Schwinn-Csepel Elite SLX trekking

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.04.)
  • Listaár: 164.800 Ft - 183.100 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

BF2 hungarolada avatar
140 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Szép és igényes váz, érezhetően merev hajtás
  • Fekete cuccokkal igazi lopakodó az Elite SLX :)
  • Külsőt is eltalálták, habár az elsőt nem nagyon szeretem
  • Slx hajtás nem igazán trekkingre való, de nagy kerekekkel megvan a sebesség. Zárójelben megjegyezném, hogy 65-nél még bőven lehet tekerni.
  • Megbízhatónak szerintem megbízható, csak sok az olcsó nehéz cucc(ilyen promax, meg saját márkás cuccok)
  • Ha nem is magyar tulajdonban van a cég, de itthon készülnek, ami azért fontos...

 

Hátrány
  • A felni illesztést lehet hallani fékezéskor
  • Sok saját márkás vagy noname cucc
  • Ami nem látszik oldalról az deore :) agyak, fékváltókar. Nem rossz egyik se, de azért nem slx.
  • Villában nem nagyon van csillapítás
  • Matricák
  • Deore váltókar csavarja ratyi
  • Geometriája egy jó montihoz képest nem jó. Szerintem túl rövid az eleje és hosszú a hátulja, de meg kéne ezt erősítenie másnak is. Az ilyen orrnehéz dolgok mászásnál jók, de pl montival lejtőn ha  van egy kanyar, akkor hátra szokás rakni a súlypontot, de ez sík úton is olyan érzés mint lejtőn. Nem tudom...
  • Egy trekkinges xt váltó is jobb lenne, mint amit a gepida standján láttam a expo-n

 

Tapasztalat

Alapból nem rossz gép az Elite SLX, jó alkatrészekkel, amiket sikerült nem a legjobb alkatrészválasztással elrontani. Ez nem probléma, csak ki lehetne hozni ennyi pénzből egy kicsit többet. Csepelék olcsógépeiktől nem nagyon akarnak elszakadni egy minőségi ugrással, de erre van igény. Nem mondom, hogy rossz bringa, mert bárhova elmentünk vele és legalább hazai, de bennem van az érzés, hogy lehetne jobb is. Ez a sok hátrány amit írtam csak szőrszálhasogatás. Ezeken lehetne kicsit javitani. Ha valaki nem sportoló, vagy mániákus építgető, akkor nyugodtan ajánlom bárkinek. váltókar csavarokon kívül nem volt semmivel se gond(gyárilag rendesen meghúzták).

Erre ajánlom

Trekking, túrázgatás meg ilyenek

Csatolt képek
Schwinn-Csepel Elite SLX  2011 trekking
43 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Cross Elite


anyag:

Alumínium


 
színválaszték:
  • Grafit-fekete
  • Fekete

villa (teló):

Suntour Nec 4610 V2


Meghajtás

hajtókar:
Shimano SLX,
  • 170 mm
  • 44-32-22T

fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

CS-HG20-9

  • 11-34t

első váltó:
Shimano SLX
hátsó váltó:
Shimano SLX
 
fokozatok száma:

3×9


Kerék

felni:

Duplafalú

  • Alumínium

első agy:
Shimano Deore első,

HB-M590


hátsó agy:
Shimano Deore hátsó,

FH-M590


külső gumi:
  • Kenda 700×38C
  • Kenda 700×42c

Irányítás

váltókar:

Shimano


kormány:

Promax alumínium


kormányszár:

Promax alumínium


kormánycsapágy:

Neco


nyeregcső:

Promax alumínium


Fék

 
féktest:
Shimano Deore,

BR-M590


 
fékváltó kar:
Shimano Deore,

ST-M590


 
további információk:

Ár:

  • Grafit-fekete - 164.800 Ft
  • Fekete - 183.100 Ft

Schwinn-Csepel logó

Schwinn-Csepel márka bemutatás

A mai Schwinn-Csepel kerékpárgyár történetét Weiss Manfréd Acél- és Fémművek részeként kezdte. 1927-ben, egyetlen esztendő alatt 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra. Az igényt felismerve a Weiss-művek 1928-ban kerékpárlicenszet vásárolt a Puch-tól. Ezek a bringák Csepel márkanéven készültek, az első 200 még a Puch grazi gyárában. Ezután néhány alkatrész Csepelen készült, a többit pedig a Puch-tól vásárolták, de idővel a gumi és bőr alkatrészeken kívül mindent itthon gyártottak.

Kezdetben mindössze egy férfi és egy női modellből állt a Csepel kínálata, mely 1933-ra 9 félére bővült, még egy évvel később pedig már 28-ra, köztük gyermek és árukihordó típusokkal is. Ezek közt volt a Corvin, a Félballon, a Csoda, Csoda-Ballon (széles gumijú verzió), a Diadal, és a Fecske nevű típus is.

1932-ben a felhalmozódott raktárkészlet eladásának ösztönzésére a Csepel részletfizetést is kínált, és versenyeket szervezett. 1939-ben egy kerékpár 120-160 pengő volt, mely egy kubikus több mint 3 havi teljes bérét jelentette.

A gyár a rendszerváltás utáni privatizációk során, több tulajdonosváltást követve végül magyar kézben maradt. Jelenleg az egyetlen magyar cég, amely teljes körű kerékpárgyártást folytat. A kerékpárok megújultak, a kor igényeihez igazodva, de feltűnik néhány, formájában a múltat idéző darab is a trekking, mountain bike és országúti Schwinn-Csepel bringák közt.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwinn-Csepel Elite SLX termékkel kapcsolatban: