Finom és pontos a váltás a Deore váltókarral. Elől, hátul Deore váltóval használom, elől volt ezelőtt Altus és Alivio is, mindkettővel szuperált. Kb. fél éve nyúzom, de már használtan került hozzám és nem kotyog (pedig volt rendesen használva, ezt később...). A hátsó karral egyszerre 3-at tudok váltani. A karok kézre állnak, fékkarral egymás mellett szépen megvannak, kényelmesen elérhető (egy kézzel egyszerre a fék és a váltókar is, azaz lassítás közben le is tudok elől váltani, vagy hátul föl), fokozatkijelzője jól látható, bár a hátsó karon semmi vonalkázás nincs, így csak naggyából tudom, hogy melyik fokozaton vagyok (bár ez nem is szokott érdekelni, hogy melyik lánckereket koptatom :D ).
Bowden befűzés könnyű, átcsúszik rajta elsőre, nem akad el semmiben. Bowden feszítő finomállító jó, bár izzadt kézzel nehéz jól ráfogni, de nagyon finoman állítható a váltó (ami kell is, mert nekem nehezebb volt a 9es rendszert belőni mint az előző 8ast volt).
Egyébként nagyon jól néz ki, nagyon jól mutat a Deore fékkarok mellett, és teljesítményre is nagyon jó. Az új árát sokallom, de használtan is nagyon jókat ki lehet fogni.
A belső műanyag mechanika megkopik és hajlamos rá, hogy szalajtson a Shimano Deore Rapidfire. Ez nálam az első váltókarnál történt, a közép és nagytányér közti váltásnál nem mindíg húzza a bowdent, hanem csak ellenállás nélkül előretolom a kart, de nem húzza a bowdent. Most két lánctányéros hajtásnál nem érdekes már ... :)
Teljesítményre nem sokkal jobb, mint egy Altus, de az biztos, hogy sokkal jobban néz ki és pár ezer kilométert megjárt már, és csak az az egy kis hibája volt amit fent írtam. Az Altus nem tudom milyen tartós cucc, két hónapig használtam, de most a 9-es rendszer miatt visszatettem a Deore-t.
Ahova a Deore váltót...