Gepida Alboin 200 CRS trekking

15 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 106.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-15 (15 vélemény)
Rendezés

csamiking avatar
1 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Meglepően szép bicikli
  • A felnikben pozitívan csalódtam, hiszen az én "pehelysúlyommal sem tudtam bele még 8-ast rakni.
  • A nyerek elsőre ugyan még kényelmetlen, de én megszoktam és most már kellően kényelmes(persze ez egyénfüggő).
  • A teleszkóp is teszi a dolgát, annak ellenére, hogy nem éppen a legjobb értékeléseket hallottam róla.
  • A fékek is jól fognak
  • A váltók egy beállítás után már gyönyörűen dolgoznak
  • A gyárilag rajta lévő gumival még egy defektet sem kaptam, pedig azért megyek vele bőven.
Hátrány
  • A markolat rettenetes, cseréltem is ahogy csak tudtam egy ergonomikusra.
  • A marokváltó nem olyan rossz, de azért már rendeltem a biciklihez egy shimano st ef51-es féváltókart.
Tapasztalat

Mivel ez az első komolyabb biciklim ezért lehet, hogy egy kicsit elfogult vagyok, de szerintem minden forintot amit érte fizettem megért. Én elég tempósan tekerek vele(30km/h átlaggal)

Erre ajánlom

Főleg aszfaltra, de enyhébb terepen is megállja a helyét(próbáltam). Azoknak akik jó áron akarnak egy jó és megbízható biciklit venni.  

Ennyiért vettem
82990
Csatolt képek
Gepida Alboin 200 CRS  2015 trekking
Első hosszabb utam Lentibe. Kb 90km
Gepida Alboin 200 CRS  2015 trekking
Egy kis offroad.
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

atane avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • nagyon szép ez a Gepida trekking
  • megy mint a villám (mtb után pláne)
  • korrekt alkatrészek
  • méretéhez képest fordulékony az Alboin 200 CRS
Hátrány
  • kényelmetlen nyereg - még barátkozunk, de szerintem mennie kell előbb-utóbb
  • teleszkóp fukcionalitása megkérdőjelezhető
Tapasztalat

Vélhetően gyári állapotban kaptam meg, a kereskedő nemigen nyúlt hozzá. A kerékcsapágyak, kormánycsapágy megfelelően be voltak állítva. Az első féket kicsit, a hátsót kicsit többet kellett állítani, azóta megfelelően működnek. A hátsó váltó rövid beállítás (a Shimano leírása alapján) után hangtalanul, gyorsan végzi a dolgát. Az első váltó gyári beállításához nem kellett hozzányúlni.

A 2011-es modellt kaptam a 2012-es festéssel. Mindkét évjáratból a jobbik rész érkezett. A fékkarok esztétikai értéke kicsit alacsonyabb a bringa többi alkatrészénél tapasztaltaknál - ám ez a használati értéket nem befolyásolja.

Kötelező tartozékok közül csak egy hátsó (nyeregre akasztott) piros prizma jár (hja meg a két fék). Előre szereltek  egy fehér prizmát az Alboin 200 CRS-re.
A nyereg szép, sportos formájú, de kissé kényelmetlen. A teleszkóp nem lockolható, igaz cserébe nem is nagyon mozog. A nyeregbilincs és a gyorsszár kicsit félre volt csúszva, szorult, meg kellett igazítani.
A mellékelt használati utasítás semmit sem ér, műszaki tartalma, karbantartással kapcsolatos tartalma nagy nulla.
A 175 cm-es magasságomhoz az 52-es váz talán egy picit nagy.
A Rubena v69 gumik reflexcsíkkal esztétikusak, megfelelőek száraz úton.
Nagyon tetszik az egész!
 

szerkesztve 300 km megtétele után:

100 km után a hátsó agy felől kattogást hallottam. Szétszedtem, összeraktam, úgy tűnik elmúlt.
Az ülést le kellett cserélni, mert meguntam a szenvedést vele. Szép meg cool, de 20 km feletti tekerések után 3 nap fenékpihentetést kellett tartanom.
A hátsó fékben az egyik rugófeszítő csavar menete elszállt.
A teleszkóp műszerolajas kezelés hatására megtáltosodott. Szépen kimozogja a városi úthibákat, de mégsem ringatózok a sima úton, ill. emelkedőn felfelé a nyeregből kiállva.
Az új nyereggel már könnyeb terepet is be lehet vállani, hihetetlen mennyit számít.

Továbbra is nagyon elégedett vagyok a bringával az apróságok ellenére.

szerkesztve 2500 km után:

Minden OK, ezek az alapvetően belépő kategóriás alkatrészek teljesen jól bírják a szolid, városi igénybevételt. Váltó hibátlan, gumik bírják, agyakat évente meg kell igazítani.

Hátsó féket lecseréltem egy alap Shimanora egy kisebb koccanás folyományaként. Ég és föld a különbség a gyárihoz képest.

A teleszkóp megszűnt működni. Optikai tuningként értelmezhető legfeljebb, ha nagyon jóindulatú akarok lenni.

Láncot lecseréltem a nyúlás miatt. Érdekes, hogy a gyári KMC 118 szemes(és ez szükséges is a tökéletes működéshez), én a kereskedelemben csak 116-os láncot találtam.

szerkesztve 4500 km után:

Az első Rubena gumi oldalfala kirepedt, kuka. Nem igazán értem mitől, gyanítom a hátsónak sincs már sok, pedig kopás kevés rajta. Defekt 0 eddig a hátsón,  az első összeszedte mindig a szemetet.

Az első féket szintén lecseréltem egy alap Shimanora, meguntam a gyárival a kínlódást.

Elkezdtem erdőben is használgatni, oda néha az áttétel kevés, de elvagyunk.

Minimális karbantartással szépen bírja a bicikli.

Erre ajánlom

Városi kirándulások, hétvégén pedig ki a zöldbe. (ha nem túl göröngyös)

Ennyiért vettem
59900
Csatolt képek
Gepida Alboin 200 CRS  2011 trekking
38 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

SirRasor avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Alkatrészek minőségéhez képest nem drága
  • Alu váz
  • A marokváltója rendkívül jó
  • Teleszkópos
  • Vékony gumik dupla falú felnivel
Hátrány
  • Teleszkópos. Azt hittem az jó, de mint kiderült ha nincs minőségi teleszkóp a biciklin (és nincs), akkor inkább teleszkóp nélkülit érdemes venni
  • 1 év után az első váltót alul felfogató bilincs elkezdett rozsdásodni
  • 2 év után váltóbowden-szakadás, pedig finoman használtam
Tapasztalat

Leszámítva a hibalistát, nagyon korrekt kis gép volt, de a teleszkópja miatt 2 év után megváltam tőle. Lehet rossz döntés volt, de ez már így alakult.

Erre ajánlom

Városi közlekedésre kiváló. Országúton nem próbáltam, de ahhoz szerintem már lassú.

Ennyiért vettem
59900
Csatolt képek
Gepida Alboin 200 CRS  2013 trekking
Eladás előtt.
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gergoface15 avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Ha nem a legújabb évjáratban vesszük akkor sztem jó az ára,
  • Megbízható saját alkatrészek.
  • Vékony kerék, jól lehet haladni vele.komoly sebességre képes
  • Szép festés. Jó váz.
  • Jó fékek.
  • Semmit nem tervezek azonnal lecserélni, nem tartom fontosnak. Mindennel megvagyok elégedve. kivéve teló.
  • Nagyon jó és kényelmes ülés, 20-30 km alatt megszokta a hátsóm. "Megszokta"  de már cserélném, hosszabb távon emelkedővel már kényelmetlen
  • Sportos vázméret.
Hátrány
  • A legújabb évjárat sztem drága, de persze ez is kereskedelem.
  • Gyenge teleszkóp, sokszor beragad. Lenne pénzem cserélném. De végülis menet közben nem okoz nagy gondot, aszfalton.
  • A váltó új korába "szinte" használhatatlan volt, 150 km után, állítottam jó lett.
  • 150 km után az ülés nyikorog, utána húztam és jó. Sokszor utána húztam már sajnos nyikorog, kényelmetlen
  • Műanyag pedál még bírja, de max 500 km, sztem amit kifog bírni, 95 kiló alatt eddig bírja (270 km.) 700 km-nél pedál tökéletes :)
  • A középcsapágy és hajtókar sajnos, érzem már 700 km után, hogy tekeredik mikor erőltetve van, és indulásnál 5 km-ig kopog is már .
Tapasztalat

Én ajánlom mindenkinek ezt a kerékpárt, aki sportolni szeretne, lendületesen akár napi rendszerességgel 10-20 km-t is. Kategóriája, miatt úgy gondolom komolyabb törődést igényel

Érdemes a boltokban a régebbi évjáratokat keresni.

Előtte egy egyszerű, de jól működő mtb-ot használtam, és a közlekedés a tempo ég és föld. Ezzel lehet száguldozni.

Köszönöm a www.canga.hu oldalnak, tőlük vettem. gyors pontos kiszállítás.

Erre ajánlom

Városi cirkálónak,akár napi rendszerességgel,jobban felszerelve túrázásra is.Munkába járásra.

Ennyiért vettem
62900
Csatolt képek
Gepida Alboin 200 CRS  2012 trekking
Gepida Alboin 200 CRS  2012 trekking
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

cinge avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  1. Egész jó árban van
  2. Jó váz, kényelmes testtartás, valamint nem karcolódik össze könnyen
  3. Jó fékerő
  4. Korrekt felszereltség
  5. Fordulékony és a geometriája is jó
  6. Váltórendszer ha megfelelően van beállítva akkor teszi a dolgát
Hátrány
  1. Nem igazi hátrány, de a nyereg kényelmetlen lehet egy nagyobb távolság után.
  2. A teleszkóp kimozogja a rugóutat, de ha hidegebb van akkor képes beállni, olyankor nem az igazi.
Tapasztalat

Eddig még semmit sem cseréltem rajta. Váltók csendesen teszik a dolgukat (elől Shimo Tourney, hátul Shimano Acera), de nagyobb terhelés alatt kicsit meginognak. A Shimano Revoshift markolatváltót nagyon szeretem, számomra kényelmes.  Én a 2013-as modellt kaptam meg, ezen már fém pedálok és Shimano Tourney hajtókarok vannak. A fékek kiválóan működnek, jó fékerőt biztosítanak. A kerekek 28"-as méretűek, Rubena v69 gumikkal így, könnyű vele haladni.

 

Erre ajánlom

Városba, túrára, iskolába/munkába járásra és könnyű terepre.

Ennyiért vettem
73.000
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gatesz avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Ár/érték arányban szerintem egy nagyon jó bicikli

- Külsőre nekem nagyon tetszik

- A fékek nekem eddig beváltak, nem volt vele semmi bajom

- Ha valaki nem versenyszerűen akarja használni, hanem azért, hogy hobbi szinten tekerjen egy jót, szerintem arra tökéletes!

Hátrány

- Teleszkóp, mintha nem is lenne

- Műanyag pedál

Tapasztalat

Az alap biciklin amit változtattam. Kapott Rubena defektmentes köpenyt, shimano acera hátsó váltót, DDK 3166 T3 Eden nyerget, szivacs markolatot, egyenes kormány rudat, Shimano St EF51-es fék váltókart a marokváltó helyett (én nem szeretem)

Még igaz nem sok km van a bringában, de nekem bevált. Amire használom (alkalmanként tekerek 20-30 km-t) arra tökéletes.

300 crs pro lett volna az, ami adottságokban nekem megfelelt volna, de az ára az volt ami nem! Így is mire felszereltem a 65000Ft-os biciklit, alkatrész csere, kulacs, lámpák, sisak, szemüveg stb... simán 100e Ft-nál járok. Én úgy vagyok vele, hogy legyen egy jó váz, és idővel majd cserélgetem az alkatrészeket.

Amit már látok, hogy cserélni fogok rajta:

- Teleszkóp (bár ezt aszfalton nem tartom annyira fontosnak)

- Pedál

- 8 fogaskerék hátra

Eljött a pedál cserének az ideje :) nincs 1 hónapja, hogy vettem a bicót, és egy kisebb emelkedőn hajtok felfelé és reccs :) a pedálnak annyi (92 kg vagyok), de sebaj, számítottam rá! Most van 250 km a bringában!

Erre ajánlom

Kizárólag aszfaltra, főle a teleszkóp miatt,

Ennyiért vettem
65900 (alapár)
Mért tömeg
15000 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 200 CRS  2013 trekking
"Albi :)"
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ssaacc avatar
60 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- olcsó az Alboin 200 CRS

- tetszik a váz, kivéve a ráfestett nyilat a nyereg előtt update: Rájöttem, hogy ez a sima 200-ason szebben fest a fehér alkatrész(teló), festés miatt.

- az alu váz előnyös ha valaki meghúzza a festést mondjuk

- megy mint az állat

- az "olcsó" markolata nagyon bejött kényelmes akár 60km után is amihez a kormány is hozzájárul, az is tetszik(bár lehet a széles vállam miatt)jó a szöge

Update:

- Jók a csavarhelyek. Nem sikerült még tönkrevernem pedig rendszeresen felteszem-leveszem a csomagtartóját.

- A váz véleményem szerint sokkal jobban néz ki mint a mostani hidroforming verziók.

Hátrány

- olcsó :)

ki kell cserélni a legtöbb alkatrészét 2000 km után, ami nem baj ha nem hajtja agyon az ember

- egy hétig sem bírta a pedálom, ajánlom a cseréjét az egyik legolcsóbbat rakták rá.

Update:

- Olcsó fékrendszer, mindent érdemes cserélni, csak addig kell megtartani míg nincs az több pénz a cseréjére, ez esetemben 10 eFt +fékpofák.

- A marokváltó hiányosságai.

- Nehéz a kormánya ugyanaz 0.3kg-al könnyebb aluból.

- A teleszkóp hulladék, erre akkor jutottam mikor lecseréltem egy "olcsó" levegősre. A mostanival 2* annyit be merek vállalni ha távolságról van szó, és nem utolsó soron lockolható.

- A kerekeit a húgon használja, nem volt rá panasza, csak annyi változott, hogy sokkal kisebb a testsúlya, így nem szakadnak a küllői.

- Az első váltót Acerára cseréltem, ami jobban eléri a legtöbb sebességet mint a Tourney.

Tapasztalat

tetszett a V-fékrendszer bár nekem új volt versenybringa után

rögtön az elején nyeregcsere, nem bírtam megülni rajta a 120 kilómmal

update: MACH nyereg volt rajta és nem a VIPER

2000 km után cseréltem kerekeket, fogaskoszorút, monoblokkot, marokváltót(a 8 sebesség miatt, egyébbként egész használható volt)

a fékekkel semmi bajom update: egy idő után rendszeresen kellett állítgatni a Gepida feliratú Logan fékeket.

a váltók klasszak, élmény vele gyorsulni nem hordja félre a láncot pontos precíz gyors, még terhelés alatt is rendesen vált, 8 sebességhez is jó a hátsó(számomra nagy pozitívum) update: még mindíg jó a hátsó váltóm, főként aszfalton használtam.

20 kilót fogytam mióta használom

a módosítások után simán lehet vele tekerni 30 km/h-val huzamosabb ideig(az alföldön!)

update: kormánycsere, teleszkópcsere és újabb kerékcsere után 36km/h-ra módosult

suliba jártam vele 30 km-re, pocsék úton, lehet ezért kezdtek elszakadni a küllők bár hallottam mástól is ilyen problémát

a teleszkópról az ára mesél helyettem, városba elég, nem mertem megkínozni mert elvesztem a gart + nem ajánlotta a felhasználói kézikönyv update: beragad elég hamar és merev villaként viselkedik.

update: Megmaradt a váz a nyeregcső és a kormányfej. A vázat csak monoblokkal együtt tudtam mérni 2.6kg (+shimano bb-un25 monoblokk)

Erre ajánlom

Azoknak ajánlom akik nem keróznak sokat de azt igényes bringán tennék meg.

Ennyiért vettem
63000
Csatolt képek
Gepida Alboin 200 CRS  2011 trekking
kerékcsere után
Gepida Alboin 200 CRS  2011 trekking
20 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bigdadylacika avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-szép, korrekt forma és szín 

-olcsó ez a Gepida trekking

 

Hátrány

-teleszkóp túl feszes, mintha nem is lenne 

-fék elég gyenge

-nyereg szörnyű 

-hátsó váltó alapból nem volt jó össze vissza váltott, kattogott de beállítottam kezileg, utána tette a dolgát 

Tapasztalat

Negatív tapasztalatom volt a minőséget illetően főleg a teleszkóp miatt, ezért éppen lecserelem egy 200 pro-ra, ami csak 10 e Ft-tál több és a teleszkóp sokkal jobb, váltó jobb hajtás jobb, fék kar jobb,  szerintem pro alá nem szabad menni mert nem éri meg. 

Ennyiért vettem
66000
Mért tömeg
14000 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 200 CRS  2013 trekking
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

trepy88 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- kényelmes ülés
-szép esztétika
-olcsó

Hátrány

-fékek szinte semmit nem érnek
-a váltó néhány sebességben surcolódik elöl. kb 1honap használat után tudtam normálisan beállitani
-morgó ropogó hang a hátsó váltoból

Tapasztalat

Üdvözlök mindenkit!

2 honappal ezelött vettem egy Gepida Alboin crs 200-as biciklit. Tetszett a külseje és az ára. 60.000. huf volt.Tudtam hogy magyar gyártó a Gepida és sok ilyen típusú bicót látni az utakon ezért gondoltam én hogy nem lehet olyan rossz...Sajna csalódtam elég rendesen.Naponta használom, aszfalton tekerek vele a munkahelyre kb. 7km oda-vissza az út. Gondoltam hogy erre az igénybevételre nem kell 300.000 forintos KTM-et venni. A bicikli már az első napoktol kezdve csúnya morgó,kattogó hangot ad a hátsó váltóból...Ha megmozgatom a fogaskerekeket van kb egy milis kilengése az egésznek és akkor produkálja ezt a hangot. Ha tekerek és jobban kapja a terhelést a hátsó fogaskerék akkor mégjobban felerősödik ez a hang. Érem én hogy nem kell egy KTM minőségre számítani de egy újnak mondható bicikli miért ad ilyen hangot? Valaki tudna segíteni nekem ebben a kérdésben hogy miért lehet ez?? Szerintem elviszem egy szervízbe hogy nézzék meg mivan vele. Garanciás a bicaj de sajna panelban lakom és vissza küldeni nem tudom akitöl vettem mert igy is kevés a hely és a doboz amiben jött a bicaj majd 2méter volt, így az ment a kukába egyből.A csapágyozás lehet a rossz vagy csak egyszerűen megkéne ott valamit húzni rajta...sajna nem értek hozzá. Ha vannak nálam okosabbak bármiféle segítséget elfogadok.
Elérhetőségem: tekknopit@hotmail.com

 

Előre is köszönöm!

Ennyiért vettem
60.000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lori85 avatar
6 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kényelem, irányíthatóság, szerintem gyönyörű megjelenés, bár a felsőbb kategóriában vannak szebbek. Mit miért:)

Első számomra komolyabb bicikli az Alboin 200 CRS, egyszerűen örülök neki:)

Hátrány

Igaz, csak pár kilométeren vagyok túl, de a fékek .....Az elaső fék jobb oldala nem húz vissza.....No comment.

 

Mivel ma sikerült hozzájutnom, még mást nem tudok.

Tapasztalat

Nem teszik, gogy az első km-ek alatt a fék nem jó. Bízom benne, hogy a váltás csupán csak azért nem stimmel még pontosan, mert nincs precizen beállítva. Kényelmes, ennyi után nagyon is az (eddig montival tekertem néha-a rohadt keényelmetlenség miatt-ég és föld).

 

További tapasztalatok később

 

Egy 30 km-es kört megtéve, tapasztalatok:

- rendkívül kényelmes az Alboin 200 CRS, ez nagyon is plusz neki

- irányíthatóság kiváló, bár mountain bike után szokni kell

- fékek beállítása már majdnem jó (bal oldal szinte leggyengébb rugófeszítés, finomállítás, jobb oldal legfeszesebb), nem tudom ez jó-e így, de egyenlőre ez van----első csere a fék lesz

- nem gyorsításkor és nem is szabadonfutáskor morgó, daráló érzés egy adott pedálfordulat helyzetnél....ez vajon mi, nem tudom, nagyon új vagyok bringázásban:D

 

Összességében eddig nagyon jó ár/érték arány. Legalábbis számomra

Erre ajánlom

Városi tekergetés, kisebb túrák, egy kis dimbes dombos tekergetés( szigorúan aszfalton)

Ennyiért vettem
59900
9 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

townyka avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A bringa megjelenése el lett találva, nagyon jól néz ki (ez lehet éppen hátrány is a tolvajok miatt). Matricázás szerintem jó lett, a váz és a matrica egyaránt le van lakkozva. Jól lehet vele haladni, bárhova el lehet vele menni kényelmesen. A lényeg hogy rendes út legyen alatta. Fordulékony az Alboin 200 CRS, a kátyúkat élmény vele kerülgetni. A teleszkóp az én tömegem alatt (65 kg) jól működik, eddig nem koppant. Fékek jól fognak, meg lehet vele állni, ha kell akkor gyorsan is.

Hátrány

Szerintem nincs a Gepida Alboin 200 CRS-nek, de meg lehet említeni a műanyag pedált, és a bowden nyúlást, ami miatt a hátsó váltó elég gyakran elállítódott, de ezt könnyen lehetett orvosolni.

