Kona Dew trekking

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.09.)
  • Listaár: 120.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




hamvasat avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Merev a Dew váza, kényelmes üléspozíció.

Hátrány

A gyári FSA Dyna Drive hajtómű és KMC lánc tragikusan gyenge ezen a Kona trekkingen, én nem is engedném kereskedelmi forgalomba. Talán könnyű súlyú bringásoknál ez nem jelentkezik hamar, de nagy súlyúak hamar szétgyilkolják.

Tapasztalat

Kb. 10 év kihagyás után újrakezdő bringás vagyok. Régen montain bike-al és egy Swinn Csepel országútival tekertem sokat.

Sokat nem értettem a kerékpárokhoz, annyit tudtam, hogy nekem egy strapabíró bringa kell, mert a 110 kilóm alatt nem sokat bírnak ki a gagyik. A Csepel bringám is erősített volt, ami a hajtást és a felniket illeti. Azt hittem, hogy 80e Ft-ért már elég erős bringa jár, ma már tudom, hogy nem :-) A boltban kezdésnek kértem, hogy erősebb felnivel és tengellyel adják, így kapott bikepositiv felniket a Dew. Elhoztam boldogan a bringát, de sajnos az első 10 km-es abszolút lájtos bringázás alatt sikerült az FSA Dyna Drive hajtóművet szétgyilkolnom, a 48-as lánctányér úgy elgörbült, hogy jobbról-balról pofozta a váltó kalitkát. Visszavittem és szó nélkül kicserélték egy erősebb hajtóműre (nem emlékszem mire). Az ugyan el nem görbült, de állandóan karistolta a váltókalitkát kicsit nagyobb pedálerőnél, annyira nyeklett-nyaklott. A váltót sehogysem tudták beállítani. Kaptam egy RaceFace hajtóművet, de a gagyi hajtómű lánckerekeivel, amik nem passzoltak rendesen, így megintcsak bajok voltak a váltással. Ekkor már kértem, hogy gyökérkezeljük a dolgot és ráfizetéssel bekerült egy Shimano Deore XT hajtómű a Dew-ba. Ekkor még csak 70 km volt ebben a Kona trekkingben és rendesen recsegett-ropogott a lánc. Kiderült, hogy totálisan ki van nyúlva. 70 km-nél!!!! Kapott egy jó erős láncot. Ekkor már majdnem jó volt a Dew bringa, de még mindig voltak váltási problémáim az első váltóval, néha ledobta a láncot, vagy nem akart váltani, vagy beleért a váltó kalitkába. Ekkor javasolták, hogy rá kellene rakni egy Deore váltót, amit meg is vettem, de közben megnézte egy bringaszerelő barátom és úgy beállította a váltót, hogy azóta gyönyörűen működik, a Deore meg pihen a polcon :-)

Ezek után még kapott egy kényelmesebb WTB ülést, meg egy Suntour NRX villát a Kona Dew. Sajnos a vázat nagyon megemelte a teló, nem illik ebbe a vázba, úgyhogy vissza is tettem a gyárit.

Az új XT hajtóművel már meg vagyok elédeve, nagyon jó bringa lett belőle, bár sok szívás volt vele, mire jó lett.

A tektro V-fékek egész jól fognak.

 

Erre ajánlom

Leginkább aszfaltos úton történő bringázásra, kirándulásra, túrázásra.

Ennyiért vettem
120000
Csatolt képek
Kona Dew  2009 trekking
dew
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

7005 Alumínium


méretek:
  • 45
  • 49
  • 52
  • 54
  • 56
  • 58
  • 60
  • 62

 
színválaszték:
  • fekete
  • kék

villa (merevvilla):

700C


Meghajtás

hajtókar:

FSA Dyna Drive


lánc:
KMC Z72
fogaskoszorú:

Shimano HG40


középrész:

RPM 7420


első váltó:

Shimano Altus


hátsó váltó:
Shimano Altus
 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Xerama SP-500


Kerék

első agy:

Formula


hátsó agy:

Formula


külső gumi:

Continental CountryRoad


Irányítás

kormány:

Kona Riser


markolat:

Kona Race Light


kormányszár:

Kona Control


kormánycsapágy:

Ritchey LB-Plus


nyereg:

Kona Comfort


nyeregcső:

Kona


Fék

 
féktest:

Tektro M530


 
fékváltó kar:

Shimano EZ Fire


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Csengő


Kona logó

Kona márka bemutatás

„A Konánál mindannyian a kerékpározás szabadsága mellett vagyunk. 1988 óta létezünk. Még mindig az alapító tagok a tulajdonosok. Még mindig lelkes, aktív, szenvedélyes kerékpárosok népesítik be a csapatot. Nem vagyunk nagyok, de túl kicsik sem. Mindössze kerékpárosok egy elkötelezett csapata, akik kerékpárokat építenek olyan embereknek, akik imádják a bringákat- függetlenül attól, hogy ez az imádat új, vagy már régen megalapozott.”

A Kona kerékpárokat gyártó céget Dan Gerhard és Jacob Heilbron alapította. Az első tervezőjük és termékmenedzserük, egyben első versenyzőik egyike Joe Murrey volt. Joe bekerült a Mountain Bike Hall of Fame-be, ahová azóta számos márkatársa követte, többek közt XC és DH világbajnoki győzelmeiknek köszönhetően.

A gyár 1994 óta gyárt összteleszkópos kerékpárokat. 2003-ban Dave Watson történelmet ír avval, hogy átugrik a Tour de France Alp d’Huez állomása felett, 2004-ben pedig az ausztriai Kona Bike Parkban John Cowan végrehajtja a világ első hátraszaltóját egy róla elnevezett Kona vázas bringával.

2006-tól a Kona több mint 3500 kerékpárt adományozott Afrikába, a HIV és AIDS fertőzötteket látogató segítőknek. 2008-ban elkészül az 1.000.000-dik kerékpár. 2009-ben bemutatják az első női triatlon kerékpárt a Lisa TR-t, és a Minxy-t, az első női freeride modellt.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Kona Dew termékkel kapcsolatban: