- Olcsó!
- Hibátlan!
- Pontos
- Könnyen beállítható
- Jól néz ki
- Egy kis ügyességgel hibátlanul használható!
Nincs neki hátránya eddig! Minden alkalommal jól működött eddig!
Én nagyon szeretem!
- Olcsó!
- Hibátlan!
- Pontos
- Könnyen beállítható
- Jól néz ki
- Egy kis ügyességgel hibátlanul használható!
Nincs neki hátránya eddig! Minden alkalommal jól működött eddig!
Én nagyon szeretem!
A hátrányoknál említettem, hogy nem minden fékkarral kompatibilis. Shimano BL-M396 fékkarral nem kompatibilis, a felső váltókar beleér a bilincsbe és nem lehet váltani, ha a két bilincset egymás mellé rakom. Ha olyan távolságra rakom, hogy elférjen, akkor meg annyira kényelmetlen használni, hogy inkább nem is váltok vele.
A következőket ne vegye senki 100%-nak, lehet, hogy csak a nem optimális váltókar elhelyezésből éreztem így:
Kicsit soknak érzem ezt a 7 sebességet, amit egyszerre lehet vele váltani. Sokszor majdnem túlnyomtam a következő fokozatba, vagy csak kicsit nyomtam tovább, aztán váltani a kar (erre egy idő után lehet ráéreztem volna). Néha lomhának tűnt vele a váltás, de néha meg gyors volt (az előző fékváltókaromnál nem volt ilyen gond). Ahogy korábban említettem, a felső kar elég határozott, talán túl határozott is.
Hosszútávon nem használtam, mivel annyira kényelmetlen volt a fékkar miatt, hogy meg kellett tőle válnom.
A mért tömeg egy váltókarra vonatkozik, az első és a hátsó is ugyanannyi volt (3 és 8 sebességes váltókar).
Bárkinek, aki olcsón akar 7 vagy 8 sebességes váltókart, elfér a fékkarjától és meg tudja szokni Rapidfire után.
Minden előnyt nyugtázok, amit az előttem szólók írtak, valóban kiváló ár-érték arányú váltókar, minőségi anyagokból
Nem kompatibilis bármilyen fékkarral (lentebb taglalva)
Mivel mindkét váltókar hüvelykujjas működtetésű, így egymás fölött helyezkednek el. Akinek a fékkarjának a rögzítőcsavarja a fékkar testével párhuzamos irányú, tehát "felénk néz" felszerelve (pl.: Shimano BR-M395 fékkarja, de a legtöbb Shimano ilyen), ott gond lehet a használattal, mivel a felső váltókar beleütközik a csavarfejbe használat közben. A váltó beljebb szerelése a fékkarbilincstől pedig nem megoldás, mivel a rövid váltókarok csak közvetlenül fékkar mellé szerelten használhatóak, távolabb húzva nehézkes elérni őket. Persze hosszú ujjú biciklisek előnyben :) Probléma lehet még a vastagabb, "durungabb" bilinccsel szerelt fékkaroknál is. Ettől függetlenül nagyon jó holmi, jó áron, aki teheti, használja. Kissé szokatlan lehet elsőre a rövid úton dolgozó alsó váltókar (a 7 fokozatú egy teljes kinyomással 6 fokozatot tud felrakni, így egy-egy fokozat útja rövid), de csak megszokás kérdése.
Bárkinek, akinek 7-8 sebességhez kell jó minőségű, kiváló ár-érték arányú váltókar.
Egyszerűen tökéletes
Pontos
Gyors
Hatalmas visszaváltás
Masszív
-
Amennyire féltem tőle annyira pozitívan csalódtam benne!
Shimanoval tökéletes, erős fémszerkezet, nem nyöszörög, terhelést bírja, szép, kompakt tökéletes.
8-as rendszerhez akinek olcsón kell jó váltó.
Árkategóriáját messze túlszárnyalja minőségben.
Akik sokat, illetve sokáig használtak Shimano váltókarokat, azoknak elsőre szokatlan lehet a használata, mivel a fel- és lefele váltást is a hüvelykujjunkkal kell végrehajtani.
Elsőre nekem is furcsa volt, de könnyen megszokható (embere válogatja)
Szűk egy hónapja használom, de állítom ezen idő alatt többet váltottam vele, mint a korábbi váltómmal terepen. Egyelőre városban van nyúzva (de ott rendesen, nem sajnálom), volt azért terepen is nyüstölve. Minimálisat kellett játszani a beállítással, ez kb. negyed órában és két próbakörben kimerül. Próbáltam már régi Tourney-t, illetve újabb Deore váltókart, így ezekhez tudok viszonyítani. Meglepő a Sunrace váltókar ára és ezért az árért nyújtott teljesítménye. Maga a váltókar nagy része fémből van, műanyagból csupán a lefele (kis karok) kapcsoló karok, a bowdenfeszesség állító és a kijelző háza van. Esztétikus kinézete van, jól olvasható a kijelző, pontosan jelez vissza. A karok kialakításától féltem, de alaptalan volt. Akár téli ujjas bringás kesztyűben is használható a váltókar, könnyen kezelhető. Ránézésre közel vannak a karok, de a valóságban ideális a karok elhelyezése. Avid FR5-ös fékkarom van, akár ütközésig egymáshoz felszerelve is ideális szögben felszerelhető, ezáltal "ujjra" állnak a váltókarok. Minimális erőkifejtést igényel a kezelése, a bal oldalinál kell egy picivel több nyomást produkálni ujjunkkal.
Ami a legfőbb ütőkártyái közé tartozik:
Többnyire terepkerékpározásra, mivel a 6 sebesség visszakapcsolás előnyeit itt tudjuk kihasználni a legjobban. Bár én egy trekkingen is el tudom képzelni, mert kényelmes megoldás, könnyen hozzá lehet szokni a jóhoz :).
Minőségi megmunkálás..
Húzó fémkar.
Mivel kevésbé ismert márka, így olcsóbb, mint az ugyanezt tudó márkás cuccok.
Eddig még nem találtam.
Nekem kicsit fura, hogy húzásra sokat is vált, de meg kell szokni.
Ha jól beállítod nagyon pontos és gyors.
Közepes erővel kell kezelni, a karok jó helyen állnak.
Bowdent még nem cseréltem.
Bármire
ilyen nincs
bármire ahova váltó kell
Esztétikus, fém alkatrészek, hangtalan váltás, egy ujjal kezelhető a DLM-53. Javítanám az egyik előző véleményezőt, ugyanis nem 5, hanem 6 fokozatot lehet egy mozdulattal váltani, ez a tulajdonsága igen hasznos terepen! A fokozatkijelző kicsi, szép, pont jó.
Lefelé váltáshoz kicsit nagyobb erő kell. A fokozatkijelző időnként pontatlan, nehéz megállapítani hanyadik fokozatban vagyunk.
3x8 fokozat. Összességében nagyon szuper váltókar a DLM-53, pontos strapabíró, és piszok olcsó. Én szeretem a push-push megoldást, kényelmesen lehet vele váltogatni. Eleinte voltak vele gondjaim, pontatlan volt a váltás, de azután rájöttem hogy a bowdenkülső volt a ludas, ezt kicserélve pontos, hangtalan és iszonyú gyors lett a váltás.
Kemény kiképzést kivéve bármire.
Fém. Ilyet a deore-om se tud... amikor azt szétszedtem elrémültem a sok műanyagtól. Ez frankón fém, jó a tapintása, a kidolgozása, a működése.
Nincs hangja
A Sunrace tovább gondolta a rapidfire-t, egy mozdulattal 5öt tudsz leváltani. Minek?! mindegy... jó.
Pontos. Ez nem előny, inkább elvárás.
Levehető fokozatkijelző. Most mondjam hogy deore nem tud ilyet se?
push-push rendszer, az a fajta amit a shimano a 90es évek végén cserélt le push-pull-ra, majd two-way-release-re. Sram-osoknak szimpi lehet, én annyira nem bírom, főleg a karok elhelyezkedése miatt.
A Sunrace név kicsit elriasztott, olyan occó kínai hatást keltett bennem, de nem volt más 8as váltókar... Sunrace ... majd megbarátkozunk gondoltam, annyira nem lesz nyúzva. Aztán az lett belőle hogy a deore-t is lekörözte...
Városba kattintgatni mindenféleképp, terepre is ki merném vinni, egy bizonyos határig.
Egy újjal könnyedén használható. Kicsi út szükséges a működtetéshez, az első váltónál a felfele váltásnál kicsit nagyobb a kar útja és nagyobb erőt is igényel de nem vészes.
Jól elhelyezhető, a Shimano BR-M486 fékkarokkal teljesen összeillik és a fék kar pozíciója is kényelmesre állítható.
Kicsi, egyszerű de esztétikus a fokozat jelzője. Tökéletesen megfelel mert nem szeretem a nagy látványos fokozatjelzőket - úgysem nézem!
Hátul használtam 6-os és 8-as rendszerrel is, mindkettőt viszi (Shimano Tourney váltóval, az XT most van beüzemelés alatt).
Még nem tapasztaltam.
Bovdent nem én szereltem bele, de gyorsan megoldotta aki csinálta.
Városi kölekedés, túrázás de komolyabb terepen is elmegy.
Trigger (mindkét kar a hüvelykujjal működtethető)
Shimano
Fekete
Darab
154 g / db
A Sunrace márka váltóiról, hajtásrendszereiről, kerékagyairól ismert. A céget 1972-ben alapította Tony Hsu Tajvanon, aki lehetőséget látott a sebességváltók gyártásában, mivel az ország kerékpáralkatrész ipara még éppen csak éledezőben volt, az import készletek pedig szűkösek voltak.
A sikeresnek mutatkozó 10 és 12 sebességes fokozatmentes váltórendszereiket Sunrace márkanéven jegyezték be, és hamarosan kidobták a 15, 18 és 21 sebességes rendszereket is. A ’80-as években a márka kihozza az első pozícionált váltóit. 1994-ben a tajvani kormány és a cég együttműködéseként megszületik egy 6000 dolgozót, és 1000 PHD hallgatót foglalkoztató kutatói központ, mely a legnagyobb az országban.
1995-ben, egy vezető hajtásrendszer gyártó cég csődje után a Sunrace betör az amerikai OEM piacra is. 2000-ben a cég megvásárolja az angol Sturmey Archer-t, valamint megalapul a Sun Race/Santa Cruz csapat, mellyel Kathy Pruitt junior női dh bajnokságot nyer, rögtön az első évben. A következő évben a csapat színeiben Kink Norba megnyeri a NORBA Nemzeti Cross Country Bajnokságot.
2001-től kínai gyárral is rendelkezik a Sunrace. Manapság itt készülnek a belépő szintű alkatrészei, a tajvani üzem kapacitásait pedig a felsőkategóriás alkatrészek, és a Sturmey Archer agyai, agyváltói gyártására fordítják, melyek így kiemelt figyelmet kapnak.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Sunrace DLM-53 shimano-hoz lehet használni? |
2 válasz
utolsó: 2012. máj.
|