Tapasztalat

Sokszor olvastam már, hogy az Acera váltó nem a legjobb. Szerintem nincs vele semmi különösebb probléma, karban kell tartani és arra kell használni amire való, így biztos hogy sokáig fogja bírni. Én úgy hoztam el a bringát az üzletből, hogy nem volt megfelelően beállítva, ezért néhány fokozatban recsegett, ropogott stb. Beállítottam rendesen ezután tette a dolgát. A fékpofák talán egy kicsit túl gyorsan kopnak, de ez fogyóeszköz, szóval ha csereérett lesz, akkor megfelelőt kell megvenni és nem lesz ezzel sem gond.

Erre ajánlom

Túrázásra, városi használatra.

Ennyiért vettem
70900
Csatolt képek
Gepida Alboin 200 CRS  2011 trekking
Gepida Alboin 200 CRS  2011 trekking
25 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kenikox74 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem rég kezdtem a kerékpározást, az első gépem, az ülést rendben találom, volt 100 km-es túra is és igazából megfelelt.

 Teleszkópok nem voltak még igénybe véve mert próbálok jó úton tekerni vele, eddig panasz nincs rá. 

Fékekkel igazából eddig elégedett vagyok bár olvastam itt ellenkezőt

Hátrány

Váltó amivel nem vagyok tökéletesen elégedett egyes fokozatokban kattog (recseg), igaz a beállításokban nem vagyok nagy szaki de alapon csinálja ezt.

Tapasztalat

Összeségében olyan használatra mint én is használom, kisebb túrákra egy-egy hosszabbal, jó úton merem ajánlani

Csatolt képek
Gepida Alboin 200 CRS  2011 trekking
Gepida Alboin 200 CRS  2011 trekking
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vighpe avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Tetszetős külső, megfizethető ár, vázgarancia. Üléssel rendben vagyok, bár egyhuzamban nagyobb távokat nem megyek vele( ált.ban 10-20 kilométereket), a váltón minden második fokozat kihagyott recsegett, de egy rövidebb beállitgatás (amit egy neten talált honlap segitségével csináltam) maradéktalanul megoldotta a problémát, most tökéletesen működik.

Hátrány

Gyenge felnik, kattogó hang a hajtóműből, minőségi hatás néhány helyen nagyon gyenge( pl feliratok matricázva). Fékek ahogyan már irták igen gyengécskék, de azért használhatóak. Ide még azért megemlíteném, hogy bár azt írtam a váltóról, hogy tökéletesen működik azt megjegyezném (valószinűleg én vagyok a béna), de a hátsó legnagyobb lánckerékre a végfok állitgatásával nem lehet elérni, hogy feltegye a láncot. Az első teleszkóp is valóban elég béna, bár a 70 kilomat még ugy ahogy elviseli, dolgozgat de inkább kisebb mint nagyobb sikerrel( az öcsém 45 ezerért vett hauserjében lévő suntour ezerszer jobb, pedig nem hiszem, hogy az sokkal nagyobb érték lenne).

Tapasztalat

Bő egy hónapja van meg a bicaj, csak hétvégente használom mikor otthon vagyok eddig olyan 300 km van benne. Na már most az útvonalnak (ahol járok vele ált-ban, csak aszfalt) a harmada kritikán aluli( ennek a harmadnak az egyik része összevissza toldozgatott aszfalt hatalmas vetőkkel, a másik része egy lepusztult bicikliút, tiszta hullám és bucka), szoktam lassítgatni, kerülgetni, szóval próbálok vigyázni a gépre. Ennek ellenére az első és a hátsó felniben is már most, ha nem is durva még, de a 8as ott van.

Nem vagyok nagy bringaszakértő, e szerint értelmezzétek a leírtakat. Végülis. nem mondanám, hogy ez egy csúcs bringa, de azért megállja a helyét. Kicsit csalódás, hogy a 80e ajánlott árért ennyit kap az ember, de nem a használhatósággal van igazán bajom (kivéve talán a teleszkópot és a fékeket), hanem a minőségérzettel és arra meg továbbra sem fizetnék ki többet 30e-vel mondjuk egy 300 crs-re.

Erre ajánlom

Főleg aszfaltra, ha gyorsabban akarsz haladni mint egy mtb-vel, de azért néha kinosabb szakaszokon is át akarsz kelni vele ( de ott csak óvatosan, nem csapatva).

