- Az árához viszonyítva nagyon jó alkatrészekből épült, a hasonló árú gépekben több a gagyi alkatrész
- Agydinamó remek
- Szép színek (nem feltűnő, de dögös a 2016-os bronz színben)
- Igényes kivitelezés, korrekt varratok
- Átgondolt építés
- Kényelmes ülés-kormány-pedál összhang (21" váz, 194 cm "sofőr"-höz)
- Rémesen gagyi első lámpa (Büchel Road Lite), kapni talán nem is lehet ilyet. A hátsó lámpa egyszerűen csak ronda, a kínálat legalja
- Rugós üléscső oldalirányba kicsit engedi a nyerget elcsavarodni
- Gumik nem defektmentesek (igaz, ettől függetlenül nehezen kapnak defektet)
- Kormány krómozott, nagyon nem illik a bringához. Kicsit olyan, mint az 1965-ös Csepel Túra bringán, csak azon jól mutatott...
- Az alumínium stucni elég gyenge, rátehénkedéskor nyaklik
Hosszú utánajárás, hasonlítgatás, keresgélés után vettem meg. Carter 50, Alboin 300, KROSS Trans Atlantica, Csepel Traction 200 irány volt, 150eFt körüli max árral. Felszereltségében ez volt a legjobb, pedig szívem szerint Csepel lett volna :-). Ez egy kicsit drágább, 186eFt, de akciózták, így 155eFt-ért sikerült megkapnom, emiatt lett Carter 70-es az 50-es helyett.
Amint hazavittem, kiderült, hogy a hajtómű csapágya nemcsak durván morgott, hanem terhelés alatt hangosan recsegett. Valószínű, hogy egyedi probléma volt, másik ilyen bringánál nem tapasztaltam (azonnal cserélték is a bringát).
Váz (Aeroprofile aluminium): nagyon igényes, szép fényezés és matricázás, igényes kidolgozás. Nagyon könnyű.
Kormány: kényelmes, jók a markolatok (KLS 2Density ergonomic), de a krómozott kormány - hát elég fura. A stucni (Kalloy UNO állítható (25,4mm)) állítható, bár ez is polírozott alu, így ugyan nem illik a bringához, de a kormány színével legalább összhangban van. Maga a stucni gyenge, nem merek durvábban ráfeküdni a kormányra, A Carter 30 és 50 is ilyen stucnival megy.
Hajtás: mind az első (SR Suntour XCM (48x36x26)) , mind a hátsó ( Shimano CS-HG200-9 (11-34)) fogaskoszorú jó minőségű, 27 fokozat szerintem túlzás, de ha már ott van, akkor elfér. A nadrágvédő átlátszó plasztik, kicsit gagyi hatást kelt. A fém pedálok (VP-618 alloy w/TPE csúszásgátlós w/K-mark reflector) jók, masszívak. A lánc (KMC X9) kifejezetten jó minőségű, igényes, tartósnak ígérkező darab.
Villa (Suntour NEX MLO, 63 mm): 63 mm-es rugóút, ez már használható is. Városba, túrákra mindenképp jó, dirt trackre vagy downhill-re gyanítom, nem az igazi :-) Padkáról nagyobb sebességgel való lemenetelkor, amikor teljesen kirúgja magát, nincs valami szép hangja. Néha kicsit nyikorog, de azt olvastam, hogy ez használattal elmúlik. Remélem, itt is így lesz.
Világítás: az agydinamó (SHIMANO Dynamo 3N20) nagyszerű találmány. A hátsó lámpa (Büchel Champs Elysees Standlicht) oké, nem olyan szép a formája, de jól műkszik, leállás után 4-5 percig világít. Furcsa, hogy akkor is, ha kikapcsolom. Az első lámpa egy vicc. A feleségemnek kb. ugyanilyen szintű, 2eFt körüli lámpa van a bringáján, ugyanolyan agydinamóval, ugyanolyan sebességgel, ugyanúgy 28-as kerékkel szemre legalább 4x olyan erősen világít az övé, ráadásul jobban is terít. Az első dolog lesz, amit eldobok messzire (vagy ha valakivel nagyon összeveszek, neki adom ajándékba, csak félek a válaszreakciótól). A leggagyibb bármilyen lámpa, ami üzletben kapható, is jobb. A hátsó lámpa is méltatlan a többi alkatrészhez képest, nem olcsóságáról híres boltban 2.290,-Ft egy ilyen. Ez viszont - szemben az első lámpával - a funkcióját legalább ellátja, és tudja az 5 perc működést megállás után. Az viszont nem igazán érthető, hogy állóhelyzetben ugyan világít, de amikor elkezd lassan gurulni, akkor ugyanúgy villog, mint amikor még nem töltött fel. Ha megáll, folyamatosan világít.
Kerekek, gumik: nagyon szépek és masszívak a felnik (KLS Draft 622x19), mivel városban hajtom, a gumik (INNOVA 40-622 (700x38C)) tapadására nem tudok panaszkodni, jön, megy, elindul, megáll, kanyarodik. Talán reflexcsíkos jobban mutatna, elég sötét a bringa színe, de küllőprizma mindkét kerékre jár, ráadásul 2-2 db. A gumi nem kopik túl gyorsan. Meglepett, de a gumik esőben sem verik fel nagyon a vizet, nem koszolják össze a vázat sem, és oldalra sem csapják.
Váltók: nagyon jó az első (Shimano M191), főleg a hátsó (Shimano Alivio M4000) gyors, pontos. Nekem olyan nagy szükségem nincs túl sok váltogatásra a mindennapokban, nagy hegyeket Székesfehérváron nem találni - lévén Mezőföld. A hátsó 9 soros kazetta több, mint elég polgári felhasználásra. A hátsó váltóra egy váltóvédő illene.
Fékek: nagyszerűen fognak (APSE V-fék), nagyon masszívak, nem kell tökig húzni, félig behúzva már csúszik a gumi, pedig 194 cm és közel 100 kg vagyok. Vizes időben is biztonsággal meg lehet vele állni.
Csomagtartó: szép, erős. Ha rápattintható oldalcsomagtartót használ valaki rajta (mint pl. én), akkor a nyoma tartós használat után sajnos megmarad.
Váltófékkarok (Shimano ST-EF65-9 EZ-fire Plus (3x9)): nekem bejött, egyszerű kezelni, jól láthatók a fokozatok, nem kell lenézni.
Ülés (Selle Royal Lookin Men Visual Royalgel): a nyereg viszonylag kényelmes, a rugó (SR Suntour rugós) állítható. Ha puhára van állítva, akkor jobban, ha keményre, akkor kevésbé, de csavarodik tengelyirányban. Szokni kell, vagy kicserélni egy drágábbra (12eFt-tól már van olyan), esetleg merev csőre. Városban szerintem nagy haszna nincs.
Vettem hozzá mobiltartót (KLS), km-órát (Decathlon), váztáskát (ABUS), collstok zárat (ABUS), illetve oldalcsomagtartó táskát a csomagtartóra, így nagyon jól használható. Csak az a hitvány lámpa (Büchel Road Lite) ne lenne... de hamarosan újul egy AXA Luxx70-esre.
Nagyon jól használható bringa, árában talán műszakilag a legjobb, és lehet, hogy a legszebb is, bár ez persze viszonylagos. Mindennapi, nem verseny használatra nem hiszem, hogy indokolt ennél jobb/drágább bringát venni, nekem az össze ilyen irányú igényemnek megfelel. Mindenben többet tud, mint amire használom (kivéve a büdös Büchel Road Lite lámpát).
Update:
2-3000 km után a véleményem a következő:
a bringa jó, viszont sok értelmetlen dolog van rajta.
- Az első teleszkóp nyikorog, nem múlt el. Lehetne masszívabb is. Igazából semmi értelme nincs épített utakra ilyet használni.
- A rugós nyeregcső fölösleges, egy jó nyereg sokkal többet ér.
- A letámasztó gagyi spiáter anyag, törik, mint a ropi.
- Az agydinamó véleményem szerint teljesen értelmetlen, kivéve, ha többhetes nomád helyre megy valaki (ezzel nem fog), ahol nincs villany, egyébként egy akkus izmosabb első lámpa és egy hátsó villogó sokkal könnyebb, olcsóbb. Vettem hozzá AXA 70-es lámpát, jó, de nem az igazi, ráadásul az akksis lámpákból sokkal nagyobb a választék.
- A láncvédő könnyen karcolódik
- Vagy monoblokk csapágy, vagy lánc, de valami nagyon szól, ha keményebben hajtom.
- Maga a váz nem elég stabil, megpróbáltam pl. hogy gyorsan mentem, és fel akartam feküldni a nyeregre és a kormányra, úgy nyaklik, hogy beszitál menet közben. A boltban azt mondták, hogy azért, mert nehéz vagyok (97 kg). Ez azért egy elég ostoba válasz volt (a gyári leírás szerint 110 illetve 115 kg volt megadva, mint terhelhetőség), az 1932-es WM Csepel bringámon ilyen soha nem fordult elő.
Túrákra, városba, elsősorban épített utakra. A gyári gumival terepre nem, bár én nem is akarom máshol használni, mint városban mindennapi közlekedésre, Balaton-körre, Velencei-tó-körre is kiváló volt többször is. (Ja, talán említettem, hogy a lámpája, a Büchel Road Lite egy szar. Ha világítani akarsz, vigyél magaddal gyertyát vagy szentjánosbogarat.)