Tetszik,működése pöpec,panaszom nincs rá.Csak egy "apró" megjegyzés
Már a bringa kezdeti beállításánál feltűnt,hogy a felső 3 nagy (1-2-3 fokozat)fogaskerekekről történő lefelé váltás igen enervált,azaz lassú,vagy időnként nem is történik meg.Na most mi van,új bringa?!Valami mintha szorulna...Átnéztem a váltót ami rendesen dolgozik,semmi szorulás,szintúgy semmi probléma a váltó bowdenezésnél.
Maradt maga a váltókar mint bűnös.Igaz,hogy garis,de azért én csak belenézek.Már a szétszedésnél is feltűnt,hogy a 4 db fedélcsavar igen lazán volt meghúzva,azaz simán kézzel kitudtam csavarni azokat.Fedél le,első látásra semmi extra elváltozást nem láttam.Így fedél nélkül kipróbáltam a váltást,hogy lássam a működési elvét.De semmi gondod nem észleltem,a váltás tökéletes volt.Ok.fedél vissza,csavarok ésszel meghúz,és a váltás maxira beállt....De olyan szinten,hogy az említett fogaskerekeken a lefelé váltás 0 lett.Akkor most?Fedél újra le,és vizsgálódás.Játszottam a csavarok meghúzásával,jobb eredmény 0.Feltűnt,hogy van egy nagy spirálrugó,ami váltás közben gyakorlatilag nem csinál semmit.Igaz mindkét végének van helye,ahová be van akasztva,de csak ennyi.Munka az semmi.Lesz ami lesz,én azt rugót kivettem,fedél vissza,csavarok rendesen meghúz.és láss csodát a váltás tökéletesen működött!Azért egyszer visszaraktam azt a rugót,de rögtön "hazavágta" a váltást.Így a rugó be a fiókba,és a váltás már 2 hónapja tökéletes.Az az esett jutott eszembe,amikor a műtétkor a páciens testében felejtettek egy törlőkendőt a dokik...
A lényeg az,hogy a spirálrugó által(ha a fedél csavarjait meghúztam)a váltókar megszorult.Már csak az maradt a végére,hogy a gyártó(Sram),talán elfelejtette tesztelni a termékét...?