Ennyiért vettem
56000
Csatolt képek
Gepida Alboin 200 CRS  2010 trekking
Gepida Alboin 200 CRS  2010 trekking
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

fate24 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Megjelenés
  • Jó váz, irányíthatósága remek
  • Acera váltó, teszi a dolgát
  • A bowdenek a felső cső alján futnak (Merida Kalahari 510-nél felül voltak...)
  • Lehet vele haladni
Hátrány
  • Első villa - a súlyom alatt az amúgy 4cm-es telóútból alig 2 marad, ráadásul szorul, az első gödörnél tövig koppan és jó eséllyel ott is marad.
  • Fékek soványkásak, az előző bringán ha így húzom a fékkart mint ezen, tuti orra álok... it jó esetben is csak meg... kényelmesen
  • A kormánycső puritánságától kicsit olyan mintha a vasboltba vettem (még hajlítva sincs igazán - ami nem baj..)
  • A gyári gumikkal, telóval kerülni kell a murvás, gödrös, rossz (magyar) utakat
  • Az első váltó 1-1 fokozatot leszámítva surlódik.
Tapasztalat

Bár még újonnan "gyötröm", de az első benyomásokat fontosnak tartom, mert bár nem tükrözik a használat során fellépő hibákat, de talán csökkenti a meglepetést, ha ezt a járgányt választjuk

Igaz, hogy cross, de azért én el bírnék viselni egy kényelmesebb markolatot, egy picit puhább nyerget... de persze ezek cserélhetők és igazából nem túl jelentős mértékben szólnak bele a használati értékébe.

Ami az első teleszkópot illeti, hát ez a legfőbb vesszőparipám. Igazából nem értem, hogy egy ilyen cég mint a Gepida, hogy tehet ilyen hulladékot egy 80e-s bringára?

Talán megoldás lenne, ha nem csak a váz méretet de a villa rugójának erejét is választhatnánk, vagy legalább elérhető áron lehetne a rugót cserélni... de nem. Így idővel kénytelen leszek 20-30e-ért venni valamit, ami már elbírja a súlyomat.

Az egyetlen, ami (a vázon kívül) tetszik az a hátsó váltó, mert bár nem a legkomolyabb, de rendben teszi a dolgát.

Tulajdonképpen ha minden egybevetek, az 56-os vázú bringa, amit vettem leginkább 184-190cm magas 75-80kg súlyú emberre van méretezve... Bár szerintem aki ilyen az valószínűleg sportol, ha sportol, lehet, hogy pont kerekezik, és ha kerekezik akkor nem ilyennel tolja...

Biztonság

Valahol olvastam, hogy a fehasználási környezet és a bringa árának függvényében válasszunk biztonsági megoldást. Alap tézis, hogy a bringa árának kb. 10%-át érdemes biztonsági felszerelésre költeni.

Ennél és a hasonló kategóriájú bringáknál lánc-lakat kombó, U-lakat a legajánlottabb. A Collstock-zár jó, de drága, a sima sodronyost meg csak közepesnél biztonságosabb helyeken ajánlott bevetni. Márka tekintetében ABUS (bár ez még drágai si..), Citadel, Kryptonite...

Én valószínűleg ezt veszem: CITADEL CCH 40.120 LAKAT

Az első kerékre figyelni, gyorszárat könnyen lehet oldani! 

Erre ajánlom

Kezdő és alkalmi kerekeseknek városba, vidékre, mindenhova, de leginkább aszfaltra 80kg-os súlyig - ott talán még ér valamit a teló.

Ennyiért vettem
59900
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kismedve avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • a váz geometriája szerintem el lett találva. stabil, fordulékony, könnyű.
  • nagyon könnyen fut, könnyű tekerni, lazán  lehet 30-as tempót tartani hosszabb távon.
  • nagyobb baj eddig nem volt vele
  • jó alap egy klassz összeállításhoz reményeim szerint
Hátrány
  • a fékhatás borzasztó gyenge az előző biciklimhez képest. Arra jó kb. a fék, hogy el lehessen mondani, hogy ez is van rajta.
  • az első villára (teló), kb. ugyanaz érvényes, mint a fékre
  • a fékkarok, a markolat, a kormányváz, a standar, stb. olcsó hatást keltenek.
  • az Acera váltó erős közepes. terhelésnél szalad a lánc, néha kattogva vált, kimaradnak fokozatok (ugrik). Nem tudom, hogy alapból ilyen-e a minősége, vagy csak nincs beállítva?!
  • a bofdenek nyúlására a szervizes előre felhívta a figyelmemet.
  • a gagyi pedálokat alapból cseréltem fémre.
Tapasztalat

Több év kihagyás után újra kezdtem bringázni. Ehhez kerestem olcsó, de elfogadható biciklit. Sokat nem tudtam, akartam áldozni rá, nagyjából sejtettem, hogy ebben a kategóriában csodát nem várhatok.

 

Összességében a negatívumok/pozitívumok aránya ellenére elégedett vagyok, kb. erre számítottam. Alapból nem rossz a bringa. Ár/érték aránya elfogadható.

 

Hozzá teszem, hogy az előző biciklim egész más kategória volt, minden alkatrész külön lett válogatva rá, szuper volt, sokat hajtottam, de eltelt felette az idő. 6-8 év kihagyás után úgy gondoltam, hogy az újrakezdéshez elég lesz egy alap cucc és ha kihasználom, fejlesztem.

 

Mit cserélek?

A kérdés, hogy hosszabb távon mi marad! Terveim szerint kb. csak a váz. Fékek, váltó kuka első körben. Apró gagyi alkatrészek alapból mennek (pl. markolat) Ha kihasználom majd, akkor az első villa is. Kerekeket, hajtást szintén cserélni szeretném.

 

Megjegyzés

Nem tudom mi a helyzet a Gepidákkal, de új bicikliként úgy hoztam el, hogy utóbb kis karcokat találtam a vázon. Ennek nem örülök.
A boltot direkt úgy választottam, hogy előtte körülnéztem, ennek ellenére néhány dolog nem 100%-os. A boltos alapvetően korrekt volt, gyorsan dolgozott, készséges volt. DE: Egy-két dolog nem stimmel: a fent említett festékhibákat a vázon nem értem. Kértem a biciklire sárvédőt. Ez is karcos és ráadásul lötyög is. Nem értem, hogy lehet úgy átadni egy új cangát, a boltból kilépve lötyögjön a rácsavarozott cucc. Na mindegy, visszaviszem, aztán meglátjuk mi lesz.

 

UPDATE1

A boltos srác nagyon korrekt módon, gyorsan elhárította a hibát. :)

 

Utószó

Összességében nagyjából rendben van a bicikli. Nagy elvárásaim nem voltak, nagyot nem is csalódtam. Örülök, hogy van egy garanciás, új, remélhetően sokáig használható cangám megint, amivel eljutok A-ból B-be és még laza sportolásra is használhatom, fejleszthetem. Egy jó alapnak tűnik.

Arra lennék csak kíváncsi, hogy ha - hogy mások tanácsára átgondolva a dolgot - egy "márkás", középkategória alját képviselő cuccot vettem, és az ennyi tud alapból, milyen lehet egy igazán olcsó bicikli...

Erre ajánlom

Hétköznapi használatra, aszfaltra, túrázásra szerintem tökéletes lesz módosításokkal.

Ennyiért vettem
69000
Csatolt képek
Gepida Alboin 200 CRS  2010 trekking
27 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (15 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:
  • Matt grafitszürke
  • Matt fekete

villa (teló):

ZOOM ENJOY 123E 40 MM


Meghajtás

hajtókar:

PROWHEEL A541 48-38-28T 170MM


lánc:

KMC Z50


fogaskoszorú:

SHIMANO MF-TZ500 14-28T 7S


középrész:

Shimano BB-UN100


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY510 TOP SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Tourney,

RD-TY300D


 
fokozatok száma:

3x7


pedál:

XERAMA SP872N PP


Kerék

felni:

BERETTA MT240E 28" 36H


első agy:

FORMULA FM21 36H


hátsó agy:

FORMULA FM31 36H


külső gumi:

WTB/FREEDOM WEDGE 700X38C


Irányítás

váltókar:
Shimano Revoshift,

SL-RS35


kormány:

GEPIDA CROSS STEEL W: 600MM RISE: 30MM BB: 25,4MM


markolat:

VELO VLG-207 KRATON


kormányszár:

GEPIDA MQ-417 EXT: 80MM BB: 25,4MM


kormánycsapágy:

FSA TH807ST THREADED 1 1/8"


nyereg:
Selle Royal Alpine,

HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-C207 27,2X300MM


Fék

 
féktest:

Gepida TX-117 V-fék


 
fékváltó kar:

SHIMANO ST-EF 41


tömeg:

15,1 KG


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Gepida Alboin 200 CRS mivel jobb a 2011-es a 2010-esnél?
6 válasz
utolsó: 2012. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 200 CRS termékkel kapcsolatban: