Gyönyörű, talán a legszebb Kellys váz, nem is értem, most már miért csak az olcsóbb szegmensben árulnak hasonlót.
Háromszor húzott aluváz.
Tökéletes geometria.
Regisztrálva a hivatalos weboldalon 5 év vázgarancia.
Gyárilag remekül összerakott kerékpár az Exquisite DSC.
Amire készült - jó minőségű hobbikerékpár -, ahhoz semmit nem kell cserélni rajta.
Remek ár-érték aránya volt.
Tetszetős, viszik a gyűjtők, mint a cukrot...
Sík terepen nem tapasztaltam, de hegyről lefelé rendszeresen tudok 8-ast csinálni az első tárcsába, és aztán újra ciceg.
A rugós nyeregcsövet sokan nem kedvelik.
Két bringáról írnék. A tesómnak egy 2009-es gyári felszereltségű modelje volt, míg az enyém egy ugyanilyen vázra épített bicaj, némileg eltérő felszereltséggel. Próbálom kiemelni a különbségeket, előnyöket, hátrányokat. Utóbbiból nem sok van.
Az övére felpattanva egyből teljesen komfortosan éreztem magamat, mintha rám öntötték volna. A geometria: a 19 colos váz a 180 cm-emhez pontosan passzolt. Nálam az egyenes kormány és a hosszú, fix stucni miatt szoknom kellett, hogy sokkal előrébb hajolok, mint az előző, teljesen hobbigeós Kellys Alpina Eco C20-amon. Azóta viszont örülök, mert a Truvatív Team nyeregcső, stucni és a Ritchey Comp Flat kormány sokkal masszívabb felszerelés, mint a saját márkások. Kényelmes - a több negatív vélemény ellenére - a Kellys Cognithor nyereg nekem, mintha a fenekemhez nött volna. A Kellys Exbone 2Density markolat remek fogású, nem csúszik, izzadtan sem, ellentétben az én háromszor annyiba kerülő Kellys LockOn Gelemmel. Ami kicsit vékony is, kesztyűvel elmegy. Hamar kopik. Ellenben mutatós darab. :)
A bátyáméval nagyobb hegyen nem mentem, síkon óraműpontossággal dolgozott a Deore-váltásszett. Nálam sincsen gond, Sram PG-970 fogaskoszorúval és Sram PC-971 lánccal használom. Terhelés alatt az első váltó meglepően szuper, a hátsónál kipróbálnék egy SLX-et, XT-t, hogy mennyivel lehet jobb. Itt érzek lehetőséget.
A hajtóművem 2011-es Alivio, nincs nagy különbség a Truvativ Isoflow-hoz képest, eddig nem jött elő probléma. Még nem éreztem szükségét integráltnak, de ha én raknám össze, egy Deore beleférne. :)
Az első teleszkóp, a Suntour NCX D Lite 700c tényleg kíválóan teljesít a pocsék minőségű magyar utakon is, mindkét bringán.
A fék: Síkon, a bátyámén soha nem tapasztaltam negatívumot a Shimano BR-M486-val kapcsolatban. A kar is jó fogású, remekül adagolható, a 72 kilómhoz megfelelő a fékhatás. Ugyanennél a féknél nálam az SM-RT51 féktárcsában eleve 8-as volt elöl, néha sikerült beállítani, hogy ne cicegjen alapból, kiállva mindig megtette, de egy kiadós lefelé zúzásnál is sikerül reprodukálni a problémát.
A gyári kerekkel, gumikkal nem volt gond, defektet, 8-ast egyáltalán nem kaptam. Nálam a WTB felni Bike+ agyakkal hasonlóan szépen fut, a CST C-1313 Traveller City Classickal egy defektet sikerült pár ezer kilométer alatt beszedni, egy üvegszilánktől, illetve az első gyárilag üt egy kicsit. Csak lehet, sokat állt, mielőtt megvettem.
Összességében mindkét kerékpár nagyon remek. A gyári Exquisite DSC nem véletlenül elsőre sokkal jobban összerakott darab volt. Pár hónap megszokás és összerázódás után azért az enyém szerintem jobb konfiguráció, főleg ekkora strapa mellett.
Hobbikerékpározásra, elsősorban aszfalton, de könnyebb terepen, akár komolyabb sporteljesítményre is.