Gepida Alboin 300 Pro trekking

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 210.900 Ft

logo
7 év vázgarancia, 31 nap cseregarancia, beüzemelve, 100% menetkész állapotban ingyenesen házhoz szállítva
Gepida Alboin 300 Pro, 2019-es, 28"
210.900 Ft

Gepida Alboin 300 Pro, 2019-es, 28"
210.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

galosa avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jól működik, jól felszerelt szuper bringa. Kényelmes, nagyon csöndes, jó a nyereg, a lámpák, a csomagtartó, jók a fékek, minden. A hátsó váltó kicsit vacakol néha, kezdetben ez normális, amíg be nem áll a bovden. A hátsó fék nyikorgott vagy egy hónapig, aztán abbahagyta. A királydinnyét nem szeretik a gumik, egyébként minden oké vele.

Fém pedálokkal kaptam, az áttétel pedig nem 3/7, hanem 3/8.

Nagyon jó gyors, 3/8-ban hasít, mint a szél. Még annál is gyorsabban. :)

 

Hátrány

A fékek kicsit hangosak néha, nem nyikorognak, hanem a normál fékezési hang mintha hangos lenne néha. Lehet, hogy ez tök normális.

Van súlya, persze ilyen felszereltség mellett ez természetes.

Tapasztalat

Összességében teljesen meg vagyok elégedve vele, kényelmes, gyors, nagyon szépen megy.

Erre ajánlom

Városban, túrán. Aszfalton, akár földúton is.

Ennyiért vettem
169900
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nemzo avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Teljesen felszerelt az Alboin 300 Pro, a kerékprizmák hiányát még nem kifogásolta egy rendőr sem, pedig nálunk nagyon szőrősszívűek.

Nekem nagyon kényelemes, könnyű vele nagy tempót elérni és azt fenntartani.

Az agydinamó valóban igen hasznos találmány. Ár/érték arányban kiváló ez a Gepida trekking.

A hegesztések hihetetlenül szépek és precízek, hibátlan a váz.

Az ülés nekem nagyon kényelmes, de ez ugye fenékfüggő.

A garanciális ügyintézés villámgyors Gepidáéknál, nem kell oldalakat kitölteni és heteket várni. Ha nincs azonos alkatrész raktáron, akkor jobbat adnak. Így van most lényegesen jobb első lámpám, mint a katalógusban :-)

Hátrány

A csomagtartó trapézformájú felülete nekem nem jött be. A lánc túl sok esetben ér bele az első váltóba. Ok, hogy nem használjuk 3/1-ben, de az, hogy 3/4-ben (vagy 2/7-ben ) is beleér, az már zavaró, és nem beállítás kérdése.

Update: kb 900 km után nyúltak annyit a bowdenek (és meg is álltak a nyúlásban), hogy közelítőleg tökéletesen be lehet állítani a váltót.

A pedál műanyagságán nem lepődtem meg, aki komolyan használja, az úgyis vesz rá egy neki megfelelőt. A fék az én és cuccaim tömegéhez kevés. A nyeregcső rögzítő bilincs vagy túl laza, vagy meghúzhatatlan, mintha hiányozna az aranyközépút, és ez már az elejétől így volt. Update: néhány meghúzás (400 km használat után) után beállt egy optimális szintre, most nem mozog.

Tapasztalat

Azért vettem, hogy rendszeresen ezzel járjak a kb. 32 km-re levő munkahelyemre. Az alkatrészek igénybevételéhez tudni kell, hogy biciklivel, munkahelyre hozott vitt cuccokkal és magammal együtt kb 140 kg az össztömeg. Heti kb. 100 km város (Budapest) és kb 120 km országút. Időben nem használtam még sokat, de 3000 km felett vagyok vele és már látok, érzek dolgokat. Egy MB-ből átépített trekkinget használtam eddig, amivel néhány dolgot leszámítva, nagyon meg voltam elégedve. Nem gondoltam volna, hogy ekkora lesz a váltás. Pozitív értelemben. Mint már írtam, jól gyorsul és könnyen tartható vele a nagy utazósebesség is.

 

Az én modellem nem egy katalógusban szereplő 300 Pro, mert néhány dolog (pl. hátsó váltó, a legújabb Alivio, első villa, középcsapágy- Octalink) komolyabb, mint, amit rendeltem, de ugyanazért az árért adták.

Az ülés számomra kifejezetten kényelmes. A fék az én tömegemhez kevés és 800 km alatt teljesen el is kopott a hátsó, szóval csere egy komolyabbra. 1500 km után cseréltem az elsőt is, nem kopás, hanem hatékonyság miatt. Fontos, hogy az eredeti fékek sem rosszak, de 140 kg-t 32-34 km/h-ról megállítani, kevesek. 

920 km után egy kicsi lazaság miatt cseréltem a gyári műanyag pedált, de bírta volna még egy kicsit. Láncot nem kellett még cserélnem. 

Komoly bajom nem volt vele, igazából szeretem, nagyon egyben van, de a város nem teljesen neki való, inkább hosszabb túrákra ajánlom jó minőségű aszfalton.

 

Update: túl 3000 km-en, 1500 km óta nem kellett hozzá nyúlni, minden rendben van vele.

Erre ajánlom

Országút, mérsékelten város.

Ennyiért vettem
135000
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 Pro  2013 trekking
Gepida Alboin 300 Pro  2013 trekking
48 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bivaly avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Rendkívül jól felszerelt ez a Gepida trekking . Az agydinamós megoldás egy csoda , guszusosan néz  ki és még látni is jól lehet vele. A hajtómű jól müködik , a váltók precizek. Viszonylag könnyű súlyú. A kormány nagyon széles skálán állítható. Az egyes fokozat rendkívül nagy áttételes igy bármilyen hegyre csomaggal is künnyű feltekerni.Fékek megrakott utánfutóval is gond nélkül megálítják a szerelvényt :-). A rajta lévő alkatrészekről nem lehet rosszat mondani.

Hátrány

-Picit a gyári gumi hangos , de nagyon jó a tapadása.

-Nyereg lehetne picit kényleleebb

-Az első villa lehetne teleszkopos. (nem túl zavaró  de némely hazai úton érezhető a hiánya )

Tapasztalat

Én egy Albion PRO 200-ast cseréltem le egy PRO 300-ra minőségi csere volt. Rendkívül jól felszerelt a bringa . Jó az ülés poziciója . Nagyon mutatos aki meglátja egyből beleszeret. Én túrárni használom és sokat húzok gyerek szállító utánfutót csomagostól gyerekestől. Ami rendkívül nagy előny igy számomra az a nagyon nagy áttételezésű 1-es fokozat , könnyedén feltekerek vele bárhova. Egy picit lehetne kényelmesebb nyereg rajta ( de lehet én vagyok puha ).Több hetes túra is bevállalható vele nyugodtan. Életem legjobb bringája a Gepida Alboin 300 Pro és remélem még sokáig igy is lesz. Remélem nem tetszik meg majd rajtam kívül senkinek és nem sajátítja el  :-D.Ez a bringa már jóval a  felső kategoriába sorolható . És amit én annó figyelembe vettem vásárláskor a kinézet és felszereltség mellett hogy MAGYAR bringa. Nem bántam meg !

2013.09.01

Mostmár 1 éve használom a vasat és remgeteg tapasztalatom lett a kezdeti benyomásokon túl . A legelső az amit el kell, hogy mondjam még mindig szenzációs a bringa . Azóta el is lopták már egyszer a kedves réz bőrű afro európai szaktársak , de miután megtudtam hol  van némi   " rábeszélés" árán vissza adták. Szóval az első dolok az , hogy kell venni rá egy csúcs zárat , riasztót ,gps mert hamar szemet szúr és eldurrantják. A kezdeti bowden nyullás kb 1000 km-nél megállt azóta nem kellett vele babrálni . A  fékeim is még mindig hatásosak most kell majd cserélnem őket. Egy közép agy ráhuzásra volt még szükség . Az első teleszkop hiánya nem hátrány hanem inkább előny .Sokkal lendületesebb igy a verda mint teleszkopos társai. Mert ugye ez nem terep bringa amugy sem ... ! 2 defekten vagyok túl de mind a kettő a napon álló helyében a melegtől lett  nem szúrás- vágás miat. Egyébként pont szó szerint 5 perc se volt a csere mert nagyon könnyen szerelhető. Szóval hű társ a mindennapos munkába járásban túrákon  csak ajánlani tudom mindenkinek még mindig 

Erre ajánlom

Városi munkába járós bringának és aszfalton turázgatósnak.

Ennyiért vettem
Akcióban
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 Pro  2012 trekking
29 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Attispisti avatar
6 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon mutatós, megbízható bringa az Alboin 300 Pro.

Jók a váltók, fékek. Én teljesen beállítva vettem,  nem kellet még utánállítani semmin, pedig 1500 km körül járok vele. Némán teszik a dolgukat

Nagyon stabil, masszív a váz (már kinézetre is)

Tökéletes az egyenesfutása, de mellette fordulékony, a vázgeometria jól eltalált, hosszabb (140 km/nap) utakra is alkalmas.

A fékek nagyon jól adagolhatók, erejük is van bőven (tapasztaltam már vészfékezésnél), nem hiányolom a tárcsát, pedig nem az alföldön lakom.

Az agydinamó egy csúcs, a lámpákkal együtt. Az első (hátsó is) kb. 7 km/h-nál már max. fényerővel világítanak!

A csomagtartó hihetetlen masszív, de ez minden alkatrészre jellemző.

Mással ellentétben én nem hiányolom az első telót, mivel pont a merev villa miatt választottam ezt a típust és nem bántam meg. Nem szeretem mikor a teló nyeli el a kigyorsítási energiát. Terepen meg nem közlekedek annyit, hogy kelljen.

A megarange külön jó. Nincs az a kaptató, ahová ne lehetne feltekerni vele. A fokozatok kiosztása is jó sikerült. "Kónuszon" 60 km/h-nál még bele lehet tekerni lejtőn.

Magyar!

2013.08.21. folytatás

kb. 5000 km-nél járok a bingával, de eddig csak lánccsere volt (és küllő, lásd hátrányok), meg bovdenek utánhúzása váltókál, fékeknél. A fékpofák is eredetiek és még jól fognak.

 

 

 

 

Hátrány

A pedált hamar cseréltem egy fémre, bár bírta volna még.

A kormányszár elkezdett nemrég mozogni, meghúzni nem lehetett teljesen, de nagyon vékony alátétekkel orvosolva lett a probléma.

Az nyereg elég kényelmetlen hosszú távon, de ez nem valódi hátrány, mivel lehet, hogy másnak pont kényelmes lenne. A nyergek már csak ilyenek.

Mást nem tapasztaltam.

2013.08.21. folytatás: 

A gyári küllők merev, törékeny ótvarok!! Négy csomagos túra alatt 6 db tört ki a hátsó kerékből, úgyhogy átfűzettem mindkét kereket Sapim küllőkkel, azóta semmi gond. Bosszantó, hogy ilyenen spórolnak egy túrakerékpárnál, ami csomagos túrákra is alkalmas elvileg, sőt gyakorlatilag is, mert amúgy erős gép. 

ui:. a nyereg már nem kényelmetlen, vagy talán én szoktam hozzá.... :)                        

Tapasztalat

Most tavasz előtti átvizsgáláson van a Gepida trekking a szerelőnél, kap egy multikormányt, mert a több fogás ugyebár jobb mint a kevesebb, hosszú úton meg főleg. :) A 40-es gyári gumik helyére 28-ast teszek, mivel inkább aszfalton hajtom az Alboin 300 Pro-t, bár a nagy méretük ellenére jól gurultak a régi schwalbe tyrago abroncsok is. 

Hosszú távon majd az idő eldönti, hogy mennyire bírja ez a kerékpár. Van egy melóba járós régi 20 éves csepel trekkingem, na az már bizonyított tartósságban. Remélem a Gepidát is legalább eddig hajthatom még.

2013.08.21. folytatás:

A 28-as gumik helyett 32-esek lettek végül, ezzel is jó sebességet lehet elérni aszfalton.

A multikormány nem jött be, a gyárit visszaraktam kicsit más állásban két szarvval, így tökéletes most.

Összességében még mindig nagyon tetszik ez a bringa, újra ezt venném meg! :)

Erre ajánlom

Túrázni, kirándulni, cirkálni a városokban, szóval elég univerzális.

 

Ennyiért vettem
119900
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 Pro  2012 trekking
Orfűn a kis tónál
21 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

berengar79 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Teljes mértékben felszerelt bringa az Alboin 300 Pro, szerintem nagyon jó az ár/érték aránya. A vázgeometria nekem nagyon bejön, a bringa szép, jó ránézni, éppen ezért nem árt ha megbízható zárat vesz hozzá az ember. A váltók szépen teljesítenek, némi utánállítást a bowdennyúlás miatt azért eszközölni kell. A fékek trekking bringához szerinten bőven elegendőek, kb 25 kg menetfelszerelés + a saját 90 kg mellett is elegendő a fékhatás, a betétek azért elég gyorsan kopnak. A lámpák és az agydinamó nagyon szuper, a hátsó lámpa megállás után még percekig világít, így kisebb az esélye, hogy sötétben hátulról beléd mennek. Márkakereskedőnél az 1. hónapos átvizsgálás ingyenes.

