Sram NX 1x11 váltókar

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2020 (frissítve: 2020.04.)
  • Listaár: 9.990 Ft

HASONLÓ váltókar TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

sziklánülö avatar
79 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

A váltás érzet hasonló mint a "rapidfire" váltókaroknál,illetve itt mindkét irányt a hüvelyk újjal gyakoroljuk.A hosszú karral,"felfelé" történő váltás könnyű,igen kicsi erőt kell alkalmazni.A rövidebb karral,"lefelé" váltás olyan érzés,mintha egy gombot nyomnánk meg,különösebb erőkifejtés nélkül.Egy mozdulattal akár 3 fokozatot is válthatunk felfelé.A váltások útja rövid,és pontos.A bowden csere könnyű,néhány perc alatt meg van.

Hátrány

Mivel a két kar alul,és egymáshoz közel helyezkedik el,így a megfelelő kézhez állítás nagyban függ a fékkar típusától,annak a kormányon való elhelyezkedésétől..Én,kétujjas hidraulikus fékkart használok,ami a kényelmes és egyben helyes fogás érdekében,a markolattól némileg távolabb van szerelve.Viszont,így a váltókarok használatához az ujjammal "nyújtózkodnom" kell.Vagy a kezemet rakosgatom váltás előtt.Igaz,nincs nagy kezem.Ha pedig másvalaki még távolabb rakja a fékkarokat a markolattól,akkor már a váltókarok akár elérhetetlen helyre kerülhetnek.Tehát,a karok,de legfőképpen az alsókar,lehetnének legalább 1-2 cm-rel hosszabbak,a jobb elérhetőség érdekében.

Még egy dolog,amit lejjebb írok.

Tapasztalat

Tetszik,működése pöpec,panaszom nincs rá.Csak egy "apró" megjegyzés

Már a bringa kezdeti beállításánál feltűnt,hogy a felső 3 nagy (1-2-3 fokozat)fogaskerekekről történő lefelé váltás igen enervált,azaz lassú,vagy időnként nem is történik meg.Na most mi van,új bringa?!Valami mintha szorulna...Átnéztem a váltót ami rendesen dolgozik,semmi szorulás,szintúgy semmi probléma a váltó bowdenezésnél.

Maradt maga a váltókar mint bűnös.Igaz,hogy garis,de azért én csak belenézek.Már a szétszedésnél is feltűnt,hogy a 4 db fedélcsavar igen lazán volt meghúzva,azaz simán kézzel kitudtam csavarni azokat.Fedél le,első látásra semmi extra elváltozást nem láttam.Így fedél nélkül kipróbáltam a váltást,hogy lássam a működési elvét.De semmi gondod nem észleltem,a váltás tökéletes volt.Ok.fedél vissza,csavarok ésszel meghúz,és a váltás maxira beállt....De olyan szinten,hogy az említett fogaskerekeken a lefelé váltás 0 lett.Akkor most?Fedél újra le,és vizsgálódás.Játszottam a csavarok meghúzásával,jobb eredmény 0.Feltűnt,hogy van egy nagy spirálrugó,ami váltás közben gyakorlatilag nem csinál semmit.Igaz mindkét végének van helye,ahová be van akasztva,de csak ennyi.Munka az semmi.Lesz ami lesz,én azt rugót kivettem,fedél vissza,csavarok rendesen meghúz.és láss csodát a váltás tökéletesen működött!Azért egyszer visszaraktam azt a rugót,de rögtön "hazavágta" a váltást.Így a rugó be a fiókba,és a váltás már 2 hónapja tökéletes.Az az esett jutott eszembe,amikor a műtétkor a páciens testében felejtettek egy törlőkendőt a dokik...

A lényeg az,hogy a spirálrugó által(ha a fedél csavarjait meghúztam)a váltókar megszorult.Már csak az maradt a végére,hogy a gyártó(Sram),talán elfelejtette tesztelni a termékét...?

Erre ajánlom

11-es váltáshoz...

Ennyiért vettem
Kerékpáron volt
Csatolt képek
Sram NX 1x11  2017 váltókar
Sram NX 1x11  2017 váltókar
Sram NX 1x11  2017 váltókar
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram NX 1x11 termékkel kapcsolatban: