Jól felszerelt városi kerékpár a Trans Sander, a szükséges alkatrészekkel. Az agydinamó és a 7 sebességes agyváltó biztosítja, a kezelés mentességet. A csomagtartó robosztus, jó teherbírású darab és adnak hozzá gumipókot is. A lánctakaró műanyag is jó szolgálatot tesz. Nem kell félni a nadrágszár becsípődésétől. Az ajándékba hozzáadott Kross csengő kis figyelmesség a gyártótól. A hangja valóban nem túl erőteljes, de ez persze nem széria tartozék, hanem ajándék. A váltó jól szuperál. A nyereg royal géllel töltött igen kényelmes „fotel” szerű élményt nyújt, de szintén csak rövid távokon használható. Ötletes megoldás a gyorskioldóval állítható kormány, de ez sajnos hátrány is lesz.
- A gyári pedál azonnal cserélendő. Nem tudom milyen cipőhöz találták ki, de nekem sem sportcipővel, sem elegánsabb bőr cipővel nem volt használható. Szárazon is csúszik, de ha csak egy minimális nedvesség éri (mondjuk reggeli pára) életveszélyessé válik.
- A gyorskioldós kormány szár sajnos nem tartja megfelelően a kormányt, ezért a kormányra nehezedve könnyen elfordul (ami még baleset veszélyes is lehet). Még mielőtt elhozzátok a boltból cseréltessétek.
- A nyereg hosszú távon nekem kényelmetlenné válik, mert túl széles és kidörzsöli a belső combokat. (Igaz, hogy én sportosabb kerékpárhoz vagyok szokva.)
- Nehéz mint a dög. Cipelni lehetetlen. Nem mértem de a 20kg -hoz biztos közelebb van ez a Kross trekking, mint a 15kg -hoz.
- Gyárilag nem volt rajta pumpa, pedig a helye megvan a csomagtartó oldalán.
Összességében elégedett vagyok evvel a Kross kerékpárral, mert egy rövid hatótávú, jó teherbírású kényelmes, utcai viseletben is használható kerékpárt szerettem volna és azt is kaptam. A pedált és a kormányszárat már a megvételkor érdemes cseréltetni, mer azok sajna baleset veszélyesek. Az agyváltó 7 sebességfokozata is kellemes áttételi tartományt kínál, de hosszabb túrára nem indulnék vele, mert ahhoz kevés. (Illetve fene tudja, egy sportosabb ülés pozícióval egyszer majd kipróbálom…) 100.000 forint körül megéri az árát, de az ajánlott 134.100, már irreálisan magas. Annyit véleményem szerint nem ér.
Egyértelműen városi kerékpár. (Arra viszont kiváló.) Túrabiciklinek hasznavehetettlen.