Merida Crossway TFS 500-D trekking

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.03.)
  • Listaár: 300.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

Kriszko avatar
42 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nekem a matt fekete típus van, szerintem nagyon szép és harmonikus a Crossway TFS 500-D megjelenése.

Felszereltsége kiváló ahol igazán fontos,

- XT váltók

- Shimano RT 79 féktárcsák

- Integrált tengelyes hajtómű

-Számomra kényelmes (Merida) nyereg.

- Remek geometriájú, stabil váz

Hátrány

Sajnos az 500-as sorozatnál még mindíg az állítható stucni és a vékony kormány amit kapunk, ezek merevsége és megjelenése sem méltó a 200 ezer fölötti árához!

A gyári markolatok sem kényelmesek hosszabb távon, főleg, ha keményen tekersz és meg kell markold a kormányt!

A Merida gyári külső és belső gumik felejtősek, gyorsan kopnak és könnyen kapnak defektet.

A teló sem tökéletes még ezen a szinten, kissé darabosan mozog és nem csillapít szépen, csak kerékpárútra való!

Tapasztalat

Összességében jó választás volt, a fődarabok már megfelelő technikát képviselnek a kategóriában, így csak kisebb ráfordítást igényelt, hogy a magam tetszésére és kényelmére szabjam (SPD Shimano trekking pedál, Continental külső-belső, BBB stucni, kormány, markolat, szarv).

Eddig (2500km, 110kg) két váltóállításon és egy kazetta generálon esett át, nem nyöszög, zörög, nyaklik sem a hajtás sem a váz.

Erre ajánlom

Kiadósabb tekerésre, napi szintű edzésre és túrára nyugodtan, de csak kerékpárúton vagy aszfalton, esetleg mérsékelt terepen (földút).

ud: 2022: .... már tíz éve nálam ... :-) 

Ennyiért vettem
210000
Csatolt képek
Merida Crossway TFS 500-D  2013 trekking
Merida Crossway TFS 500-D  2013 trekking
Merida Crossway TFS 500-D  2013 trekking
2022 .... tíz évesen :-)
21 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zolus avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- tetszetős külső

- tárcsafék

- viszonylag kényelmes a Crossway TFS 500-D

- merev váz

- Hollowtech II (csőtengelyes) középagy

Hátrány

- Suntour teleszkóp (bár lassan megkedvelem, mivel 8000 km és 8 év után is működik)

- gyári gumik gördülési ellenállása nagy volt, rövid időn belül cseréltem

- az állítható stucni recseg és nem olyan merev, mint egy fix

Tapasztalat

Kocabringás vagyok, ez a második normális bringám. Ezen kívül egy Kelly's Neos 2010-et hajtok, szerintem ez jobb. Ennek a váza merevebbnek tűnik. A 125 kg-omat ez is szépen bírja, kivéve a Suntour teló, ami feltekerve is kissé lágy. A gyári alkatrészek közül csak a pedált és a gumikat cseréltem. Gyakorlatilag hiba nélkül teljesít a Crossway TFS 500-D. A tárcsafékeket imádom, sokkal finomabb, mint egy bovdenes V-fék. Az állítható stucnival egész kényelmesre be tudtam lőni a gépet. A nyeregteleszkóp ugyan csak egy egyszerű rugó, de a nagy súlyommal jól jön a bukkanóknál. A Hollowtech II középagy sokkal biztosabb, mint a hagyományos. A kellysen nagy terhelésnél annyit görbül a tengely, hogy a lánc hozzáér a váltóhoz. Itt ilyesmi nem fordul elő. A bringa könnyen gördül, bár a kellys ebben mintha jobb lenne. Kanyarodni sokkal bátrabban merek ezzel, mint a kellyszel. Sokkal magabiztosabban tudom hajtani. Hosszabb távon szerintem kicserélem a leggyengébb pontját, a teleszkópot.

2012 szeptember:

Valahol az 1600-1700. km körül jár a gép, sajnos keveset használom ezt a Merida trekkinget. Ezen szeretnék változtatni. Különösebb hiba nincs, viszont a múlt heti Balaton-kerülés előtti átnézetésen utána kellett húzni a középagy csapágyának, mert kicsit kotyogott. Majd meglátjuk, hogy lesz-e vele gond. A felnik szépen bírják a súlyom alatt, a vétel utáni centrírozás óta nem kellett hozzányúlni, pedig az én súlyom alatt azért kapnak pofont.

Fontolgatom, hogy az első féktárcsát nagyobbra cserélem. Gyorsan meg tudok állni, de nagy erőt kell hozzá kifejteni. A 160 mm-es tárcsa valószínűleg kicsi a súlyomhoz.

A markolatokat lecseréltem, mert elforogtak, és lecsúszkáltak. A balatoni túra után fontolgatom egy kényelmesebb nyereg beszerzését.

Frissítés: Továbbra is örömmel hajtom a gépet. Kapott sárvédőket, csomagtartókat, így most már nehéz, mint a sár. :) Újabban elől váltás után van, hogy összeakad a lánc a váltóval. A pontos okát még nem ismerem. Még újkorában odavertem a lánckereket, és talán már a lánc is kezd nyúlni. A közelgő újabb Balaton-kerülés előtt ezt még át kell néznem. A fékkarokon már kellett állítanom, hogy a betétek kopását kompenzáljam, eléggé bent fogott már a kar.

2016 június: A bringa továbbra is nagyon jó. Sikerült megütni a hátsó, XT váltót is, ki lett egyengetve, de most épp igényelni fog még némi finomítást. 4-5000 km körül van benne, a 3. hátsó lánckerék már sorjás, kopott, a lánc nyúlott, mondjuk a súlyom miatt terhelés is van rajta. Egyéb hiba nem nagyon jött ki rajta. A tárcsafékek kényesek kissé, ha megpörgetem a kereket, elég megbillenteni a bringát, és beleér a tárcsa a féknyeregbe.

