Brompton S2L városi/cruiser/fitnesz

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2008 (frissítve: 2007.11.)
  • Listaár: 270.000 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK




szml avatar
13 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- gyorsan kicsire összehajtható a Brompton S2L - összehajtva nem dől el és a csomagtartóra szerelt kerekeken gurul - összehajtott állapotban az olajos részek belül vannak - meglepően gyors a Brompton S2L - ingyen szállítható vonaton (IC-n és EC-n is)

Hátrány

- a fék elég gyenge - Magyarországon nem kapható a Brompton S2L - hosszú idő után jött meg - drága

Tapasztalat

Az enyém pontosabb típusa az S2R. Az S azt jelenti, hogy egyenes a kormány, a 2 a sebességek száma, az R pedig azt, hogy van rajta csomagtartó és sárvédő. Ez a változat nem tartozik a sorozatgyártottak közé, ezért meg kellett rendelni. Több mint három hónap alatt jött meg, de ha csak várok türelmesen még több hónapig eltartott volna. Az összehajtás/széthajtás kb. 20 másodperc. A bicikli lezárásához képest jóval gyorsabb. Összehajtott állípotban a csomagtartó alulra kerül. A csomagtartón van 4 görkorcsolya jellegű kerék, amiken ilyenkor gurul ez a Brompton városi bringa. Ha cipelni kell nem olajoz össze az S2L, mert minden olajos alkatrész fedve van összehajtott állapotban. Eleinte féltem, hogy a kis kerék (349-es) beleakad majd valamibe és elszállok, de eddig ez nem történt meg egyszer sem. Elég gyorsan lehet vele menni, a nagyobbik áttétellel kb. 38km/h a vége az én lábaimmal legalábbis. A kisebbik áttétel 24km/h körül eredményez 100-as pedálfordulatszámot, eddig még mindenhová fel tudtam vele menni. A kormányzás elsőre instabilnak tűnt, de pár km után megszoktam és teljesen elégedett vagyok vele. Kis sebességnél nagyon stabil a Brompton S2L és a kis kerék nem akad bele a cipő orrába. A kormányra szerelt első lámpát az összehajtás előtt le kell venni. Hátul lehetne a csomagtartóra szerelni lámpát, de Cateye lámpához egyelőre nem kaptam megfelelő adaptert. A nyeregcsőre szerelt lámpa kis mértékben akadályozza csak az összecsukást, teljesen elviselhető. Eredetileg a fékkarok a kormányon nagyon erősen lefelé néztek, emiatt nem tudtam elég erősen húzni a féket. Kicsit feljebb állítottam őket, így már elfogadható a fékezés, de még így sem igazán jó egy V-fékhez képest. A két sebességes láncváltó felépítése eltér a szokásostól, de gyorsan és megbízhatóan működik. Kicsit hangos a hajtás, de nem vészes. Schwalbe Marathon gumi van rajta. Eddig még nem volt vele defektem és a tapadása is megfelelő. A nyereg magasságának beállítása talán a legkevésbé megoldott az S2L biciklin. Erre még nem találtam igazán jó megoldást, hogy hogyan lehetne megcsinálni, hogy a nyereg megbízhatóan a megfelelő pozícióig legyen felhúzható. Mikor húzom fel a nyerget széthajtáskor a legmagasabb pozícióban megakad, de az nekem már túl magas. Ha magas lennék az állítható hosszúságú nyeregcső ezt megoldaná. A hátső háromszöget nem rögzíti semmi, ami tekerés közben nem okoz problémát, de ha pl. lépcsőn viszem fel a széthajtott biciklit, akkor össze akar csuklani. Ez magakadályozható a csomagtartón (gyárilag) lévő gumipókkal, de ha nem lenne rajta csomagtartó akkor barkácsolni kéne valamit. Az előre felpattintható táska (S-bag) nagyon hasznos és mivel a vázon van nem zavarja a kormányzást. Sok zsebe van, amikről ránézésre azt hittem, hogy kipotyognak belőlük a dolgok, de eddig nem vesztettem el semmit. A táska rárakása/levétele kb. 3 másodperc. Sajnos nem vízálló. Vonaton a szállítás még a reggeli csúcsban sem probléma, kalauz sem kifogásolta egyszer sem. Metrón is vittem már, ott sem zavart senkit a Brompton S2L. Az ára horrornak tűnik, ha azt nézem, hogy ötödennyiért is lehet normális biciklit kapni és hogy összehajthatót is lehet sokkal olcsóbban. Ha viszont egy kocsihoz viszonyítom az árát, akkor már nem olyan vészes és amíg a kocsit folyton vezetni kell (a biciklit is), addig a vonaton ennél hasznosabb tevékenységgel tölthetem az időmet és mégis sokszor gyorsabb vagyok mint ha autóval vagy biciklivel mennék. Más összehajtható biciklit Campingen kívül még nem próbáltam, de a kínálatot nézve egyelőre azt hiszem, hogy jó választás volt a Brompton S2L.

Erre ajánlom
Városi biciklizésre, leginkább olyankor ha vonattal vagy valamilyen más közlekedési eszközzel kombinálod.
Ennyiért vettem
1014 euro
62 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Brompton S2L termékkel kapcsolatban: