Sunrace DLM-53 váltókar

12 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.08.)
  • Listaár: 2.800 Ft

HASONLÓ váltókar TERMÉKEK



1-12 (12 vélemény)
Rendezés

dajkapeter avatar
21 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Olcsó!

- Hibátlan!

- Pontos

- Könnyen beállítható

- Jól néz ki

- Egy kis ügyességgel hibátlanul használható!

Hátrány

Nincs neki hátránya eddig! Minden alkalommal jól működött eddig!

Tapasztalat

Én nagyon szeretem! 

Szerinted hasznos?

sazoli avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
  • Olcsó, a Shimano legolcsóbb váltókarjainál is olcsóbb.
  • Minőségre elég jó, sok benne a fém, az alsó kar is alumínium.
  • Egyszerre 7 fokozatot lehet vele felváltani
  • Kinézetre szép, bár ez szubjektív, sokkal minőségibbnek néz ki, mint amit az ára alapján vár az ember.
  • Kép alapján lehet közelinek tűnik a a két kar elhelyezése, de a valóságban elég hely van közöttük.
  • Rozsdamentes, köszörült bowden van belefűzve gyárilag.
Hátrány
  • Nem minden fékkarral kompatibilis.
  • Aki Rapidfire váltókarokat használt, azoknak nagyon furcsa lehet az elején.
  • Kicsit nehéz benyomni a felső kart. Nagyon határozott (ez lehet valakinek előny), de én jobban szeretem, ha könnyen lehet kezelni, nem kell erőlködni vele.
  • A fokozatkijelző nem teljesen pontos, bár nincs minden fokozathoz beosztás, úgyhogy ez nem olyan nagy hátrány.

 

Tapasztalat

A hátrányoknál említettem, hogy nem minden fékkarral kompatibilis. Shimano BL-M396 fékkarral nem kompatibilis, a felső váltókar beleér a bilincsbe és nem lehet váltani, ha a két bilincset egymás mellé rakom. Ha olyan távolságra rakom, hogy elférjen, akkor meg annyira kényelmetlen használni, hogy inkább nem is váltok vele.

A következőket ne vegye senki 100%-nak, lehet, hogy csak a nem optimális váltókar elhelyezésből éreztem így:

Kicsit soknak érzem ezt a 7 sebességet, amit egyszerre lehet vele váltani. Sokszor majdnem túlnyomtam a következő fokozatba, vagy csak kicsit nyomtam tovább, aztán váltani a kar (erre egy idő után lehet ráéreztem volna).  Néha lomhának tűnt vele a váltás, de néha meg gyors volt (az előző fékváltókaromnál nem volt ilyen gond). Ahogy korábban említettem, a felső kar elég határozott, talán túl határozott is.

Hosszútávon nem használtam, mivel annyira kényelmetlen volt a fékkar miatt, hogy meg kellett tőle válnom.

A mért tömeg egy váltókarra vonatkozik, az első és a hátsó is ugyanannyi volt (3 és 8 sebességes váltókar).

Erre ajánlom

Bárkinek, aki olcsón akar 7 vagy 8 sebességes váltókart, elfér a fékkarjától és meg tudja szokni Rapidfire után.

Ennyiért vettem
2452 Ft (első)+2967 Ft (hátsó)
Mért tömeg
156 g
Csatolt képek
Sunrace DLM-53  2015 váltókar
Sunrace DLM-53  2015 váltókar
Sunrace DLM-53  2015 váltókar
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zsianett avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Minden előnyt nyugtázok, amit az előttem szólók írtak, valóban kiváló ár-érték arányú váltókar, minőségi anyagokból

Hátrány

Nem kompatibilis bármilyen fékkarral (lentebb taglalva)

Tapasztalat

Mivel mindkét váltókar hüvelykujjas működtetésű, így egymás fölött helyezkednek el. Akinek a fékkarjának a rögzítőcsavarja a fékkar testével párhuzamos irányú, tehát "felénk néz" felszerelve (pl.: Shimano BR-M395 fékkarja, de a legtöbb Shimano ilyen), ott gond lehet a használattal, mivel a felső váltókar beleütközik a csavarfejbe használat közben. A váltó beljebb szerelése a fékkarbilincstől pedig nem megoldás, mivel a rövid váltókarok csak közvetlenül fékkar mellé szerelten használhatóak, távolabb húzva nehézkes elérni őket. Persze hosszú ujjú biciklisek előnyben :) Probléma lehet még a vastagabb, "durungabb" bilinccsel szerelt fékkaroknál is. Ettől függetlenül nagyon jó holmi, jó áron, aki teheti, használja. Kissé szokatlan lehet elsőre a rövid úton dolgozó alsó váltókar (a 7 fokozatú egy teljes kinyomással 6 fokozatot tud felrakni, így egy-egy fokozat útja rövid), de csak megszokás kérdése.

 

Erre ajánlom

Bárkinek, akinek 7-8 sebességhez kell jó minőségű, kiváló ár-érték arányú váltókar. 

1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Balakka001 avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egyszerűen tökéletes

Pontos

Gyors

Hatalmas visszaváltás

Masszív

Hátrány

-

Tapasztalat

Amennyire féltem tőle annyira pozitívan csalódtam benne!
Shimanoval tökéletes, erős fémszerkezet, nem nyöszörög, terhelést bírja, szép, kompakt tökéletes.

Erre ajánlom

8-as rendszerhez akinek olcsón kell jó váltó.
Árkategóriáját messze túlszárnyalja minőségben.

Ennyiért vettem
2000
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • kategóriájában a legolcsóbb választás
  • igényes, minőségi kidolgozás
  • rengeteg fémalkatrészből építkezik
  • könnyű a felszerelése, beállítása
  • a bowden nyílás gumidugóval el van zárva a szennyeződések elől
  • kis méretű szerkezet, ezáltal kevés helyet foglal a kormányon
  • a kezelése kézreálló, könnyen használható
  • igen határozott váltásérzet
  • pontosan és gyorsan működik, nem vált félre, akár több fokozat esetén sem
Hátrány

Akik sokat, illetve sokáig használtak Shimano váltókarokat, azoknak elsőre szokatlan lehet a használata, mivel a fel- és lefele váltást is a hüvelykujjunkkal kell végrehajtani.

Elsőre nekem is furcsa volt, de könnyen megszokható (embere válogatja)

Tapasztalat

Szűk egy hónapja használom, de állítom ezen idő alatt többet váltottam vele, mint a korábbi váltómmal terepen. Egyelőre városban van nyúzva (de ott rendesen, nem sajnálom), volt azért terepen is nyüstölve. Minimálisat kellett játszani a beállítással, ez kb. negyed órában és két próbakörben kimerül. Próbáltam már régi Tourney-t, illetve újabb Deore váltókart, így ezekhez tudok viszonyítani. Meglepő a Sunrace váltókar ára és ezért az árért nyújtott teljesítménye. Maga a váltókar nagy része fémből van, műanyagból csupán a lefele (kis karok) kapcsoló karok, a bowdenfeszesség állító és a kijelző háza van. Esztétikus kinézete van, jól olvasható a kijelző, pontosan jelez vissza. A karok kialakításától féltem, de alaptalan volt. Akár téli ujjas bringás kesztyűben is használható a váltókar, könnyen kezelhető. Ránézésre közel vannak a karok, de a valóságban ideális a karok elhelyezése. Avid FR5-ös fékkarom van, akár ütközésig egymáshoz felszerelve is ideális szögben felszerelhető, ezáltal "ujjra" állnak a váltókarok. Minimális erőkifejtést igényel a kezelése, a bal oldalinál kell egy picivel több nyomást produkálni ujjunkkal.

 

Ami a legfőbb ütőkártyái közé tartozik:

  • egyszerre 6 fokozatot lehet visszaváltani
  • az ára (szettben 5000 Ft körül beszerezhető)
Erre ajánlom

Többnyire terepkerékpározásra, mivel a 6 sebesség visszakapcsolás előnyeit itt tudjuk kihasználni a legjobban. Bár én egy trekkingen is el tudom képzelni, mert kényelmes megoldás, könnyen hozzá lehet szokni a jóhoz :).

Ennyiért vettem
5000
Csatolt képek
Sunrace DLM-53  2013 váltókar
Sunrace DLM-53  2013 váltókar
Sunrace DLM-53  2013 váltókar
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Alkapánó avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Minőségi megmunkálás..

Húzó fémkar.

Mivel kevésbé ismert márka, így olcsóbb, mint az ugyanezt tudó márkás cuccok.

Hátrány

Eddig még nem találtam.

Nekem kicsit fura, hogy húzásra sokat is vált, de meg kell szokni.

Tapasztalat

Ha jól beállítod nagyon pontos és gyors.

Közepes erővel kell kezelni, a karok jó helyen állnak.

Bowdent még nem cseréltem.

Erre ajánlom

Bármire

4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

covardale83 avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nagyon szépen vált, tapasztalatok szerint a Shimano karokhoz képest finomabb érzet. Ezt többen is megerősítették.
  • Könyedén vált,ez part legtetején is igaz.
  • Folyamatos kattintással legalább 6 fokozat váltható egyszerre(7 fokozatú), amin csodálkoztam, mert ilyet ritkán tapasztalni.
  • Aluminium ház és kar.
  • Egyszerű kiépítés, semmi túlcsíny.
  • Használtam előtte egy szintén Sunrace, de markolatváltót, az M30-as volt, ég és föld. Mondjuk ez a rapidfire kialakítás előnye is.
Hátrány
  • A szorzó váltó karja nagyobb utat tesz meg, de ezen kívűl nem tudok.
Tapasztalat
  • Kellemesen csalódtam, a régi Shimano karomnál,és a SR markolatváltónál fényévekkel jobb ez a Sunrace váltókar.
Erre ajánlom
  • Várostól terepig.
Ennyiért vettem
5600(pár)
Csatolt képek
Sunrace DLM-53  2010 váltókar
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kenwicky avatar
21 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • alacson ár
  • szép
  • kis erő kell a működtetéséhez 
  • mindkét kart hüvelykujjal kell működtetni
  • könnyű bovdencsere
  • alsó kar fémből van 
  • minden fékkarhoz passzol
  • shimano kompatibilis
  • kézre áll a DLM-53
Hátrány
  • még nem tapasztaltam
Csatolt képek
Sunrace DLM-53  2010 váltókar
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Fábián Dániel avatar
16 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • nagyon kézre álló a Sunrace DLM-53
  • egymás alatt van a két kat ami szerintem sokkal jobb mint a shimano elrendezés
  • viszonyloag kis erővel működik és egyszerre akkár öt sebességet is ugorhatunk
  • szinte bármelyik fékkarral összhangolható
  • könnyű bowden csere
  • cserélhető kijelző
  • egyik kar fém
  • jó ár
  • pontos váltás
  • shimano kampatibilis ez a Sunrace váltókar
Hátrány

ilyen nincs 

Erre ajánlom

bármire ahova váltó kell

Ennyiért vettem
2240
Csatolt képek
Sunrace DLM-53  2006 váltókar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csmisi avatar
118 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Esztétikus, fém alkatrészek, hangtalan váltás, egy ujjal kezelhető a DLM-53. Javítanám az egyik előző véleményezőt, ugyanis nem 5, hanem 6 fokozatot lehet egy mozdulattal váltani, ez a tulajdonsága igen hasznos terepen! A fokozatkijelző kicsi, szép, pont jó.

Hátrány

Lefelé váltáshoz kicsit nagyobb erő kell. A fokozatkijelző időnként pontatlan, nehéz megállapítani hanyadik fokozatban vagyunk.

Tapasztalat

3x8 fokozat. Összességében nagyon szuper váltókar a DLM-53, pontos strapabíró, és piszok olcsó. Én szeretem a push-push megoldást, kényelmesen lehet vele váltogatni. Eleinte voltak vele gondjaim, pontatlan volt a váltás, de azután rájöttem hogy a bowdenkülső volt a ludas, ezt kicserélve pontos, hangtalan és iszonyú gyors lett a váltás.

Erre ajánlom

Kemény kiképzést kivéve bármire.

Ennyiért vettem
3600/db
Csatolt képek
Sunrace DLM-53 váltókar
Sunrace DLM-53 váltókar
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Takács Balázs avatar
72 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Fém. Ilyet a deore-om se tud... amikor azt szétszedtem elrémültem a sok műanyagtól. Ez frankón fém, jó a tapintása, a kidolgozása, a működése.

Nincs hangja

A Sunrace tovább gondolta a rapidfire-t, egy mozdulattal 5öt tudsz leváltani. Minek?! mindegy... jó.

Pontos. Ez nem előny, inkább elvárás.

Levehető fokozatkijelző. Most mondjam hogy  deore nem tud ilyet se?

Hátrány

push-push rendszer, az a fajta amit a shimano a 90es évek végén cserélt le push-pull-ra, majd two-way-release-re. Sram-osoknak szimpi lehet, én annyira nem bírom, főleg a karok elhelyezkedése miatt.

Tapasztalat

A Sunrace név kicsit elriasztott, olyan occó kínai hatást keltett bennem, de nem volt más 8as váltókar... Sunrace ... majd megbarátkozunk gondoltam, annyira nem lesz nyúzva. Aztán az lett belőle hogy a deore-t is lekörözte...

Erre ajánlom

Városba kattintgatni mindenféleképp, terepre is ki merném vinni, egy bizonyos határig.

Ennyiért vettem
4800
Csatolt képek
Sunrace DLM-53  2011 váltókar
Az alja... metál
Sunrace DLM-53  2011 váltókar
Levehető fokozatkijelző.
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Keke avatar
10 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egy újjal könnyedén használható. Kicsi út szükséges a működtetéshez, az első váltónál a felfele váltásnál kicsit nagyobb a kar útja és nagyobb erőt is igényel de nem vészes.

Jól elhelyezhető, a Shimano BR-M486 fékkarokkal teljesen összeillik és a fék kar pozíciója is kényelmesre állítható.

Kicsi, egyszerű de esztétikus a fokozat jelzője. Tökéletesen megfelel mert nem szeretem a nagy látványos fokozatjelzőket - úgysem nézem!

Hátul használtam 6-os és 8-as rendszerrel is, mindkettőt viszi (Shimano Tourney váltóval, az XT most van beüzemelés alatt).

Hátrány

Még nem tapasztaltam.

Tapasztalat

Bovdent nem én szereltem bele, de gyorsan megoldotta aki csinálta.

Erre ajánlom

Városi kölekedés, túrázás de komolyabb terepen is elmegy.

Ennyiért vettem
Több alkatrésszel vettem egyben.
Csatolt képek
Sunrace DLM-53  2008 váltókar
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-12 (12 vélemény)
Rendezés
 
kialakítás:

Trigger (mindkét kar a hüvelykujjal működtethető)


 
fokozatok száma:
  • 7/3
  • 8/3

 
kompatibilitás:

Shimano


 
szín:

Fekete


 
kiszerelés:

Darab


tömeg:

154 g / db


Sunrace logó

Sunrace márka bemutatás

A Sunrace márka váltóiról, hajtásrendszereiről, kerékagyairól ismert. A céget 1972-ben alapította Tony Hsu Tajvanon, aki lehetőséget látott a sebességváltók gyártásában, mivel az ország kerékpáralkatrész ipara még éppen csak éledezőben volt, az import készletek pedig szűkösek voltak.

A sikeresnek mutatkozó 10 és 12 sebességes fokozatmentes váltórendszereiket Sunrace márkanéven jegyezték be, és hamarosan kidobták a 15, 18 és 21 sebességes rendszereket is. A ’80-as években a márka kihozza az első pozícionált váltóit. 1994-ben a tajvani kormány és a cég együttműködéseként megszületik egy 6000 dolgozót, és 1000 PHD hallgatót foglalkoztató kutatói központ, mely a legnagyobb az országban.

1995-ben, egy vezető hajtásrendszer gyártó cég csődje után a Sunrace betör az amerikai OEM piacra is. 2000-ben a cég megvásárolja az angol Sturmey Archer-t, valamint megalapul a Sun Race/Santa Cruz csapat, mellyel Kathy Pruitt junior női dh bajnokságot nyer, rögtön az első évben. A következő évben a csapat színeiben Kink Norba megnyeri a NORBA Nemzeti Cross Country Bajnokságot.

2001-től kínai gyárral is rendelkezik a Sunrace. Manapság itt készülnek a belépő szintű alkatrészei, a tajvani üzem kapacitásait pedig a felsőkategóriás alkatrészek, és a Sturmey Archer agyai, agyváltói gyártására fordítják, melyek így kiemelt figyelmet kapnak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sunrace DLM-53 shimano-hoz lehet használni?
2 válasz
utolsó: 2012. máj.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sunrace DLM-53 termékkel kapcsolatban: