Gepida Alboin 200 trekking

28 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 112.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




ttcsabi23 avatar
16 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

2009 őszén vásároltam, akcióban 85e helyett 69e-ért, újonnan.

Kb. 1000km után írom a tapasztalatokat.

MTB-ról váltottam trekkingre, elsősorban a kényelem miatt és mert nagyrészt városban használom. Egyáltalán nem bántam meg. Először fura volt a nagyobb kerékméret másabb az irányítás, kanyarodás, könnyű volt hozzászokni. A másik bicó után iszonyat gyorsan lehet vele haladni.

A Gepida Alboin 200 kerékpárról:

Nekem 56-os méretben, kék színben van(ültem az 52esen is, ez kényelmesebb), 180 cm vok, viszonylag magasan ülök, leszállás nem okoz problémát, középcsapágy/hajtómű magasan van padkák nem jelentenek gondot, a hajtókar hossza is megfelelő.

Nyereg jó, kormánypozíció is megfelelő bár a kormány szöge nem állítható. 

Az árához képest,nagyon jól felszerelt a Gepida Alboin 200, minőségi anyagok, ám nem a legdrágább cuccok, alu. váz. Ami legjobban tetszik az a világítás: agydinamó, halogén első-, késleltetős hátsó lámpa. Kb. 20-30 métert simán bevilágít előttem,tök sötétben is elég. A váltó Shimano Acera, pár hónapig folyamatosan feszíteni kellet a bowdenen(új nyúlik) de utána tökéletes lett, szépen vált, néha terhelés alatt kissé recseg, nincs vele gond. A markolatváltótól kissé féltem először de semmi problémám vele.

Gumi reflexcsíkos jól tapad szárazon, esőben kicsit gyengébb,és meglepő módon havon is használható volt, homokban kavicson elég gyengén muzsikál, igazán aszfaltra való.

 

 

Hátrány

A teló igazából csak dísz, padkánál ér vmit, rövid rugóút,  de most nagy hidegben a mozgása szinte nulla.

A fékeket is kissé gyengének találom, de gond nélkül meg lehet állni vele így is, fékbetét csere előtt állok majd utána kiderül.

A csomagtartó nem egy minőségi darab, ilyen rugós lefogató van a tetején és pár száz km után a  festék lejött a kettő vas találkozásánál, és zörög, kis fekete szig. szalag és némi görbítés megoldotta a problémát. Ha túrázni akarsz vele cserére szorul.

Az első lámpából ami a vázba meg vezeték gyárilag túl rövidre sikerült, a kormányt elfordítva feszült, majd idővel elszakadt, boltban újra vezetékelték hosszabb kábellel, már nincs gond vele. 

A külsővel nekem nem volt gondom, 1 defektem volt összesen az is egy kis szögdarab miatt.

Tapasztalat

Hasonló kategóriás/felszereltségű bicaj, más gyártótól mindegyik drágább volt, amikor én vettem.

A néhány gyengébb alkatrész miatt 4 répa teljesítményre.

Ár/értékben viszont 5.

Update 2010.07.26.:

Kb. 3500 km után:

A fékbetét csere(BBB-BBS16T) után jobb lett a fékhatás, de a fékek még így is hagynak kívánnivalót maguk után, a tengely folyamatos kenést/a rugók állítást igényelnek, különben ragadnak, hol egyik hol másik oldal nem nyit rendesen.

A hajtóműből zörgő hang jött,szervizben kiszedték zsírozták, utána megszűnt, hátsó tengelyből szintén daráló hang jött(zsírozás itt is segített), bár nagyobb esőben néha előjön a probléma.Gyenge a tömítése és így kosz/víz könnyen belekerül.

Az első lámpatartó konzol egyszer csak eltört.(csere 100ft.)

A jobb oldali műanyag pedál szintén kettétört.

A belsők folyamatosan engednek, ha 5baron akarom tartani gyakran kell pumpálni.

Szal elég sok problémám volt vele.Úgy gondolom nem csak a gyár(Gepida) hibája, egyszerűen ennyi pénzért gyenge alkatrészek kerülnek a kerékpárra, más gyártók hasonló kat. kp-ján is kb. ugyanezek vannak. Ezek után elsősorban azoknak ajánlanám az Alboin 200-at akik keveset(évente kb. 1000km) mennek.

Ha tartós, jó kp-t akarsz 100e. felett kell keresgélni, vagy pl. ezen a kp-on le kell cserélni jó néhány alkatrészt. 

 

2012.05.18.Over 10ezer: a képen is látszik hogy sok minden cserélve lett, kapott egy új telót Rst Neon TNL, kiválóan muzsikál, új shimano deore fékek elől hátul hozzá se kellet nyúlni mióta megvan, csak betétet cseréltem, új nyereg, új Conti Contact2 gumi, deore hátsó váltó, új lánc sor(már korábban cseréltem kb 5e km után).

Azóta tönkrement  az agydinamó(kis fénnyel, alacsony sebességel pedig villogva világított a lámpa) javítás alatt perpill. Illetve kettétört a hátsó tengely egy hidegebb téli napon :), csak tengelyt kellet cserélni, szal olcsón megúsztam.

2013 feb.:

Az agydinamóval semmi gond nem volt, más volt a probléma.

Több hiba együttesen jelentkezett: az aluplasztik hátsó sárhányó vezeti a vázból kijövő vezetéken keresztül a hátsó a lámpára az áramot, namost ez bármilyen hihetetlen tönkrement :), a két kis furaton befolyik a víz és korrodálja az belső aluminium lemezt, aminek a vezetőképessége ezáltal lecsökken/megszűnik. Emellett a kábelek az idő során kitöredeztek/elöregedtek, ami a vezetőképességet ugyancsak negatív irányban befolyásolja.

A hátsó Basta Ray Steady lámpa működése sem volt megfelelő, nem zár tökéletesen a hátsó lámpa így a víz belefolyt néhányszor, szintén korrozió jelentkezett. A gyári hátsó lámpában van 2 db cezuza elem (vagy 2 db lapos óraelem, ami sz@rul van beleforrasztva így egy idő után letörik és az állófény funció megszűnik) amit néha érdemes cserélni, ha nem világít jól(ugyanolyan erősen mint újkorában) a hátsó lámpa, bár a mai napig nem sikerült rájönnöm a működésére, hogy mért kell bele elem. Így kapot egy Busch and Müller Selectra lámpát,nagyon jó lett.

 

Röviden ha vki világításgondot tapasztal ellenőrizze a kábelezést, iktassa ki a hátsó sárhányót mint vezetőt, hátsó lámpába tegyen másik elemet. A agydinamó kb 30-50ezer km.-re van tervezve az a legutolsó ami tönkremegy.

Akinek kérdése van ilyen-olyan hiba stb. írjon rám,szívesen segítek ha tudok.

Az immár tartósteszt folyatódik....

Erre ajánlom

Elsősorban városba, rövidebb-hosszabb túrára is alkalmas lehet, mtb-ról trekkingre váltásra, szal bárkinek aki egy 'olcsó' aluvázas márkás túrabiciklit akar.

Az alkatrészek nem csúcskategóriásak(deore stb.), ,így lehet mindenben hibát találni, viszont egy átlagos hétköznapi használatra teljesen elegendő. Én elégedett vok ezzel a kerékpárral.

Ennyiért vettem
69000
Csatolt képek
Gepida Alboin 200  2009 trekking
230 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:
  • Barna
  • Fekete

villa (teló):

ZOOM ENJOY 123 E TRAVEL: 40MM


Meghajtás

hajtókar:

Prowheel A541 28-38-48/170 mm


lánc:

KMC Z50


fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

MF-TZ500 14-28T 7S


középrész:

PROWHEEL A541 48-38-28T 170MM


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY510 TOP SWING DUAL PULL 31,8MM


hátsó váltó:
Shimano Tourney,

RD-TY300D


 
fokozatok száma:

3x7


pedál:

XERAMA SP872N PP


Kerék

felni:

BERETTA MT240E 28" 36H


első agy:

SHIMANO DH-C3000-3N 6V 3W 36H


hátsó agy:

FORMULA FM31 36H


külső gumi:

WTB/FREEDOM SCORCHER 700X38C


Irányítás

váltókar:
Shimano Revoshift,

SL-RS35


kormány:

GEPIDA STEEL 155TP W: 640MM RISE: 30MM BB: 25,4MM


markolat:

VELO VLG-207 KRATON


kormányszár:

GEPIDA MQ-417 EXT: 80MM BB: 25,4MM


kormánycsapágy:

FSA TH807ST THREADED 1 1/8"


nyereg:
Selle Royal Alpine,

HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-C207 27,2X300MM


Fék

 
féktest:

Gepida alu TX-117 V-fék


 
fékváltó kar:

SHIMANO ST-EF 41


Kiegészítők

 
első lámpa:

Axa Echo15


 
hátsó lámpa:

Basta késleltetős


 
sárvédő:

alu-plasztik


 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Csomagtartó
  • Csengő
  • Láncvédő

tömeg:

17,3 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Gepida Alboin 200-at vagy Csepelt válasszak?
3 válasz
utolsó: 2020. jún.
Melyiket válasszam: Gepida Alboin 200 vagy Gepida Alboin 200 Pro?
5 válasz
utolsó: 2019. máj.
Melyik cross trekinget választanátok? Kross, KTM, Gepida, Kelly's?
171 válasz
utolsó: 2020. aug.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 200 termékkel kapcsolatban: