felvidék) adottságai miatt cross-trekkingek között keresgéltem. A bolt irányában megmutatkozó szimpátiám miatt a lehetőségek köre végül a CTM és a Focus termékeire korlátozódott, ezek közül választottam végül az Lake Evo-t.
A bicikli számomra kifejezetten kényelmes (bár a gyári nyerget még a boltban lecseréltük) 20-60 km-es túrákra használom, melyek során a terepadottságok miatt jelentős szintkülönbségeket kell leküzdeni. Lefelé jól gurul, a hidraulikus tárcsa fékek jól teszik a dolgukat. A szűk keresztmetszet itt a gumik csúszáshatára. A fékek jól adagolhatóak, de azért figyelni kell, hogy ne blokkoljon az ember. Közel sík terepen nagyon haladós a gép, 25 feletti átlagot még az én aránylag felkészületlen lábaim is bírnak tartani a balatoni bringaúton. A felfelé haladás is megy, leszállnom még nem kellett róla, pedig Balatonalmádi környékén akadnak komolyabb emelkedők.
A bringa összerakottság-érzete kitűnő. Egyben van, mind szemre, mind használatra minőséginek tűnik. Nem zörög, ropog. Szvsz jól is néz ki.
A gumik az aszfaltról letérve alkalmatlanok. Tudom, hogy ez nem monti, nem is arra használnám. De azért egy-egy rövid, szőlőhegyi murvás utas szakasz beleférhetne. Ilyen úton azonban oldalra mászik a bicikli, szinte semmi tartása. Szvsz a mintázat parasztvakítás (pedig Schwalbe), jobb lenne egy "országútisabb". Ha elkopik, örömmel cserélem. Pedig a bringa többi része meg sem érezné az ésszel történő rövid és kényszerű dűlőutazást.
A pedál szintén nem a kedvencem, nedvesen nagyon csúszik. Ezen felül ennyi pénzért talán egy blokkolható teleszkóp is beleférhetett volna. Bár igazából nincs bajom ezzel sem, teszi a dolgát, ha valahol elfáradok, azt meg nem fogom a villára fogni...
A gumik, a pedálok. De nem tételek az árhoz, s a többi alkatrészhez képest.
Összességében meg vagyok vele elégedve, szép, minőségi, kényelmes bicikli. Örülök a választásnak.
Update:
A nyár alatt immár belekerült közel 1000 km. A nem túl jó utak ellenére sem kezdett el zörögni, nyiszogni. Kétszer voltam vele a szervizben, se váltót, se mást nem kellett után állítani. Észrevehető nyolcasom sincs. Egyszóval stabil a gép.
Update 2: Elmúlt a bicikli 1 éves, több, mint 2000 km ment bele. Sajnos volt egy hatalmas szaltóm is vele (lejtőn, lendületben beakadt a villa és a kerék közé egy zacskó...), nagyon jól vizsgázott, a kormányszarvat kellett lecserélni, a pedál külső éle kissé megkarcolódott, a nyereg kiszakadt, de a váznak, felninek semmi baja nem lett. A rossz utak ellenére még mindig nem nyikorog, zörög, nagyon egyben van. Stabil gép!
Update 3: 4 év, 5700 km. Ugyanaz. Évente lánc csere, közben jobb pedál, gumi. Maga az alap tökéletesen egyben, rendben. Teszi a dolgát, nagyon stabil gép.
Amire vettem tökéletes: kirándulgatni, sportolgatni.