Gepida Alboin 100 trekking

21 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 89.900 Ft

Használt Gepida Alboin 100  férfi eladó
79.000 Ft
új árához képest: -12%

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




Fürgenyil avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- KRESZ-nek megfelelő felszereltség,

- csomagtartó,

- állófényes hátsó lámpa,

- jó ár / érték arány

Hátrány

- nehéz,

- gyenge fényű első lámpa,

- visító dinamó, (gumi kupakkal jobb)

Tapasztalat

2008-ban két biciklit vettem egyszerre, az enyém férfi vázas gyári , a másik egy női vázas, amin az első és a hátsó agy a gyárinál jobb minőségű volt (bemutató bicikli). Az enyémet azóta folyamatosan használom,  feleségem a biciklijét csak nagy ritkán használta. A pedálok, ahogy mások is írták gyengék ( a pedál tengelye görbült el). A fékek rugói most kezdik megadni magukat, már könnyen rátapadnak a felnire, pontosan be kell állítani és akkor még pont jó. A váltó még most is jól dolgozik, a fogaskerekeken nincs jelentős kopás. Meg kell szokni a marokváltó pontatlanságát, illetve azt, hogy terhelés alatt egy kicsit túl kell tekerni a kart, hogy a váltás megtörténjen, gurulás közben patent a váltás. A váz matricái nagyon sérülékenyek, kopottak, ez már az első éven meglátszott. A váz festéke időálló, csak a hátsó villa végeken a kerékfelfogatás környezetében kezdett pattogzani. A hátsó kerekek küllői az agy lyukainál rozsdásodni kezdtek, az én biciklimen 4 küllő el is szakadt, az első kerekeknél nem volt ilyen probléma. A csomagtartó nem "gyári" volt de eddig jól vizsgázik. A sárvédők a felső fényes réteg alatt anyagukban foltosodnak, messziről nem látni, csak engem zavar, mert újkorában szebb volt. A világítás vezetékei részben a vázban, és a sárvédőkben vannak vezetve az átvezetési pontoknál a vezetékek elöregedtek és a szigetelésük már töredezik. A gyári gumiköpenyek reflexcsíkosak voltak és nagyon jól tapadtak az aszfalton, azonban annyira puha volt a gumi anyaga, hogy állandóan defektünk volt, ezért lecseréltem őket. A "gyári" belsők sem a 622-es méretűek, hanem 590-esek voltak tű szeleppel. A gumi markolatok vége már lyukas, de még egyben vannak. Az ülés Selle Royal Xénium típusú volt 7 évig jól bírta, ezután kényelmetlenné vált, elöregedett a hab? (100 kg vagyok).

Az általam napi szinten használt Alboin 100-as 8 évesen már törődést igényel, egyes részeit cserélni felújítani kell, de összességében egyben van, napi szinten használható, a feleségem megkímélt "tuningolt" kerékpárján csak a hátsó küllők rozsdásodása, a pedálok görbülése és a "V" fékek rugóinak öregedése tapasztalható.

2017 nyár, féket cserélni kellett, mert a rugó elfáradt. Az első agy már zajos, hamarosan cserélem (ebben egy szép nagy esés is közre játszott, az első villa kuka lett). A korábban írt 4 küllő szakadását tovább vizslatva derült ki, hogy a menetes hátsó agy nem bírta a terhelést, a racsni szépen imbolygott a kerék forgásánál, így cserélve lett masszívabb kazettás hátsó agyra. Gumi markolat is cserélve lesz. Az első agy helyére agydinamót tervezek és ezzel egy időben újra kell vezetékezni az egész biciklit. Az első lámpa a eltörött, (szerelő rossz irányba fordította). A hátsó állófényes lámpa-búra kerete eltörött, most ragasztva van a helyén, az elektronika és a led még jó. A váltó esések és egy beakadt növényszár miatt már meg lett tépázva, a váltóállító csavar elgörbült a hátsó váltónál, nehéz beállítani és egy kis hangja van már a tekerésnek, hamarosan ez is csere.Az első váltó még jó. Az első lánctányérokban is van már egy kis imbolygás / nyolcas, de a váltókanál még elég széles a kezeléséhez.

2018 nyár a megkímélt női vázaasnak kattog a középcsapágya.... kb 10 év után.

Erre ajánlom

Általános városi felhasználásra, a nagy súlyra való tekintettel inkább sík terepre, kisebb túrákra. 

Ennyiért vettem
38000
Csatolt képek
Gepida Alboin 100 trekking
Gepida Alboin 100 2008
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Acél


méretek:
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:
  • Barna
  • Lávaszürke

villa (merevvilla):

Acél


Meghajtás

hajtókar:

Prowheel A541 28-38-48/170 mm


lánc:

KMC Z50


fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

MF-TZ500 14-28T 7S


középrész:

THUN BASIC PLUS 128MM


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY510 TOP SWING DUAL PULL 28,6MM


hátsó váltó:
Shimano Tourney,

RD-TY300D


 
fokozatok száma:

3x7


pedál:

XERAMA SP872N PP


Kerék

felni:

BERETTA MT240E 28" 36H


első agy:

FORMULA FM21 36H


hátsó agy:

FORMULA FM31 36H


külső gumi:

WTB/FREEDOM SCORCHER 700X38C


Irányítás

váltókar:
Shimano Tourney,

SL-RS35 REVOSHIFT 3X7S


kormány:

GEPIDA STEEL 155TP W: 640MM RISE: 30MM BB: 25,4MM


markolat:

VELO VLG-207 KRATON


kormányszár:

GEPIDA LS120 EXT: 80MM BB: 25,4MM


kormánycsapágy:

Acél


nyereg:
Selle Royal Alpine,

HRC


nyeregcső:

GEPIDA SP-501S STEEL 25,4X300MM


Fék

 
féktest:

Gepida TX-117 V*fék


fékkar:

Gepida Alu


Kiegészítők

 
első lámpa:

Halogen


 
hátsó lámpa:

Basta késleltetős


 
sárvédő:

alu-plasztik


 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Csomagtartó
  • Prizma
  • Láncvédő

tömeg:

17.2 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 100 termékkel kapcsolatban: