Sram NX 1x11 váltókar

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2020 (frissítve: 2020.04.)
  • Listaár: 9.990 Ft

HASONLÓ váltókar TERMÉKEK




fpeter avatar
57 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • 11 sebességes
  • Egyszerű felépítés
  • Gyors és pontos váltás
  • Jól kézre áll. 
Hátrány
  • Számomra nehézkes a bowdencsere. Ház levétele nélkül nehezen lehet beletálni a bowdenlyukba. 
  • A ház/fedél menetei könnyen tönkremennek. Nálam már csak 2 ép van a 4-ből. 2 elforog.
  • Zötykölődős terepen előfordul, hogy lefelé váltásnál 2-t vált.
Tapasztalat

Mindent tud, amit egy jó váltókarnak tudnia kell. A dupla váltás néha zavaró jelenség. Egyéb jellenzőit lásd előnyök, hátrányok. 

2022.05.17 kiegészítés: Egy esés következtében eltörtem a GX váltókarom és NX-et találtam a helyére. Az új kiadás még több műanyag alkatrészt tartalmaz, mint a régebbi NX. Most már a felfele váltó kar is műanyag. Az anyaghasználat ellenére viszont nem olcsó a váltókar (16.000 Ft körül volt) és nehéz is beszerezni.

Erre ajánlom

Xc versenyzés, túrázás, bikepark. 

Ennyiért vettem
Bringával jött
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram NX 1x11 termékkel kapcsolatban: