- jó vázgeometria
- jó minőség a felhasznált anyagokat, alkatrészeket és az összeszerelést illetően
- viszonylag könnyű
- trekking bringa, könnyen gurul, hosszú távon is haladós tempót lehet tartani
- erős festés a vázon
- jó fékek (V-fék)
- pontos váltók, jó váltókarok
- könnyű és élevezetes tekerni
- nekem a gyári Kenda gumik bejöttek
- a bolt pozitívuma hogy nagyon precízen beállították mielőtt átvettem (fékpofák állása rendben, fék könnyen járt, váltó kifogástalanul működött) szó szerint csak fel kellett rá ülni és tekerni
- megfelelő áttételek
- erős dupla falú felni
- fekete küllők (ez tényleg apróság de a fekete felnikkel tényleg nagyon jól néz ki)
- szép design (az Orbea adott a részletekre, a legtöbb helyre feltüntették vagy az Orbea logót vagy a feliratot de nem túl hivalkodóan illetve fehér és szürke dísztő elemeket is felvittek a vázra)
- drága (mindenféle felszereltség nélkül többe kerül mint egy jól felszerelt hasonló trekking bringa)
- az első teleszkópnak van egy kis holtjátéka. Ha egy helyben állok és behúzom az első féket és előre-hátra mozgatom a bringát akkor a becsúszó szárnál érződik és látszik is némi kotyogás - bár ez gyakorlatban nem jelent semmit
- nem állítható előfeszítés a teleszkópon - szerencsére az én súlyomnak ez pont megfelel mert ráülve és hajtva sem mozog be nagyon, nem koppan le de megadja a kellő csillapítást
*UPDATE 2016
A vásárlás óta 3 év telt el kicsivel több mint 7000km-t mentem a bringával. Most cseréltem láncot és lánckeréksort, illetve a gyárilag hozzáadott nyereg is tönkrement, helyette egy Bike+ nyerget vettem.
Ezen kívül volt még egy sajnálatos küllőtörésem a hátsó keréknél is (szerencsére nem túrán történt) így úgy döntöttem hogy a gyári felniket meghagyom de át küllőztetem mindkét kereket fekete DT küllővel. Bár nagy csomagokkal jártam túrázni, de nem volt egyéb extrém dolognak kitéve a kerék, így a szerelő sráccal kicsit értetlenül állunk a küllőtörés előtt (előtte egy másik szervízben centírozták a kereket és én félek hogy az egyik oldalon túlhúzták és emiatt pattanhatott el ez a küllő).
Ettől függetlenül mai napig is nagyon szeretem ezt a bringát, a geometriája nekem nagyon bejön, szerintem jó vétel volt. Bár rengeteg bringát lehet ma már kapni de érdekes módon ezt valahogy mindig megnézik, valami miatt mégis csak kitűnik a tömegből :-)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idén (2013) Márciusban tettem szert az új kerékpáromra, ami egy Orbea Sport A20 típus. (kíváncsi lennék mennyi ilyen szaladgál az országban mert nem túl sokat láttam még :-))
Az Orbea márkáról idáig még nem hallottam, de a korábbi Bringaexpok-ra kilátogatva ismertem meg a márkát - a kiállítók listáját böngészve megnéztem a honlapjukat és ráakadtam erre a modellre ami egyből megtetszett. Bár rengeteg kerékpár van már a piacon (szerencsére) így tényleg van miből választani, de valahogy ennek a bringának volt olyan a geometriája amit úgy gondoltam hogy kényelmes lesz számomra (és a derék problémáimnak is jobban megfelelnek).
Mivel tisztában voltam az árakkal így tudtam hogy drága ez a kerékpár legalább is más modellekehez képest. A vásárlás döntésében sokat segített azonban hogy 15% kedvezményt kaptam ha megrendelem 2013. márc.1-ig. Megrendeltem, így került 124.000Ft-ba (kb. 146eFt helyett).
A boltban rá akartak másik kerékpárra beszélni, hogy ennyi pénzért vagy jobbat kapok (Kellys-t ajánlották ami szerintem nem feltétlenül jobb) vagy jobb felszereltségű bringát kaphatok. Ez igaz, de ennek a geometriája nagyon megtetszett így ragaszkodtam ehhez a kerékpárhoz. És meg kell mondjam, nem bántam meg.
Közben kinéztem egy másik bringát is, az egy Kenzel Aventis típus (szintén hasonló vázgeometriával), full felszerelve (csomagtartó, sárvédő, agydinamó, világítás) 132.000Ft lett volna, de sajnos a forgalmazó későn jelzett vissza így már megrendeltem az Orbeat.
Ez cross-trekking kerékpár tehát 28"-os kereke van (eddig csak a szokásos 26"-os montijaim voltak), nagyon könnyen gurul és könnyű tekerni, a döccenőket kevésbé veszi észre egy MTB-hez képest.
Jó minőségű minden alkatrész rajta, bár nem a top kategóriákból való de nem is a legalját tették rá - de a lényeg hogy a gyakorlatban is jól működik minden, a váltó pontosan jár, a fékek megfelelően erősek hogy még jól megterhelve is meg tudjak állni.
Apránként felszereltem sárvédővel, csomagtartóval így teljes értékű városi/munkába járó bringa lett belőle de hosszabb túrákra is szoktam menni
Egy kis érdekesség: betekintés az Orbea gyárba: http://www.bikeradar.com/gallery/article/behind-the-scenes-at-orbea-32124
Túrázásra, városi használatra, sportolásra