Nagyon fürge, remek fékek, sebészpontos váltó, elegáns váz.
A markolata lehetne jobb is, szerintem kesztyű nélkül kényelmetlen. Eleinte sok garanciális javítást kellett rajta végezni (hajtómű, stucni, teleszkóp).
FRISSÍTÉS: sok volt a probléma a gyári hajtóművel (kotyogás, kattogás). Először cserélve lett, aztán a cseredarab sem működött megfelelően így kaptam egy Shimano Deore hajtóművet. Azóta nincs gond.
Egy 2011-es Merida Matts 20 MD-ről váltottam, így elsősorban azoknak szeretnék segíteni, akik mountain bikeról tervezik az átállást egy cross trekking bringára de remélem azért hasznát veszik a leírásnak mások is!
Az Shimano XT/ SLX váltó nagyon pontos, előtte Acerám volt de ez érezhetően profibb rendszer. Tetszik, hogy a "lefelé" váltás kétirányban kapcsolható, így a fék behúzása közben a hüvelykujjammal is váltani tudok.
A fékek már bekoptak és nagyon harapnak! Általánosságban, csak az árkülönbség miatt ne vegyétek meg az olcsóbb, bowdenes tárcsafékes modellt!
Rázósabb terepen, egyenetlen útburkolaton kényelmetlenebb vezetni mint a régi Matts-et, jobban rázkódik. Cserébe viszont nagyon fürge, a vékonyabb gumiknak és a profi hajtóműnek/ agyaknak köszönhetően sokkal könnyebb tekerni, szinte kilövök vele a lámpáknál :)
Az üléstől féltem, hogy kényelmetlen lesz mert korábban komfort nyergem volt. Kiderült alaptalanul ... A nyereg rugós csillapítása szépen elnyeli a kisebb úthibákat, amikbe a hátsó kerékkel hajtok.
Szubjektív, de szerintem nagyon eltalálták ezt a visszafogott, sötét-matt megjelenést, a 2014-es modellek már nem ilyen szépek.
Kategóriájában az egyik legjobban felszerelt és ár/ érték arányú modell.
Ha többnyire aszfalton tekersz (városban, bringautakon) de kényelmetlennek találod az országúti bringákat válaszd a cross-trekking kategóriát. Ezen belül pedig a Merida Crossway-eket :)