Merida Crossway 6-SX trekking

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2007.07.)
  • Listaár: 63.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

messor avatar
41 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Ár/érték aránya nagyon jó. Beletettem vagy tízezer kilométert de nagyon megérte megvennem.

Hátrány

Nem igazán tudok ilyet, mert ami ennyi kilométer után is jól működik az megéri az árát.

Tapasztalat

Nekem az átalakításokkal  cca.120-ban állt meg. Jól szolgált megérte az árát a Crossway 6-SX! Már csak a váz miatt is érdemes volt megvennem, igaz majd' mindent lecseréltem rajta a váltó kivételével.

Erre ajánlom

Vegyes használatra városi-terep-aszfalt mindenhol jól muzsikált.

Ennyiért vettem
49990
Mért tömeg
13000 g
Szerinted hasznos?

Ádicsek avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Gyors, kényelmes, fordulékony, jó vázgeometriájú járgány
Hátrány
Alaposan végiggondoltam, de nem találtam... :)
Tapasztalat

2008. márciusában láttam meg egy bicajboltban, árához képest jó vételnek tűnt (ez később be is igazolódott). Mindenkéoppen trekkinggépet kerestem, de a konkurrencia gépei jóval drágábbak voltak. A MErida CW6 SX ára 55.000 forint volt, amit a kötelező felszerelésekkel és egyéb extrákkal (teleszkópos nyeregcső, zselés nyereg, Revoshift markolatváltó, gyerekülés, bukó) sikerült ugyan közel 100 rongyra feltornászni, de utólag már tudom:érdemes volt.

Ő a sorozat alapgépe, tehát a legolcsóbb fékekkel és váltókkal van szerelve, de eddig nem láttam okát  annak, hogy lecseréljem; amire én használom, arra tökéletes. Rendszeresen járok vele munkába (XV. kerületből a II-ba, napi 30 kilométer), és eddig nem okozott csalódást. Budapesten és környékén (~20 kilométeres körzetben) hajtottam eddig, hegyi és sík terepen egyaránt, és minden helyzetben megtaláltam a megfelelő (kellemesen használható) áttételt. A vázgeometriája is nagyon klassz, a montikhoz képest sokkal kényelmesebben tekerhető gép (bár tudom, hogy a monti azért másról szól).

 Gyors, fordulékony gépnek ismertem meg az együtt töltött mintegy 1600 kilométer alatt. Öt monti után ő lett az első trekkinggépem, és - noha sokkal finomabb, érzékenyebb szerkezet a montiknál - nagyon könnyen (az első 20-30 kilométeren) sikerült összeszoknunk. Egyszóval szerelem volt első látásra, és a továbbiakra is. Olyannyira, hogy karácsonyra az asszonyt is meglepem eggyel...

Erre ajánlom
Városban, munkába járásra, nem terepes túrázásra ideális.
Ennyiért vettem
55.000 (felszerelve 95e)
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

atira avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny

Ha jó neked a váltórendszere (netán tetszik is), akkor ez egy nagyon korrekt bringa.

A hátrányokban leírtaktól eltekintve jó gép.

Kényelmes váz, szerintem jó elsõ fék (bár nem vagyok hozzáértõ) és a hátsó váltó nem rossz.

Fém fékkarok. 

Hátrány

Elsõ váltó... sima váltó, nem pozícióváltós és ezért a szervíz szerint nem is lehet igazából fejleszteni, mert ahhoz, hogy pozícióváltósra fejlesszük, le kell cserélni a hajtásrendszer nagy részét a konstrukció miatt. Ha mégis megpróbálná valaki, lehet, hogy mûködne, de idõnként meglepõdne (vagy sem), hogy a lánc darálja a láncterelõ lemezt.  Nem az a baj, hogy olcsó és be kéne ruházni egy jobba, hanem az, hogy ezt nem lehet megtenni anélkül, hogy még n+1 alkatrészt le nem cserélne az illetõ. Akkor már inkább másik bicaj.

Emellett nehéz beállítani rendesen és lassú a váltás. (Hátsó váltó megy rendesen) 

Hátsó fék eleinte normális volt, aztán mintha csúszott volna, aztán rendbe jött. Bár úgysem azt kell használni.

Tapasztalat

Az ajánlottnál komolyabb célra szerintem komolyabb bringába érdemes beruházni.

Fejlesztgetõs típusok felejtsék el, hacsak nem cserélik le a hajtáslánc nagy részét.

Városba, aszfaltra érdemesebb vékony gumit (28as még jó rá) rárakni, sokkal könnyebben és simábban fut, persze ettõl kicsit csúszósabbnak is tûnhet.

Én az elsõ váltó miatt váltok, ill. rájöttem, hogy mivel aszfaltra keresek valamit, nem trekking kell nekem (országúti vagy fitness). 

Erre ajánlom

Könnyû túrákra vagy vékonyabb gumikkal (28as akármi, pl. Conti SportContact) munkába járásra.

Ennyiért vettem
49990
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Teemu avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Könnyû, szép, váz. Nagyon jó a formatervezése ----> iszonyat kényelmes.
A 28 keskeny kerekek miatt jóval gyorsabban lehet vele haladni aszfalton mint egy mtb-al. Az outi-val szemben a terepen is megállja a helyét. Az ár így akciósan nagyon korrekt.
Hátrány
Hát az árketégoriára jellemzõ cuccok vannak rajta amik sajna nem olyan jók,de eddig komolyabb bajom nem volt semelyikkel sem. Õszintén szólva lehetne rá tenni egy jobb telót, vagy merevvillát, és egy jobb váltó szettet, de nekem egyenlõre így is nagyon megfelel.
Erre ajánlom
Túrázni, suliba, munkába járni. (jó lakattal)
Ennyiért vettem
50.000 Ft
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

2i-bby avatar
2i-bby
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
bár még nem túl régóta használom a paripám és nem is vagyok nagy szakértője a dolgoknak, teljesen meg vagyok vele elégedve. ezelőtt egy mtb-t használtam, ahhoz képest ezzel a biciklivel szinte repülni lehet, csak odalépek és máris megérkeztem oda, ahova akartam menni:) a fékek szuperül fognak, a váltója tökéletesen működik, azt pedig elég sokat használom, mivel gyakran közlekedek dimbes-dombos terepen.
Hátrány
az első eső után az első fék elkezdett vmi borzasztóan nyikorogni, ezzel nem tudom hogy lehet-e valamit kezdeni vagy majd bejáródik és elmúlik magától... más hibáját nem találtam eddig, nagyon remélem hogy nem is fogok:) ... további használat után azt tapasztaltam, hogy a váltók "nem mindig értik meg elsőre" hogy mit szeretnék, de néhány finomabb váltónyomás után sikerül megtalálni a kívánt sebességet, tulajdonképp picit rá kell érezni. ennek ellenére mondjuk én még mindig azt mondom, hogy meg vagyok vele elégedve, mert ha az mond vkinek vmit hogy (még egyelőre) eger dimbes-dombos utcáit rovom vele, akkor tudni lehet hogy a váltók elég intenzív használatnak vannak kitéve, és még egyszer sem fordult elő olyan, hogy a váltó miatt nehezebben másszam meg az épp aktuális hegyet. a fékcsikorgás amúgy meg megszűnt 1-2 hét után:)
Tapasztalat
ennyi pénzért egy ilyen járgány teljes mértékben megéri! főleg hogy sikerült leárazva megvegyem. mióta megvettem, azóta szinte depresszióba esek, ha egy nap nem tudok ráülni! azoknak mindenképp egy jó választás (magamból kiindulva), akik szeretnének egy haladósabb biciklit, viszont ódzkodnak az outitól. szerintem egy nagyon megbízható járgány.
Erre ajánlom
városi közlekedésre szerintem maga a tökély, viszont bírja a kissé (nem nagyon!) görönygyös utakat is. kirándulgatni vele és mindennapi közlekedésre teljesen megfelel (én ezekre használom)
Ennyiért vettem
50.000
10 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Crossway 6-SX termékkel kapcsolatban: