Sram NX Grip Shift váltókar

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2017 (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 13.195 Ft

HASONLÓ váltókar TERMÉKEK




GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Sokat lehet egyszerre váltani, akár 6-8 sebességet is, mint általában a marokváltókkal

- Könnyű, mert kb az egész műanyag.

- Elfogadható az ára.

- Egyszerű konstrukció.

- A hozzá való markolat kialakítása, a váltó és a markolat között lévő fogak összepasszolnak, így összerakva gyakorlatilag egy teljes modulnak tekinthető az egész.

- Esztétikailag rendben van.

Hátrány

- Anyaghasználat, mert kb az egész műanyag, és nem a legtartósabb műanyagnak tűnik, de végülis elmegy.

- Nincs hozzá csuklótámaszos markolat, így néhány 10 km után már zsibbad az ember keze

- Elég gyorsan elkoptak a markolaton a csúszásgátló recék.

- "Exact actuation" húzásarányú, de emiatt szerintem egy kicsit túl is lett hangolva váltásnál a váltóút, mert itt már annyira keveset kell tekerni a markolaton a váltáshoz, hogy néha túl lehet tekerni, így nem 1, hanem több sebességet vált az ember akkor is, amikor nem akarja.

Tapasztalat

Kb a SRAM belépő szintű marokváltója, és mivel részben kényszerűségből is vettem (kellett belőle az a kis műanyag darab, ami eltört az X0 10 sebességesemben, lásd ottani hozzászólást), így sokat tanultam belőle a SRAM üzleti hozzáállásáról. :)

Egyrészt, nem igazán érzem, hogy olyan nagy különbség lenne az X0 váltó és az NX között, miközben az X0 listaára valahol 250 dollár, az NX listaára valahol 50 dollár körül mozog, és valljuk be őszintén, az utóbbi a reális ár.

Másrészt, sikerült rájönni arra is, hogy simán megjelenhet olcsóbb és drágább modellekben ugyanaz az alkatrész, ami nagyjából annak a bizonyítéka, hogy az árképzésnek semmi köze a felhasznált anyagokhoz, önköltségi árhoz, stb, hanem csak ahhoz, hogy milyen márkanév van ráütve.

De erről ennyit. :)

Egyébként, a váltókar rendben van, szépen teszi a dolgát, azt a bizonyos túlhangolást is meg lehet szokni, sőt, mostanában, mintha nem is lenne annyira érzékeny, lehet, hogy ahogy nyúlik a bowden, úgy alakul ez is szépen, de az is lehet, szimplán csak hozzászoktam már.

GX hátsó váltóval szuper gyorsan és pontosan vált, úgyhogy végső soron megéri a pénzét, főleg úgy, hogy ez csak az 50 dolláros listaárról indul lefelé. Amúgy meg műanyag, emiatt néha hangosan kattan, de inkább lefelé váltáskor. Néhányszor melléváltottam már vele, de azok nem normál esetek voltak, normál esetben nem annyira jellemző.

Szóval, mondjuk úgy, hogy nem egy kiemelkedő termék, de az erős átlagot simán tudja, összességében Nekem bevált, és sokkal elfogadhatóbb ár/érték arányú, mint az XX, X0, stb.

Erre ajánlom

Biciklizésre markolatváltással.

Ennyiért vettem
12000
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
kialakítás:

Markolatváltó


 
fokozatok száma:

11


 
szín:

Fekete


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram NX Grip Shift termékkel kapcsolatban: