KTM Life One trekking

30 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.04.)
  • Listaár: 145.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




B4nshEE1 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Merev váz
Szép matt festés (szürke-fekete)
Nagyon jól gurul (hármat tekersz és csak gurul gurul és gurul :D )
A vázon nagyon gyönyörűek a hegesztési "nyomok" (minősített hegesztők mikor ránéztek csak lestek)
És minden egyéb amit lentebb írtak, az mind igaz rá

Hátrány

Fékkar (2013as modellnél műanyag)
Fékpofák (600 Km után elég drasztikusan csökkent a fékerő)
Váltó (majd kitérek rá)
Markolat
Szelepek (ez amolyan fél hiba, nem autószelepes)

Gumik

Tapasztalat

Sziasztok!

Előre közlöm, h nem vagyok nagy bringás, és 16 éve ültem utoljára biciklin. Így 33 évesen gondolva az egészségre, meg munkába járás "megolcsósítását" akartam kettő az egyben megoldani. Szóval így az 1000 Km-en túl megírom a véleményem szeretett trekkingemről.

2012 július óta szemezgetek mindenféle biciklivel. Van pár budapesti nagy bringás ismerősöm, és ők ajánlották a trekking bringákat. Utána jött a márkák körének leszűkítése. KTM (gyerek korom óta vágytam egy ilyen márkájú biciklire), Trekk, Caprine, Cube. A legelső nyert, h miért részben szín, kinézet, ár, illetve hallottak alapján. Így 2013 február 26.-án megvettem.

Ennyi volt a bevezetés. 

Nézzük a bringát: 

-kényelmi pontok:

Nos 16 év no biciklizés után, amíg hazatekertem rajta a cirka 3 kmt a sejhajomat fel is törte. Itt szögezzük le, nincs olyan bicikli ülés ami nem törné fel annak az ülepét aki még soha nem ült/rég ült montin/trekkingen. Hozzá kell szokni, minden nap kell 1 picit tekerni vele.

Mostanában tettem meg vele "nagyobb" távokat (nagy bringások biztos elmosolyognak majd) 50-60Km-t. Nos az első 50 Km-emnél jöttem rá, h basszus nem szoktam meg az ülést. 40 Km után már fájt. A következő 50 majd 60 Kmeknél már már semmi gond nem volt, de azért éreztem picit.

Egyébként jól be lehet állítani az ülést, nem kell aggódni.

Markolat: nos ez egy nagyon fájó pontja lesz mindenkinek! Ez valami borzadály! Ezt aki tervezte tuti nem tekert 5 Km-nél többet. Sűrű kis pontokból áll, amik úgy merednek fel (nem tudom jobban megfogalmazni sry :D ), amit 5 Km után úgy fogsz érezni mintha 1000 pici tűt markolnál. Sokan mondták, h húzzak kesztyűt stb. De ez akkor is abszurd, h valami ennyire kényelmetlen legyen. Tervezek kesztyűt venni, de csak a nagyobb távok miatt, illetve szarvat rá. 

-Hajtás:

Pedál: ez is vicces dolog :D Mindenkinek tudnia kell, h a fejlett nyugati országokban nem árulják pedállal a bicikliket, legalább is ezeket a kategóriákat. Ott neked kell kiválasztani, h mire fogod használni, milyen anyagból legyen stb. Minden kereskedő az egyik legolcsóbb műanyag pedált teszi fel a bringákra. Szóval amit nekem rátettek, szerintem kicsi a felülete. Nyikorog kb 500Km után, illetve műanyag. Szóval ezt nem lehet hibának felróni!

Középagy: talán ide tudom besorolni, állandóan meg kell húzni mert nyikorok-nyöszörög kb 500 Km után. Nem találnak rá megoldást, csak azt h húzzak mindig utána. De jelzem mindig mikor 1 bizonyos állásba ér a hajtókar akkor kattan egyet. Illetve ha terhelés alatt van. Értem ez alatt, ha valami "állat gyalogos" miatt lassítanom kell a bicikli úton és nem sikerül időben visszaváltanom, és úgy kezdem taposni akkor nyikorog. Mikor kérdem, h másnak volt ilyen baja? Válasz: basszus senkinek nem volt.

 

-Váltó: ettől se estem hasra, most fogom sokadjára visszavinni. Egyszerűen állandóan elállítódik. És az első váltóba úgy érzi a lánc h bele kell érnie egy idő után. Nagyon dühítő, rendesen ciki, h már havonta hordom vissza :( Egyébként a hátsó váltó nagyon jól szuperál, halálpontosan vált, nem késik, nem csattog fél percig mire vált.

 

-Fék

Fékkar: mivel a 2013as modellt vettem biza ez műanyag. Elég negatív egy ilyen árkategóriás biciklinél... Nem probléma, mivel meg sokan írták itt is, eleve úgy terveztem h 1 év után csere.

 

Féktest: szerintem hibátlan, egyelőre nem vágyom jobbra, de majd egyszer egy deore be fog ficenni :D Úgyhogy ez a Tektro 836-AL V-Brake teszi a dolgát. (2014es modell már Tektro 837-AL, h mi a differencia passz)

Fékpofa: Újabb rossz pont. Hihetetlenül gyorsan kopik. Kb olyan 400Km után éreztem a fékerő csökkenést. A szervizben fel is cserélték nekem. Egyébként halk, nem nyikorog, nem nyöszörög.

 

-Kerék:

Felni: nagyon szép. Fekete felni, és fehér szöveggel hirdeti h Dragon (Remerx) típusú a felni. Nagyon illik a bicikli matt szürke fényezéséhez. Sokan kérdezték, h nem sérül könnyen a városi patkára fel-le ugratásoknál, nincs benne nyolcas? válaszom: NEM Nagyon bírja a gyűrődést, pedig nem kímélem.

Első-hátsó agy: no comment, egyszerűen tökéletes arra amire használom.

Gumik: eléggé megviseltek így 1000Km után, látszik, h itt is spóroltak a 2013as évben. A 2014esekre bezzeg Schwalbe Tyrago gumikat tettek. Az enyémre még valami gagyi kínai jutott.

 

Összegezve:

Lehet, h túl kritikus voltam. Ennek ellenére nagyon szeretem, és meg vagyok elégedve vele. Eleve egy kritikus ember vagyok ami nagyon jó abban is találok hibát, nem szeretek semmitől elszállni. Teszi a dolgát, tényleg tekersz hármat és ki akar gurulni a világból, szoktam másokkal is tekerni, és mindig mikor megyünk rendesen fékeznem kell gurulás közben mert mindig lemaradnak, pedig nem vagyok egy sportos alkat. Tekernek mellettem én meg csak gurulok és így is bele kell fékeznem. Mikor kipróbálták akkor csak ennyit mondtak: Basszus Pisti ez egy álom! 

Szóval a biciklit a Hervisben vásároltam 114.000 Ftért. Normál ára kereskedésekben 135-150k között van. A Hervisben a normál ár 189k! De mivel 2014 februárban vettem és a bicikli 2013as modell volt így 40% kedvezmény volt rá. És inkább megvettem ezt és költöttem a biztonságra (U lakat és gyorszár, ezekről is írok majd)

A másik, h mivel Hervis-es bringa, a KTM direkt nekik fújt csak ilyen matt szürke-fekete kombinációban, illetve az ülés is fekete-fehér. Ütősebben nézne ki a gyári matt szürke-zöld kombinációval, de időközben rájöttem, h ez legalább nem oylan feltűnő, illetve az ülés nem fogja be a nadrágom (lentebb jelezték, h a fekete-zöld ülés zöld része befogja a ruhát).
Nekem a nyeregcső nem kopott meg, illetve a váz se sérült. Igaz vigyázok rá. Mindenki írja, h sérülékeny a matt fényezés, igen az! Vigyázni kell rá, de aki nem tud annak tudom ajánlani a fóliázást. Bármelyik autó fóliásnál lehet kapni/kérni oylan matt átlátszó fóliát amit a kocsik küszöbére szoktak tenni, h cipővel ne koptassuk le a festéket. Én is tervezem a beszerzését.

Ahogy elnéztem a 2014es modellek már lakkozottak.

De pár tanács azoknak akik vásárlás előtt állnak, a biztonságon kívül amire költsenek:

Markolat, valami kényelmes, vagy szarval együtt pl: Ergon GC2 vagy GP3 ezekben gondolkodok.

Fékpofa, valami jobb minőségű-re cseréljék ki. Ritchey V-fékes, BBB BBS-14T TriStop ,BRAKCO M-L55D 72 MM (ebben gondolkodok)

A féket talán ráér később is, de a markolatot feltétlen cseréltesséttek!

2014.08.31. 1200Km után:
 

Garanciában megint visszavittem, 3 napja előjött a nyöszörgő, recsegő hang a "középrészből". Előtte egy kisebb zuhiban tekertem haza az kb 3 km. Utána jött elő durvábban ez a hang. Kiszedték és megállapították, h ez a baj.
http://www.testbike.hu/velemeny/kozepresz/shimano-bb-un26
Sokan írják, h milyen megbízható, h bírja a sarat mikor terepen mennek stb. Nos már 3 hónapja bringás haverjaim megmondták, h azzal lesz a baj. És most kiderült, h nekik volt igazuk. Semmi extra terhelést nem kapott, napi használatban volt. 90 Kg vagyok, ne mondja nekem senki, h ezt a súlyt nem kellene kibírnia. Igaz patkára fel/le ugratást kapott, de könyörgöm, mások extrémebben megterhelik. Plusz se nagyobb dzsuvás sáros terepen nem tekertem, szigorúan városban, és ott elkapott párszor kisebb nagyobb zuhi. Még egy esélyt kap, és amint lesz pénzem kap valami komolyabbat, egy Shimano Acera hajtókarral ( http://www.testbike.hu/velemeny/hajtokar/shimano-acera )
Még mindig imádom ezt a biciklit, ha megoldódik ez a probléma akkor már nyugodt leszek. De szerintem 2 éven belül beújítok erre a 2 "alkatrészre".

Valamint lecseréltem a pedálokat egy BBB BPD-32 MountainHigh -ra, bakker iszinyatosan tapad bele a cipőm, valamint a nagy felületnek hála iszonyat jó tekerni. Majd az első kisebb túrám után írom a véleményt.

2014.09.05. Fékpofa csere

BRAKCO MTB M-L55D 72 MM -re esett a választás. Több bringás haver ajánlásával ugrottam bele. Felszerelés után pár száz méteren tesztelve ennyi jutott az eszembe: OMG! Érzem, h újból fog a fék :D Pár száz km után írom a véleményt.
 

Erre ajánlom

Városi közlekedés (patka le-fel, meg a csodálatos magyar minőségi utakat simám bírja)

Illetve túrázásra, többen írták, h hegyre fel. Egyszerűen fel akar menni rá, lehet igaz de még a bükkben nem próbáltam, még nem érzem magam annyira jónak :D

Az se probléma, ha elfogy az aszfalt, zúzottkő, földút simán megbirkózik vele.

Ennyiért vettem
114.000
Csatolt képek
KTM Life One  2013 trekking
Mikor elhoztam
KTM Life One  2013 trekking
Az 1000. kmnél
KTM Life One  2013 trekking
Life One
50 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Life Alloy T: 1217 Cross


anyag:

6061 Alumínium Cleanshape


méretek:
  • 46 cm
  • 51 cm
  • 56 cm
  • 60 cm

 
színválaszték:
  • Kék-fekete
  • Szürke-fehér-zöld

villa (teló):

Suntour SF14 NEX 700C


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Tourney,

FC-M131 48-38-28/CG


első váltó:
Shimano Altus,

M190


hátsó váltó:
Shimano Altus,

M310


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

VP 810 Trekking


Kerék

felni:

Remerx Dragon L719 700C


első agy:

Formula


hátsó agy:

Shimano RM30-8


külső gumi:
Schwalbe Tyrago,

37-622


Irányítás

kormány:

KTM Line HB-KT3 Lowrizer 25.4/620


kormányszár:

KTM Line AS-009 A-Head, 17°


kormánycsapágy:

Ritchey OE Logic Zero Drop-In


nyereg:

KTM VL-3257


nyeregcső:

KTM Line SP-620 350/27.2


Fék

 
féktest:

Tektro 837-AL V-fék


fékkar:

Tektro


 
fékváltó kar:
Shimano Altus,

ST-EF51


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Láncvédő

tömeg:

13,5 kg


KTM logó

KTM márka bemutatás

A cég eredete egészen 1934-ig nyúlik vissza, ekkor alapított Hans Trunkenpolz Mattighofenben, Ausztriában. A KTM név 1953-tól ismert, Ernst Konkreif és Trunkenpolz az alapítók, valamint Mattighofen város nevének kezdőbetűjeiből. Kerékpárgyártással 1964 óta foglalkoznak.

1989-ig már 1.000.000 KTM kerékpár hagyja el a gyárat, 2004-re ez a szám 2.500.000-re nő. A márka első világbajnoki győzelmét Yader Zoli, olasz Cross-Country kerékpárversenyző szerzi 2005-ben. Ugyanebben az évben készül el a márka első full-karbon váza.

A kerékpárvázak porfestést kapnak, melyhez a KTM csakis vízoldékony, tehát környezetünkre káros oldószerektől mentes anyagokat használ. 2009-ben elkészül egy több mint 200.000 euróba kerülő teszt-berendezés, melyen 70 óra alatt a kerékpár teljes élettartama szimulálható. Ennek köszönhetően a KTM ellenőrizni tudja új modelljei tartósságát. Az alumínium vázakra 5 év, a karbon vázakra pedig 3 év garanciát vállal, ami bizonyítékul szolgál a kiváló minőségre.

A gyár körülbelül 150 különféle modellt kínál, mtb, országúti, cross, városi és trekking, valamint elektromos kerékpárokat is magába foglaló választékában, mely világszerte 30 országban elérhető.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű KTM Life One termékkel kapcsolatban: