Mindennel felszerelt ez a Kross trekking, és a 2012-es modellen hosszú láncvédő is van, mint a városi bicajoknál általában, ahogy a fenti képen is látszik.
Az agydinamó nagy találmány. Nem fog vissza és úgy világít, hogy vak sötétben is látni az utat – kipróbáltam. A hátsó lámpa megállás után még percekig világít.
A kormány íveltebb, mint az átlagos trekking bicajoké, a markolatot pedig egyenesen a kezedre öntötték, én eddig még nem is húztam biciklis kesztyűt, mert rontja a fogást, bár esésnél hasznos egyébként. A kormány lehetővé teszi a teljesen egyenes hátú menetet, ami akkor hasznos, ha hosszú távon pihentetően akarunk hajtani és nem a tempó a lényeg. A kormány nyakánál is állítható a szög, de ezt nem babráltam, pont jó volt a gyári beállítás.
A bronz barna metál színe napfényben gyönyörű.
A csomagtartó szemmel láthatóan egy százkilós sellőt is elbírna.
A váz (alu) erősebbnek tűnik, mint amilyen használatra ez a Kross trekking a kerékpár való, magyarán, ezzel biztos nem lesz probléma hosszú távon.
Rugós az ülés.
A teleszkóp trekking stílust és könnyed földutat bír el, óvatos használatra van, hogy javítsa a komfortot. Városi használatnál a padkáknál csak ésszel. Nem túl nehéz egyébként, bár lehetne könnyebb is.
Hangtalan lánc és jól működő váltó.
Jó, hogy 47-622-es gumija van, és nem csak 37-es. Fényvisszaverős, de nappal is feldobja a fekete gumit a látványa.
A duplafalú felni ma már alapkövetelmény.
A V fékek teszik a dolgukat.
Az első váltó terelőjéhez több pozícióban odaér a lánc, de nem láttam még biciklit, amelyiknél ne így lenne, ez az egekig magasztalt Shimano gyár hülyesége.
Egy-két kilóval lehetne könnyebb is a Kross Trans Pacific, akkor legalább nem tartanám túlságosan plusz súlynak az erős lakatot. ( Egy ilyen biciklit nem zárunk sodronnyal)
Az ülés ugyan rugós, de a formájával nem vagyok kibékülve. A mtb-ról megörökölte a zselés feltétet, így már jobb. Picit hátrébb kell dönteni, az használhat.
A tengely elég magasan van, legalábbis szabályosan beállított ülésmagasságnál lábujjhegyen érhető el a talaj. A váz viszont nem vízszintes, hanem lejtős, így könnyű lábunk közé venni, főleg alacsonyabb férfiaknak számít ez.
A vásárláskor a gepida 200-al volt versenyben. Akciósan mind a kettő megéri, de a Kross jobban, mert sokkal kényelmesebb a kormány és a fogása, jobb a váltója, rugós az ülése és talán nincs olyan defekthajlama, mint a gepidának, bár az előző véleményező szerint nála előfordult. Ezenkívül jobb a teleszkópja is. Mindent összevetve a Kross trans pacific jobb vétel, mint a Gepida 200, de akciósan érdemes igazán megvenni, ahogy én is tettem.
Trekkingre kiválóan alkalmas, hiszen arra van kitalálva. Sokkal több előnye van, mint hátránya, és aki vigyáz a meghajtásra, szervizeli, vagy maga szereli, jól fog alatta muzsikálni a kerékpár.