Kona Dew trekking

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.09.)
  • Listaár: 120.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

supszedi avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű, erős váz. Harmonikus megjelenésű a Kona Dew. Gyors. Többcélú.

Hátrány

Gyenge felni. Kategóriájában drága.

Tapasztalat

Nekem kicsit puha a markolata. A váltók kicsit lusták. Jók a fékek. A hozzá adott felni hulladék, emiatt annyit szívtam a bringával mint még soha. A hátsó kereket át is kellett fűzetni mert ferdén állt a vázban, még jó hogy garis volt. Számomra hihetetlenül kényelmes üléspozíció, síkon száguldani és mászni is remek. Általánosságban jól összerakott gép a Kona Dew, jók a gyári vasak (kormány, nyeregcső, stucni, nyereg, villa) rajta. A gumi minden terepen bevált, bár aszfalton gyorsan kopik, cserébe tapad. A ballonossága (37) jó kompromisszum az aszfaltos és a terep felhasználás szempontjából.

Erre ajánlom

városi közlekedésre, túrázásra. Egy jó teleszkóppal, erősebb felnivel XC-re is. Olyan embernek aki nem akar külön kerékpárt venni közlekedni ill. sport célra.

Ennyiért vettem
92000
Csatolt képek
Kona Dew  2007 trekking
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hunlaca avatar
44 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ez a Kona Dew cross trekking számomra jó választás volt,hihetetlen könnyű bringa,gyors,dinamikussan lehet vele menni.Az úton egyenesen fut,viszonylag jól manőverezhető kanyarban.A váz geometriája kiváló.A 100kg súlyt is simán kibirja túrán és városban egyaránt.A váltó gyors és jól kapcsolható.Csendesen lehet vele suhanni.Összefoglalva nagyon szerettem ezt a gépet.Jó árban jutottam hozzá,és kiváló ár/érték arányú bringa.

Hátrány

Egy idény tekerés alatt a váltó elállítodott.A markolatot cserélni kell egy kénylemesebre ha valaki sokat teker.A gyári Continental gumi csak országútra,városba való,a terepet nem szereti(defektet kaptam kétszer)

Erre ajánlom

Országútra,városi cirkálónak elsőosztályú.

Ennyiért vettem
70000
Csatolt képek
Kona Dew  2009 trekking
A városi nyúzógép.
Szerinted hasznos?

BOCAGE avatar
5 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jó ár érték arányú kis gép a Kona Dew!!!

Én jelenleg a 10500km-t rakom bele és  MÉG MINDÍG KIVÁLLÓ!!!

Nagyon könnyű kb10 kg,eszméletlen jó vázgeometria

nagyon jól tekrhető(városban 30-35 km/ó kényelmesen),

Felszereltségét tekintve tökéletes,minden alkatrész teszi a dolgát ahogy kell!

Hátrány

A lánc ami KMC gyári, kb.: 350km és kuka!!

Most a negyedik garrnitúra lancot koptatom ezen a Kona trekkingen de a lánckerekeknek kutya baja!!!

A hátsó acera váltó elég gyenge,a gyári kormány-

markolat szerintem idegölő,zsibasztja a kezet!

A gyári conti country ride gumi háááát.... kuka!!!!

A monoblokk 800km és kuka!

Tapasztalat

Én egy gyönyörű  barab tulaja vagyok amit egy kicsit átfaragtam saját igyényemre.A gyári acera hátsó váltó repült és helyette egy LX Deore lett az ideális választás.A gumi kanyarokban nyikorgott rendesen,de jött a megmentő Conti Contact!!A fékek Lx deore-t kaptak HIBÁTLANÚL teszi a dolgát!!Az FSA hajtómű 48-as nagytányérral tökéletes áttételt bíztosít.A markolat kuka,de egy kényelmes ergonomikus markolat megálja a helyét.Jeleg mindennapos használatban van a Kona Dew "gép",és sárvédőzni kellet ami Sks blue lett 42mm széles.Igy még vadabb!Kategóriájában a LEGJOBB cross "gép" a Dew ezt bátran kijelentem!

Erre ajánlom

Elsősorban városi kerékpárosoknak,és túrázóknak!

Aki igazán egy megbízható kerékpárt szeretne magának!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ennyiért vettem
80000
Mért tömeg
12300 g
Csatolt képek
Kona Dew  2009 trekking
Kicsit átépítettem
Kona Dew  2009 trekking
Kicsit átépítettem
Kona Dew  2009 trekking
Kicsit átépítettem
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

r.misi avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Harmadik kona dew-m ez valahogy mindig visszakanyarodok hozzá:-).

