Rendkívül könnyen, simán fut ez a Kellys trekking, épp ezért jól gyorsítható. A hidraulikus tárcsafékek jól meg is fogják, épp e miatt a két tulajdonsága miatt nagy biztonságérzetet ad. Nekem nem volt gondom a tárcsafék adagolásával, vészfékezésnél sem éreztem fejreállás-veszélyt. Az első teleszkóp jól megbirkózik az úthibákkal. Váltó kicsit lassan, de nagyon simán, megbízhatóan működik. Sárga-fekete színben eszméletlen jól néz ki az Axis Disc, meg is bámulják. Aluminiumváz nagyon könnyű, nem gond a sokadik emelet sem. Nagyon jól összeszerelt, minőségi érzetet keltő gép. Barátnőm az első kör után ilyenre akarta cserélni a sajátját:)
Gyakorlatilag semmi. Első tárcsfék enyhe fékezésnél nyikorog, de nem zavaró, városban csengő helyett használató:) Komolyabb igénybevétel után abbahagyja, aztán hidegen újrakezdi. Rázós úton, macskakövön kicsit csattognak a bowdenek, kábelkötegelővel orvosoltam. Nyereg nekem kényelmes volt, de úgy két-három óra után már jól esik leszállni. Egyszerű pumpálás során sikerült kitépnem az egyik szelepet, más baj nem volt vele. Vizes úton oda kell figyelni, de esnem még így sem sikerült a Kellys Axis Disc-kel.
Nagyon jól összerakott kerékpár. Mivel eddig csak montim volt, igazából nincs összehasonlítási alapom, de meggyőzött ez a Kellys trekking. Mivel minden alkatrésze simán teszi a dolgát, erőfeszítés nélkül hajtható, zajtalanul gurul, menet közben könnyű megfeledkezni magáról a bringáról és ennél nagyobb dicséret szerintem nem kell.
Én igyekszem a bringa súlyát minimumra csökkenteni, így nem szereltem rá kitámasztót, ami néha hiányzik. A kánikulára tekintettel beszereztem kulacstartót, kulacsot, komputernek meg inkább gps-es telefont használok, a táskámban.
Visszatérve a tárcsafékre, óvatosan kell vele bánni a környezet miatt, okoztam már kis híján balesetet, amikor a rövid féktávokat centizgettem: autós nem hitte el, hogy meg tudok állni a kereszteződés előtt és satufékezett. Én meg persze csak néztem, hiszen nem akartam kivágni elé és simán meg is álltam.
Én városi, munkába járó kerékpárként használom, napi 16-20 km-et (plusz hétvégi kirándulások) teszek bele tavasz óta probléma nélkül. Erre a célra már-már "túl jó", sokkal jobban gyorsul, illetve lassul mint az átlagos városi bringák. Mindig érzeni, hogy bőven van tartalék a gépben, ezért kicsit olyan érzés, mint sportautót vezetni városban. A könnyű súlynak és merev alumínium váznak köszönhetően egyenetlen lejtőkön, rossz, kátyús utakon oda kell figyelni, eléggé ugrál, épp ezért terepre inább nem ajánlanám. Emeletre cipeléshez ugyanakkor ideális, de vinni kell is, mert nagyon megnézik a szép bringát, sosem vagyok nyugodt, amikor valahol ott kell hagynom pusztán lakatra bízva.