Kocabringás vagyok, ez a második normális bringám. Ezen kívül egy Kelly's Neos 2010-et hajtok, szerintem ez jobb. Ennek a váza merevebbnek tűnik. A 125 kg-omat ez is szépen bírja, kivéve a Suntour teló, ami feltekerve is kissé lágy. A gyári alkatrészek közül csak a pedált és a gumikat cseréltem. Gyakorlatilag hiba nélkül teljesít a Crossway TFS 500-D. A tárcsafékeket imádom, sokkal finomabb, mint egy bovdenes V-fék. Az állítható stucnival egész kényelmesre be tudtam lőni a gépet. A nyeregteleszkóp ugyan csak egy egyszerű rugó, de a nagy súlyommal jól jön a bukkanóknál. A Hollowtech II középagy sokkal biztosabb, mint a hagyományos. A kellysen nagy terhelésnél annyit görbül a tengely, hogy a lánc hozzáér a váltóhoz. Itt ilyesmi nem fordul elő. A bringa könnyen gördül, bár a kellys ebben mintha jobb lenne. Kanyarodni sokkal bátrabban merek ezzel, mint a kellyszel. Sokkal magabiztosabban tudom hajtani. Hosszabb távon szerintem kicserélem a leggyengébb pontját, a teleszkópot.
2012 szeptember:
Valahol az 1600-1700. km körül jár a gép, sajnos keveset használom ezt a Merida trekkinget. Ezen szeretnék változtatni. Különösebb hiba nincs, viszont a múlt heti Balaton-kerülés előtti átnézetésen utána kellett húzni a középagy csapágyának, mert kicsit kotyogott. Majd meglátjuk, hogy lesz-e vele gond. A felnik szépen bírják a súlyom alatt, a vétel utáni centrírozás óta nem kellett hozzányúlni, pedig az én súlyom alatt azért kapnak pofont.
Fontolgatom, hogy az első féktárcsát nagyobbra cserélem. Gyorsan meg tudok állni, de nagy erőt kell hozzá kifejteni. A 160 mm-es tárcsa valószínűleg kicsi a súlyomhoz.
A markolatokat lecseréltem, mert elforogtak, és lecsúszkáltak. A balatoni túra után fontolgatom egy kényelmesebb nyereg beszerzését.
Frissítés: Továbbra is örömmel hajtom a gépet. Kapott sárvédőket, csomagtartókat, így most már nehéz, mint a sár. :) Újabban elől váltás után van, hogy összeakad a lánc a váltóval. A pontos okát még nem ismerem. Még újkorában odavertem a lánckereket, és talán már a lánc is kezd nyúlni. A közelgő újabb Balaton-kerülés előtt ezt még át kell néznem. A fékkarokon már kellett állítanom, hogy a betétek kopását kompenzáljam, eléggé bent fogott már a kar.
2016 június: A bringa továbbra is nagyon jó. Sikerült megütni a hátsó, XT váltót is, ki lett egyengetve, de most épp igényelni fog még némi finomítást. 4-5000 km körül van benne, a 3. hátsó lánckerék már sorjás, kopott, a lánc nyúlott, mondjuk a súlyom miatt terhelés is van rajta. Egyéb hiba nem nagyon jött ki rajta. A tárcsafékek kényesek kissé, ha megpörgetem a kereket, elég megbillenteni a bringát, és beleér a tárcsa a féknyeregbe.
2019 március: Kb. 8000 km után. Néhány hónapja jutottam el a gyári lánc és sor cseréjéhez. Elől a középső lánckeréken ugrott az új lánc, ezt is cserélni kellett. Azt kell mondanom, hogy kivételesen megbízható a bringa, pedig időnként durvább terepet is látott a 100-110 kilóm alatt. Az első teleszkóp még ma is szépen mozog, egy kicsit kotyogós az egyik szára, de menet közben nem észrevehető. Széthúzva még soha nem volt, a közeljövőben tervezem. Kerekekben, középagyban még nem kellett csapágyakat cserélni. A középagy talán érik, de egy kis zsírzás után megint csendben van. Ez a szezon még biztos benne van. A shimano fékek még légtelenítve sem voltak, mégis tökéletesen fognak. Szintén mostanában tervezem az olajcserét benne. Új nyerget és markolatot kapott az idei szezonra. Egy fix stucni és szélesebb kormány még tervben van.