2019 március: Kb. 8000 km után. Néhány hónapja jutottam el a gyári lánc és sor cseréjéhez. Elől a középső lánckeréken ugrott az új lánc, ezt is cserélni kellett. Azt kell mondanom, hogy kivételesen megbízható a bringa, pedig időnként durvább terepet is látott a 100-110 kilóm alatt. Az első teleszkóp még ma is szépen mozog, egy kicsit kotyogós az egyik szára, de menet közben nem észrevehető. Széthúzva még soha nem volt, a közeljövőben tervezem. Kerekekben, középagyban még nem kellett csapágyakat cserélni. A középagy talán érik, de egy kis zsírzás után megint csendben van. Ez a szezon még biztos benne van. A shimano fékek még légtelenítve sem voltak, mégis tökéletesen fognak. Szintén mostanában tervezem az olajcserét benne. Új nyerget és markolatot kapott az idei szezonra. Egy fix stucni és szélesebb kormány még tervben van.

Erre ajánlom

Városi bringának és túrázni aszfalton, esetleg gyenge terepen.

Ennyiért vettem
225000
Csatolt képek
Merida Crossway TFS 500-D  2011 trekking
Merida Crossway TFS 500-D  2011 trekking
36 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

afi avatar
5 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon fürge, remek fékek, sebészpontos váltó, elegáns váz.

Hátrány

A markolata lehetne jobb is, szerintem kesztyű nélkül kényelmetlen. Eleinte sok garanciális javítást kellett rajta végezni (hajtómű, stucni, teleszkóp). 

FRISSÍTÉS: sok volt a probléma a gyári hajtóművel (kotyogás, kattogás). Először cserélve lett, aztán a cseredarab sem működött megfelelően így kaptam egy Shimano Deore hajtóművet. Azóta nincs gond.

Tapasztalat

Egy 2011-es Merida Matts 20 MD-ről váltottam, így elsősorban azoknak szeretnék segíteni, akik mountain bikeról tervezik az átállást egy cross trekking bringára de remélem azért hasznát veszik a leírásnak mások is!

Az Shimano XT/ SLX váltó nagyon pontos, előtte Acerám volt de ez érezhetően profibb rendszer. Tetszik, hogy a "lefelé" váltás kétirányban kapcsolható, így a fék behúzása közben a hüvelykujjammal is váltani tudok.

A fékek már bekoptak és nagyon harapnak! Általánosságban, csak az árkülönbség miatt ne vegyétek meg az olcsóbb, bowdenes tárcsafékes modellt!

Rázósabb terepen, egyenetlen útburkolaton kényelmetlenebb vezetni mint a régi Matts-et, jobban rázkódik. Cserébe viszont nagyon fürge, a vékonyabb gumiknak és a profi hajtóműnek/ agyaknak köszönhetően sokkal könnyebb tekerni, szinte kilövök vele a lámpáknál :)

Az üléstől féltem, hogy kényelmetlen lesz mert korábban komfort nyergem volt. Kiderült alaptalanul ... A nyereg rugós csillapítása szépen elnyeli a kisebb úthibákat, amikbe a hátsó kerékkel hajtok.

Szubjektív, de szerintem nagyon eltalálták ezt a visszafogott, sötét-matt megjelenést, a 2014-es modellek már nem ilyen szépek.

Kategóriájában az egyik legjobban felszerelt és ár/ érték arányú modell.

Erre ajánlom

Ha többnyire aszfalton tekersz (városban, bringautakon) de kényelmetlennek találod az országúti bringákat válaszd a cross-trekking kategóriát. Ezen belül pedig a Merida Crossway-eket :)

Csatolt képek
Merida Crossway TFS 500-D  2013 trekking
21 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Crossway TFS-D-single

  • Cone-Hero fejcső-kialakítás
  • Smooth-welding hegesztési eljárás
  • TFS Technológia (sajtolási eljárásokkal készített váz)

anyag:

6061 Alumínium


méretek:

Férfi:

  • 41 cm
  • 44 cm
  • 46 cm
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 55 cm
  • 58 cm
  • 61 cm

Női:

  • 42 cm
  • 46 cm
  • 50 cm
  • 54 cm
  • 57 cm

 
színválaszték:

fekete


villa (teló):

SR NCX Lite D-LO 63


Meghajtás

hajtókar:

SR NCX-FX-10s, 48A-36-26 CG


lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Shimano Deore,
  • CS-HG62
  • 10S
  • 11-34T

első váltó:
Shimano SLX
hátsó váltó:
Shimano SLX
 
fokozatok száma:

3x10


pedál:

Alumínium


Kerék

felni:

Cross Comp ND


első agy:
Shimano Alivio első,
  • HB-M435
  • Centerlock

hátsó agy:
Shimano Alivio hátsó,
  • FH-M435
  • Centerlock

külső gumi:

Merida Speed Lite

  • 700×40

Irányítás

kormány:

Merida Comp OS

  • 620 mm széles
  • 25 mm emelés

kormányszár:

Pro OS Ahead

  • Állítható

kormánycsapágy:

Conoid 811N Neck


nyereg:

Cross Sport


nyeregcső:

Suspension One D, 27.2 mm


Fék

tárcsafék:

Shimano BR-M446


 
féktárcsa:

160 mm


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

SC60 32 Allen ST nyeregcsőbilincs


tömeg:

12,7 kg (52 cm)


Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Crossway TFS 500-D termékkel kapcsolatban: