- Olcsó, a Shimano legolcsóbb váltókarjainál is olcsóbb.
- Minőségre elég jó, sok benne a fém, az alsó kar is alumínium.
- Egyszerre 7 fokozatot lehet vele felváltani
- Kinézetre szép, bár ez szubjektív, sokkal minőségibbnek néz ki, mint amit az ára alapján vár az ember.
- Kép alapján lehet közelinek tűnik a a két kar elhelyezése, de a valóságban elég hely van közöttük.
- Rozsdamentes, köszörült bowden van belefűzve gyárilag.
- Nem minden fékkarral kompatibilis.
- Aki Rapidfire váltókarokat használt, azoknak nagyon furcsa lehet az elején.
- Kicsit nehéz benyomni a felső kart. Nagyon határozott (ez lehet valakinek előny), de én jobban szeretem, ha könnyen lehet kezelni, nem kell erőlködni vele.
- A fokozatkijelző nem teljesen pontos, bár nincs minden fokozathoz beosztás, úgyhogy ez nem olyan nagy hátrány.
A hátrányoknál említettem, hogy nem minden fékkarral kompatibilis. Shimano BL-M396 fékkarral nem kompatibilis, a felső váltókar beleér a bilincsbe és nem lehet váltani, ha a két bilincset egymás mellé rakom. Ha olyan távolságra rakom, hogy elférjen, akkor meg annyira kényelmetlen használni, hogy inkább nem is váltok vele.
A következőket ne vegye senki 100%-nak, lehet, hogy csak a nem optimális váltókar elhelyezésből éreztem így:
Kicsit soknak érzem ezt a 7 sebességet, amit egyszerre lehet vele váltani. Sokszor majdnem túlnyomtam a következő fokozatba, vagy csak kicsit nyomtam tovább, aztán váltani a kar (erre egy idő után lehet ráéreztem volna). Néha lomhának tűnt vele a váltás, de néha meg gyors volt (az előző fékváltókaromnál nem volt ilyen gond). Ahogy korábban említettem, a felső kar elég határozott, talán túl határozott is.
Hosszútávon nem használtam, mivel annyira kényelmetlen volt a fékkar miatt, hogy meg kellett tőle válnom.
A mért tömeg egy váltókarra vonatkozik, az első és a hátsó is ugyanannyi volt (3 és 8 sebességes váltókar).
Bárkinek, aki olcsón akar 7 vagy 8 sebességes váltókart, elfér a fékkarjától és meg tudja szokni Rapidfire után.