Sram X5 Trigger váltókar

15 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 7.295 Ft - 10.595 Ft

HASONLÓ váltókar TERMÉKEK




mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Könnyű beállítani

Jó kezelhetőség

tartós

szép

Hátrány

kissé hangos

kevésbé minőségi anyag

 

Tapasztalat

Alapvetően egy X-7es kart szerettem volna vásárolni, de 8as rendszerhez. Sajnos időközben a gyár váltott és az ezidáig 8as és 9es rendszerben is kapható X-7esek helyébe az X-5 lépett.

Nem használtam 7es karokat, de a súlyon kívül nem nagyon látok különbséget.

Tökéletes összhangba működik az X_7es hátsó és az acera első váltóval.

Elötte egy acera fék-váltókaros rendszerem volt. Kissé nehezen lehetett megszokni az egy újjal való váltás, de ma már sokkal kényelmesebbnek bizonyul a shimanonál.

Szépen és könnyen beállítható (jobb ötletnek tartom, hogy mindkét kar esetében a bovdencsatlakozásnál lehet állítani a feszességet).

Halkabb és finomabb mozgású mint az előző rendszerem (bár nem egy kategória), de még így is egy kissé "rusztikus" a váltás.

 

Ha lecserélném az csak azért fordulhat elő mert áttérek a 9es rendszerre, ebben az esetben X-9es karokat vennék (a 7esben nem látok sokkal több pluszt) de csak ha nagyon versenyképes áron jutnék hozzá.

Erre ajánlom
cc
Ennyiért vettem
kb 9e
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:

alumínium kompozit


 
kialakítás:

trigger


 
fokozatok száma:
  • 3
  • 9
  • 2x10

 
kompatibilitás:
  • Sram Exact Actuation hátsó váltó
  • Sram Double első váltó
  • Sram Triple első váltó

 
szín:

fekete


 
kiszerelés:
  • db
  • pár

tömeg:

250-260 g/pár


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X5 Trigger termékkel kapcsolatban: