Nekem a matt fekete típus van, szerintem nagyon szép és harmonikus a Crossway TFS 500-D megjelenése.
Felszereltsége kiváló ahol igazán fontos,
- XT váltók
- Shimano RT 79 féktárcsák
- Integrált tengelyes hajtómű
-Számomra kényelmes (Merida) nyereg.
- Remek geometriájú, stabil váz
Sajnos az 500-as sorozatnál még mindíg az állítható stucni és a vékony kormány amit kapunk, ezek merevsége és megjelenése sem méltó a 200 ezer fölötti árához!
A gyári markolatok sem kényelmesek hosszabb távon, főleg, ha keményen tekersz és meg kell markold a kormányt!
A Merida gyári külső és belső gumik felejtősek, gyorsan kopnak és könnyen kapnak defektet.
A teló sem tökéletes még ezen a szinten, kissé darabosan mozog és nem csillapít szépen, csak kerékpárútra való!
Összességében jó választás volt, a fődarabok már megfelelő technikát képviselnek a kategóriában, így csak kisebb ráfordítást igényelt, hogy a magam tetszésére és kényelmére szabjam (SPD Shimano trekking pedál, Continental külső-belső, BBB stucni, kormány, markolat, szarv).
Eddig (2500km, 110kg) két váltóállításon és egy kazetta generálon esett át, nem nyöszög, zörög, nyaklik sem a hajtás sem a váz.
Kiadósabb tekerésre, napi szintű edzésre és túrára nyugodtan, de csak kerékpárúton vagy aszfalton, esetleg mérsékelt terepen (földút).
ud: 2022: .... már tíz éve nálam ... :-)