A kategóriájában ár/minőségben verhetetlen a Gepida Alboin 100.
Minden a kresz által kötelező kiegészítő rajta van gyárilag. (Lámpák, csengő, fényvisszaverők)
A fékek jól fognak
A váltó pontos. Minimálisan kellett a bowdenen állítani.
Az előző modellekhez képest ezen már van a kulacstartónak furat a vázban.
Jól kanyarodik, és az egyenesfutása is jó.
Egyenlőre megbízhatónak tűnik ez a Gepida trekking.
A világítás vezetékelése a sárvédőbe van beépítve, nekem kapásból nem működött az első lámpa.
Az abroncsok kicsit vastagak városi használatra
A nyeregcső gyorskioldóján majd állítanom kell mert szerintem visszacsúszott a nyereg lentebbre.
A kormány kilazult és kimozdult a kormányszárból 1 hónap alatt, azt meg kellett igazítani és meghúzni rendesen.
A csomagtartó eléggé silány minőségű, a fém merevítők elvileg egyenesek, de nincs középen teljesen.
A bowdenek a váz felsőcsöve alatt mennek, a váztáskák egy része kilőve.
Pumpa nem jár hozzá.
Az egyik műanyag pedál 180 km-t bírt ki rajta.
Alig több mint egy hónapja vettem, de én csak ajánlani tudom. A világítás hibát eltekintve más gondom nem nagyon volt, de ezt orvosoltuk. A váltón kell majd még egy kicsit finomhangolni, és majd a csomagtartón. Majd később át akarom alakítani agydinamósra, de még ráér mert nem igazán használom sötétben. A műanyag pedálok is cserések lesznek, de amíg nem lesz vele gond addig marad rajta. Sajnos látszik az árazáson is, és a kerékpáron is hogy nem a legjobb minőséggel van dolgunk, de az alap trekking célokra tökéletesen megfelel. Én nem bántam meg hogy ezt a modellt választottam. Kinézetre tetszik mindenkinek, nem is merem sokáig lezárva hagyni forgalmas helyeken.
Update: Körülbelül 180 km után a jobb oldali műanyag pedál széttört rajta, garanciában cserélték. Ha megint pedál probléma lesz vele, akkor rakok rá egy pár fémet.
Update 2014.11.26: Másfél év használat és kb. 700-800 km után, a matricák a vázon válnak lefele, mindkét pedált le kellett cseréljem fémre, a gyári csengőnek a nyomója eltört így az is cserére szorult. A hátsó kerékben 4-5 küllő kitört, amik cserélve lettek, de ha a többi is törik újra kell fűzetnem a kereket erősebb küllőkkel. A fékbovdenek krómszerű vezetőháza is rozsdásodik. A váltókat már vagy 5x kellett utánaállítani. A hátsó lámpában is valami kontakt hibás mert néha normális fényerővel működik, néha meg sokkal halványabban világít. A gumi kormánymarkolatok melegebb időben folyamatosan csúszkáltak lefele. A kitámasztóját is párszor meg kellett szorítanom mert kilazult, de egy normálisabb nagyobb méretű imbuszkulccsal sikerült megoldani véglegesen.
Update: 2015.04.17: A héten kapott a hátsó kerék egy négy keresztes újrafűzést, minőségi küllőkkel, remélem ezután nem lesz vele gond. Az első váltót sehogy nem lehetett normálisan beállítani a kezdetek óta, ezért kapott egy újat egy Shimano Altus személyében. Majd két év alatt a fékpofák elkoptak így azok cserések voltak. A kormánymarkolatot is cserélni akartam, de túl hosszút vettem, majd egy rövidebbre kell becseréltessem. Figyelni kell rá hogy az ívelt kormány miatt nem lehet nagyon beljebb tolni a váltókarokat, és a fékkarokat. A kormánycsapágy is elkezdett rozsdásodni alig másfél év alatt, úgyhogy amikor viszem a küllőket újrahúzatni vagy egy hónap múlva, akkor azt is cseréltetem majd. Ha most vennék kerékpárt egyértelműen nem ezt venném, Kicsivel több pénzért lehet már sokkal jobb felszereltségűeket kapni. :(
Leginkább aszfaltra, de megbírkózik földutakkal, és a könnyebb terepekkel.