Hátrány

Csak hogy mondjak némi negatív dolgot is... A gyári belsőket elég gyorsan sikerült leamortizálnom, csere óta sokkal kevesebb a defekt. A festék elég könnyen lejön a vázról (bár az én hibámból történt, nem kell nekicsúszni semminek :)). Érdemes a lánc alatt a vázat védeni, mert leveri róla a festéket, de ez maximum 1000 Ft-os befektetéssel megoldható.

Tapasztalat

Alapvetően az első komolyabb bringám, arra amire használom teljesen megfelel az Alboin 300 Pro.  Biztosan van ennél sokkal jobb is, de ebben az árkategóriában nem hiszem. Nagyon jól lehet vele haladni, az akadályt maximum a magyar utak/kerékpárutak sok helyen siralmas állapota jelenti.  -30%-os akcióban vettem, így nagyon jó vétel volt. Eleinte úgy gondoltam, hogy az első teleszkópos változatot kellett volna megvennem, de jól megvagyok a merev villával, és a rugós nyeregcsővel.

Erre ajánlom

Túrázgatásra ha nem vagy olyan jól eleresztve, hogy neked 200.000 Ft felett kezdődik a bringa, és egy nagyon jó ár/érték arányú gépet szeretnél.

Ennyiért vettem
109000
36 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dosaist avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kényelmes, gyors, gyárilag jól felszerelt (csak a küllőprizma hiányzik), bírja a mindennapos kiképzést. Masszív váz örökgaramciával (!!!), magyar összeszerelés.

Az agydinamó egy csoda, és a gyári lámpák fantasztikusak.

Hátrány

Csak apróságok, a gyári pedál műanyag, eltört. A monoblokk nem volt rendesen meghúzva, egy idő után kattogott, de szerencsére azelőtt lett javítva, mielőtt tönkrement volna.

Tapasztalat

Igazából az első "komolyabb" bringa. Nem túl olcsó, de nem bántam meg, nagyon jó kis bringa.

Erre ajánlom

Mindennapi városi használatra, könnyű terepen túrázáshoz akár hosszabb távra.

Ennyiért vettem
130000
43 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Gepida 6061 Alu


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt grafitszürke


villa (teló):

SUNTOUR NEX DS 700C HLO 63MM


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCC-T208 48-38-28T 170/175MM


lánc:

KMC Z72 8S


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG31,

11-32


középrész:

Shimano BB-UN100


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY710 TOP SWING DUAL PULL 31,8MM


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

RD-T4000 SGS


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

XERAMA SP-940 PP/STEEL W/ CATYE


Kerék

felni:

Beretta Disc 28 32L


első agy:

QR 32H


hátsó agy:

FORMULA DC-22 QR 32H


külső gumi:

WTB/FREEDOM WEDGE 700X38C W/ REFELCTIVE TAPE


Irányítás

váltókar:
Shimano Altus,

SL-M310 3X8S


kormány:

GEPIDA ALLOY AL-155TP W: 640MM BB: 25,4MM


markolat:

VELO VLG-519A


kormányszár:

GEPIDA MTS-C297 EXT: 110MM BB: 25,4MM


kormánycsapágy:

FSA TH807ST THREADED 1 1/8"


nyereg:
Selle Royal Alpine,

HRC


nyeregcső:

KALLOY SP-509 27,2X300MM


Fék

tárcsafék:

SHIMANO ALTUS BR-M315


 
féktárcsa:

SHIMANO RT-26S 160MM


fékkar:

SHIMANO ALTUS BL-M315


Kiegészítők

 
első lámpa:

Axa Pico 15


 
hátsó lámpa:

Basta késleltetős


 
sárvédő:

alu-plasztik


 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Csomagtartó
  • Láncvédő
  • Csengő
  • Pumpa

tömeg:

17.2 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Gepida Alboin 300 Pro vagy Cube Touring Pro a jobb vétel?
7 válasz
utolsó: 2015. ápr.
Gepida Alboin 300 Pro-nak mekkora a felsőcső hossza?
1 válasz
utolsó: 2012. nov.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 300 Pro termékkel kapcsolatban: