Merev a Dew váza, kényelmes üléspozíció.
A gyári FSA Dyna Drive hajtómű és KMC lánc tragikusan gyenge ezen a Kona trekkingen, én nem is engedném kereskedelmi forgalomba. Talán könnyű súlyú bringásoknál ez nem jelentkezik hamar, de nagy súlyúak hamar szétgyilkolják.
Kb. 10 év kihagyás után újrakezdő bringás vagyok. Régen montain bike-al és egy Swinn Csepel országútival tekertem sokat.
Sokat nem értettem a kerékpárokhoz, annyit tudtam, hogy nekem egy strapabíró bringa kell, mert a 110 kilóm alatt nem sokat bírnak ki a gagyik. A Csepel bringám is erősített volt, ami a hajtást és a felniket illeti. Azt hittem, hogy 80e Ft-ért már elég erős bringa jár, ma már tudom, hogy nem :-) A boltban kezdésnek kértem, hogy erősebb felnivel és tengellyel adják, így kapott bikepositiv felniket a Dew. Elhoztam boldogan a bringát, de sajnos az első 10 km-es abszolút lájtos bringázás alatt sikerült az FSA Dyna Drive hajtóművet szétgyilkolnom, a 48-as lánctányér úgy elgörbült, hogy jobbról-balról pofozta a váltó kalitkát. Visszavittem és szó nélkül kicserélték egy erősebb hajtóműre (nem emlékszem mire). Az ugyan el nem görbült, de állandóan karistolta a váltókalitkát kicsit nagyobb pedálerőnél, annyira nyeklett-nyaklott. A váltót sehogysem tudták beállítani. Kaptam egy RaceFace hajtóművet, de a gagyi hajtómű lánckerekeivel, amik nem passzoltak rendesen, így megintcsak bajok voltak a váltással. Ekkor már kértem, hogy gyökérkezeljük a dolgot és ráfizetéssel bekerült egy Shimano Deore XT hajtómű a Dew-ba. Ekkor még csak 70 km volt ebben a Kona trekkingben és rendesen recsegett-ropogott a lánc. Kiderült, hogy totálisan ki van nyúlva. 70 km-nél!!!! Kapott egy jó erős láncot. Ekkor már majdnem jó volt a Dew bringa, de még mindig voltak váltási problémáim az első váltóval, néha ledobta a láncot, vagy nem akart váltani, vagy beleért a váltó kalitkába. Ekkor javasolták, hogy rá kellene rakni egy Deore váltót, amit meg is vettem, de közben megnézte egy bringaszerelő barátom és úgy beállította a váltót, hogy azóta gyönyörűen működik, a Deore meg pihen a polcon :-)
Ezek után még kapott egy kényelmesebb WTB ülést, meg egy Suntour NRX villát a Kona Dew. Sajnos a vázat nagyon megemelte a teló, nem illik ebbe a vázba, úgyhogy vissza is tettem a gyárit.
Az új XT hajtóművel már meg vagyok elédeve, nagyon jó bringa lett belőle, bár sok szívás volt vele, mire jó lett.
A tektro V-fékek egész jól fognak.
Leginkább aszfaltos úton történő bringázásra, kirándulásra, túrázásra.