- Megjelenés
- Jó váz, irányíthatósága remek
- Acera váltó, teszi a dolgát
- A bowdenek a felső cső alján futnak (Merida Kalahari 510-nél felül voltak...)
- Lehet vele haladni
- Első villa - a súlyom alatt az amúgy 4cm-es telóútból alig 2 marad, ráadásul szorul, az első gödörnél tövig koppan és jó eséllyel ott is marad.
- Fékek soványkásak, az előző bringán ha így húzom a fékkart mint ezen, tuti orra álok... it jó esetben is csak meg... kényelmesen
- A kormánycső puritánságától kicsit olyan mintha a vasboltba vettem (még hajlítva sincs igazán - ami nem baj..)
- A gyári gumikkal, telóval kerülni kell a murvás, gödrös, rossz (magyar) utakat
- Az első váltó 1-1 fokozatot leszámítva surlódik.
Bár még újonnan "gyötröm", de az első benyomásokat fontosnak tartom, mert bár nem tükrözik a használat során fellépő hibákat, de talán csökkenti a meglepetést, ha ezt a járgányt választjuk
Igaz, hogy cross, de azért én el bírnék viselni egy kényelmesebb markolatot, egy picit puhább nyerget... de persze ezek cserélhetők és igazából nem túl jelentős mértékben szólnak bele a használati értékébe.
Ami az első teleszkópot illeti, hát ez a legfőbb vesszőparipám. Igazából nem értem, hogy egy ilyen cég mint a Gepida, hogy tehet ilyen hulladékot egy 80e-s bringára?
Talán megoldás lenne, ha nem csak a váz méretet de a villa rugójának erejét is választhatnánk, vagy legalább elérhető áron lehetne a rugót cserélni... de nem. Így idővel kénytelen leszek 20-30e-ért venni valamit, ami már elbírja a súlyomat.
Az egyetlen, ami (a vázon kívül) tetszik az a hátsó váltó, mert bár nem a legkomolyabb, de rendben teszi a dolgát.
Tulajdonképpen ha minden egybevetek, az 56-os vázú bringa, amit vettem leginkább 184-190cm magas 75-80kg súlyú emberre van méretezve... Bár szerintem aki ilyen az valószínűleg sportol, ha sportol, lehet, hogy pont kerekezik, és ha kerekezik akkor nem ilyennel tolja...
Biztonság
Valahol olvastam, hogy a fehasználási környezet és a bringa árának függvényében válasszunk biztonsági megoldást. Alap tézis, hogy a bringa árának kb. 10%-át érdemes biztonsági felszerelésre költeni.
Ennél és a hasonló kategóriájú bringáknál lánc-lakat kombó, U-lakat a legajánlottabb. A Collstock-zár jó, de drága, a sima sodronyost meg csak közepesnél biztonságosabb helyeken ajánlott bevetni. Márka tekintetében ABUS (bár ez még drágai si..), Citadel, Kryptonite...
Én valószínűleg ezt veszem: CITADEL CCH 40.120 LAKAT
Az első kerékre figyelni, gyorszárat könnyen lehet oldani!
Kezdő és alkalmi kerekeseknek városba, vidékre, mindenhova, de leginkább aszfaltra 80kg-os súlyig - ott talán még ér valamit a teló.