Eddig ez a legegyszerűbb, de talán a legtöbb öröm fűződik hozzá, mivel nem országúti pótléknak használom hanem amire való városi túrázós gép. Egy akció keretében nevetséges 60000ft ért jutottam hozzá. Korábbi tapasztalataim után a gyári hajtást azonnal lecseréltem.sram attack9s+slx / xgen kombóra, a fékkar avid fr. A többi cucc teljesen gyári. És hihhetetlen a gyári kerékszett szimpla falú felnivel bírja a 110kg fölötti súlyomat is csomagokkal!!!!!!!!

 

Hátrány

Korábbi tapasztalataim alapján egyből lecseréltem a gyengébbnek itélt alkatrészeket.

Nem tudom hátrány e de jóval kényelmesebbre, kevéssé agresszívra szabták a geometriát az elmúlt évek alatt.

Ezt mindenki maga döntse el jó e neki avagy sem.

Tapasztalat

Van nála ár értékben (mondjuk nem annál amennyiért én vettem) jobb ,de nagyon hozzám nőtt.

A merev acél villa sztem sokkal jobb mint egy gyagyi teleszkóp.

Egy ergon markolattal és a 38 as gumiknak hála egész kényelmes a Kona Dew még a magyar utakon is.

Erre ajánlom

Túra, város

Ennyiért vettem
60000
Csatolt képek
Kona Dew  2010 trekking
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hamvasat avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Merev a Dew váza, kényelmes üléspozíció.

Hátrány

A gyári FSA Dyna Drive hajtómű és KMC lánc tragikusan gyenge ezen a Kona trekkingen, én nem is engedném kereskedelmi forgalomba. Talán könnyű súlyú bringásoknál ez nem jelentkezik hamar, de nagy súlyúak hamar szétgyilkolják.

Tapasztalat

Kb. 10 év kihagyás után újrakezdő bringás vagyok. Régen montain bike-al és egy Swinn Csepel országútival tekertem sokat.

Sokat nem értettem a kerékpárokhoz, annyit tudtam, hogy nekem egy strapabíró bringa kell, mert a 110 kilóm alatt nem sokat bírnak ki a gagyik. A Csepel bringám is erősített volt, ami a hajtást és a felniket illeti. Azt hittem, hogy 80e Ft-ért már elég erős bringa jár, ma már tudom, hogy nem :-) A boltban kezdésnek kértem, hogy erősebb felnivel és tengellyel adják, így kapott bikepositiv felniket a Dew. Elhoztam boldogan a bringát, de sajnos az első 10 km-es abszolút lájtos bringázás alatt sikerült az FSA Dyna Drive hajtóművet szétgyilkolnom, a 48-as lánctányér úgy elgörbült, hogy jobbról-balról pofozta a váltó kalitkát. Visszavittem és szó nélkül kicserélték egy erősebb hajtóműre (nem emlékszem mire). Az ugyan el nem görbült, de állandóan karistolta a váltókalitkát kicsit nagyobb pedálerőnél, annyira nyeklett-nyaklott. A váltót sehogysem tudták beállítani. Kaptam egy RaceFace hajtóművet, de a gagyi hajtómű lánckerekeivel, amik nem passzoltak rendesen, így megintcsak bajok voltak a váltással. Ekkor már kértem, hogy gyökérkezeljük a dolgot és ráfizetéssel bekerült egy Shimano Deore XT hajtómű a Dew-ba. Ekkor még csak 70 km volt ebben a Kona trekkingben és rendesen recsegett-ropogott a lánc. Kiderült, hogy totálisan ki van nyúlva. 70 km-nél!!!! Kapott egy jó erős láncot. Ekkor már majdnem jó volt a Dew bringa, de még mindig voltak váltási problémáim az első váltóval, néha ledobta a láncot, vagy nem akart váltani, vagy beleért a váltó kalitkába. Ekkor javasolták, hogy rá kellene rakni egy Deore váltót, amit meg is vettem, de közben megnézte egy bringaszerelő barátom és úgy beállította a váltót, hogy azóta gyönyörűen működik, a Deore meg pihen a polcon :-)

Ezek után még kapott egy kényelmesebb WTB ülést, meg egy Suntour NRX villát a Kona Dew. Sajnos a vázat nagyon megemelte a teló, nem illik ebbe a vázba, úgyhogy vissza is tettem a gyárit.

Az új XT hajtóművel már meg vagyok elédeve, nagyon jó bringa lett belőle, bár sok szívás volt vele, mire jó lett.

A tektro V-fékek egész jól fognak.

 

Erre ajánlom

Leginkább aszfaltos úton történő bringázásra, kirándulásra, túrázásra.

Ennyiért vettem
120000
Csatolt képek
Kona Dew  2009 trekking
dew
Szerinted hasznos?

börzelovag avatar
börzelovag
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

kényelmes, könnyen kezelhető a Kona Dew, strapabíró, könnyű: 11,7 kg! cakk und pakk. Gyors, aszfalton veri a nálánál - listaáron - 2x drágább cross bringákat.

Hátrány

Fix villa (ez csak terepen érezhető), de ezen kívül semmi.

Tapasztalat

Nagyon jól kitalált mindenes bringa ez a Kona trekking. Mikor megyek vele érzem, hogy "egyben van". Nem zörög, nem lötyög, nem kotyog. Csendes, nesztelenül suhan a betonon, az emberek álltalában észre sem vesznek, ha mögéjük érek...:o)Munkába járok, túrázgatok, terepezek vele. A gyári Continental Countryride gumik szinte minden tereprepre alkalmasak. Emelkedőn nagyon jól tekerhető a jó vázgeometriának köszönhetően. Ízlés szerint formálható, igény szerint sárvédőzhető, csomagtartózható, stb. Nekem szerencsém volt, listaár alatt sikerült hozzájutnom egy zsír új darabhoz. Ha egy mondattal kellene jellemeznem: "Minőség nevetséges áron" :o)

Erre ajánlom
Városi közlekedésre, aszfalttúrákra és még enyhe terepre is mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom.
Ennyiért vettem
60000
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bikebuddha avatar
bikebuddha
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon kényelmes geometriájú, elérhető árú mindenes.

Hátrány

Gyárilag merev villa (Igaz, hogy a Kona "Asphalt" kategóriába sorolja.)

Tapasztalat

Szolgált alattam cross, treking, fitnesz és közlekedős bicajként is ez a Kona trekking. Schwalbe Fast Fredekkel szerelve lenyomtam vele a Duna Maratont (1 órát javítva az MTB-vel megtett előző évi időmön), Conti Sport Contactokkal pedig végtelen aszfaltozásra is jó. Eredeti WTB gumijai is rengeteg felhasználási területre alkalmassá teszik. Jelenleg munkába járó és gyerek bölcsibe-hordó gép. Mindenféle szem van rajt, sárvédőzhető, csomagtartózható, stb... Üzembiztos, szép, olcsó, kényelmes és nem utolsó sorban: KONA! A legjobb mindenes bringa a piacon.

Erre ajánlom
Egyszerűen mindenre jó a megfelelő gumival, kivéve az extrém irányzatokat.
14 olvasó 64%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

7005 Alumínium


méretek:
  • 45
  • 49
  • 52
  • 54
  • 56
  • 58
  • 60
  • 62

 
színválaszték:
  • fekete
  • kék

villa (merevvilla):

700C


Meghajtás

hajtókar:

FSA Dyna Drive


lánc:
KMC Z72
fogaskoszorú:

Shimano HG40


középrész:

RPM 7420


első váltó:

Shimano Altus


hátsó váltó:
Shimano Altus
 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Xerama SP-500


Kerék

első agy:

Formula


hátsó agy:

Formula


külső gumi:

Continental CountryRoad


Irányítás

kormány:

Kona Riser


markolat:

Kona Race Light


kormányszár:

Kona Control


kormánycsapágy:

Ritchey LB-Plus


nyereg:

Kona Comfort


nyeregcső:

Kona


Fék

 
féktest:

Tektro M530


 
fékváltó kar:

Shimano EZ Fire


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Csengő


Kona logó

Kona márka bemutatás

„A Konánál mindannyian a kerékpározás szabadsága mellett vagyunk. 1988 óta létezünk. Még mindig az alapító tagok a tulajdonosok. Még mindig lelkes, aktív, szenvedélyes kerékpárosok népesítik be a csapatot. Nem vagyunk nagyok, de túl kicsik sem. Mindössze kerékpárosok egy elkötelezett csapata, akik kerékpárokat építenek olyan embereknek, akik imádják a bringákat- függetlenül attól, hogy ez az imádat új, vagy már régen megalapozott.”

A Kona kerékpárokat gyártó céget Dan Gerhard és Jacob Heilbron alapította. Az első tervezőjük és termékmenedzserük, egyben első versenyzőik egyike Joe Murrey volt. Joe bekerült a Mountain Bike Hall of Fame-be, ahová azóta számos márkatársa követte, többek közt XC és DH világbajnoki győzelmeiknek köszönhetően.

A gyár 1994 óta gyárt összteleszkópos kerékpárokat. 2003-ban Dave Watson történelmet ír avval, hogy átugrik a Tour de France Alp d’Huez állomása felett, 2004-ben pedig az ausztriai Kona Bike Parkban John Cowan végrehajtja a világ első hátraszaltóját egy róla elnevezett Kona vázas bringával.

2006-tól a Kona több mint 3500 kerékpárt adományozott Afrikába, a HIV és AIDS fertőzötteket látogató segítőknek. 2008-ban elkészül az 1.000.000-dik kerékpár. 2009-ben bemutatják az első női triatlon kerékpárt a Lisa TR-t, és a Minxy-t, az első női freeride modellt.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Kona Dew termékkel kapcsolatban: