Gepida Alboin 200 CRS trekking

15 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 106.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




fate24 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Megjelenés
  • Jó váz, irányíthatósága remek
  • Acera váltó, teszi a dolgát
  • A bowdenek a felső cső alján futnak (Merida Kalahari 510-nél felül voltak...)
  • Lehet vele haladni
Hátrány
  • Első villa - a súlyom alatt az amúgy 4cm-es telóútból alig 2 marad, ráadásul szorul, az első gödörnél tövig koppan és jó eséllyel ott is marad.
  • Fékek soványkásak, az előző bringán ha így húzom a fékkart mint ezen, tuti orra álok... it jó esetben is csak meg... kényelmesen
  • A kormánycső puritánságától kicsit olyan mintha a vasboltba vettem (még hajlítva sincs igazán - ami nem baj..)
  • A gyári gumikkal, telóval kerülni kell a murvás, gödrös, rossz (magyar) utakat
  • Az első váltó 1-1 fokozatot leszámítva surlódik.
Tapasztalat

Bár még újonnan "gyötröm", de az első benyomásokat fontosnak tartom, mert bár nem tükrözik a használat során fellépő hibákat, de talán csökkenti a meglepetést, ha ezt a járgányt választjuk

Igaz, hogy cross, de azért én el bírnék viselni egy kényelmesebb markolatot, egy picit puhább nyerget... de persze ezek cserélhetők és igazából nem túl jelentős mértékben szólnak bele a használati értékébe.

Ami az első teleszkópot illeti, hát ez a legfőbb vesszőparipám. Igazából nem értem, hogy egy ilyen cég mint a Gepida, hogy tehet ilyen hulladékot egy 80e-s bringára?

Talán megoldás lenne, ha nem csak a váz méretet de a villa rugójának erejét is választhatnánk, vagy legalább elérhető áron lehetne a rugót cserélni... de nem. Így idővel kénytelen leszek 20-30e-ért venni valamit, ami már elbírja a súlyomat.

Az egyetlen, ami (a vázon kívül) tetszik az a hátsó váltó, mert bár nem a legkomolyabb, de rendben teszi a dolgát.

Tulajdonképpen ha minden egybevetek, az 56-os vázú bringa, amit vettem leginkább 184-190cm magas 75-80kg súlyú emberre van méretezve... Bár szerintem aki ilyen az valószínűleg sportol, ha sportol, lehet, hogy pont kerekezik, és ha kerekezik akkor nem ilyennel tolja...

Biztonság

Valahol olvastam, hogy a fehasználási környezet és a bringa árának függvényében válasszunk biztonsági megoldást. Alap tézis, hogy a bringa árának kb. 10%-át érdemes biztonsági felszerelésre költeni.

Ennél és a hasonló kategóriájú bringáknál lánc-lakat kombó, U-lakat a legajánlottabb. A Collstock-zár jó, de drága, a sima sodronyost meg csak közepesnél biztonságosabb helyeken ajánlott bevetni. Márka tekintetében ABUS (bár ez még drágai si..), Citadel, Kryptonite...

Én valószínűleg ezt veszem: CITADEL CCH 40.120 LAKAT

Az első kerékre figyelni, gyorszárat könnyen lehet oldani! 

Erre ajánlom

Kezdő és alkalmi kerekeseknek városba, vidékre, mindenhova, de leginkább aszfaltra 80kg-os súlyig - ott talán még ér valamit a teló.

Ennyiért vettem
59900
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:
  • Matt grafitszürke
  • Matt fekete

villa (teló):

ZOOM ENJOY 123E 40 MM


Meghajtás

hajtókar:

PROWHEEL A541 48-38-28T 170MM


lánc:

KMC Z50


fogaskoszorú:

SHIMANO MF-TZ500 14-28T 7S


középrész:

Shimano BB-UN100


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY510 TOP SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Tourney,

RD-TY300D


 
fokozatok száma:

3x7


pedál:

XERAMA SP872N PP


Kerék

felni:

BERETTA MT240E 28" 36H


első agy:

FORMULA FM21 36H


hátsó agy:

FORMULA FM31 36H


külső gumi:

WTB/FREEDOM WEDGE 700X38C


Irányítás

váltókar:
Shimano Revoshift,

SL-RS35


kormány:

GEPIDA CROSS STEEL W: 600MM RISE: 30MM BB: 25,4MM


markolat:

VELO VLG-207 KRATON


kormányszár:

GEPIDA MQ-417 EXT: 80MM BB: 25,4MM


kormánycsapágy:

FSA TH807ST THREADED 1 1/8"


nyereg:
Selle Royal Alpine,

HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-C207 27,2X300MM


Fék

 
féktest:

Gepida TX-117 V-fék


 
fékváltó kar:

SHIMANO ST-EF 41


tömeg:

15,1 KG


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Gepida Alboin 200 CRS mivel jobb a 2011-es a 2010-esnél?
6 válasz
utolsó: 2012. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 200 CRS termékkel kapcsolatban: