Nem igaz, hogy "nehezebb" lenne a Speeder i8, mint bármely, a hasonló kategóriában lévő láncváltós kerékpár; érzésre biztosan nem nehezebb. Azért azt itt kell megjegyezni, hogy ha mérlegen ki is lehetne mutatni 0,5-1,5 kg többletet, azon emberek többsége, aki ilyen vagy erre a kerékpárra ül, nagy valószínűséggel saját magán is meg tudja találni ennek a súlytöbbletnek az "ellensúlyozási lehetőségét" ! ;-) (Ezért ül rá, nem ?)
Más előnyei : tényleg nem nagyon kell foglalkozni vele, ha jól be sikerült állítani. Megbízható kerékpár a Merida Speeder i8, jól tűri a gödröket, útvágásokat.
A magasságom szerinti méret (56-os; 183 cm magas vagyok) -nek nekem rövidnek tűnik a felsőcsöve.
Igényel némi gyakorlást a hátsó keréken a gumicsere, nagyon nem javallott az út mentén nekifogni elsőre, a féket is és a váltót is "műfogással" kell lekapcsolni, szóval az általam javasolt sorrend : 1. alkalom szakszervízben figyelni ! FIGYELNI ! 2-3. alkalom otthon az összes rendelkezésre álló szerszámmal és csak utána szabad hosszabb útra indulni, válogatott úti szerszámzattal
A vázon nincs lehetőség semmilyen más rendszerű fék felszerelésére, és ez közvetve. de erősen korlátozza a Speeder i8 fék és váltórendszeri átépíthetőségét (nem lehet másfajta agyváltóra sem átszerelni!)
Szerintem az adott 8 áttételfokozat elegendő az átlagosnál még erőteljesebb kerékpározáshoz (mind sebességben, mind a domborzatra való tekintettel)
Azonban a gyárilag szerelt fogaskerék áttétel arány, tapasztalatom szerint nem annak a célcsoportnak lett kialakítva (42/16) akinek a gépet eredetileg tervezték, ez messze erősebb a gyári agyváltó ajánlott szerelési áttétel arányánál, ami 2:1-hez (pl : 40/20, vagy 36/18) ! Így aztán annak, aki nem az Alföldön használná, módosítani kell, különben bele fog törni a bicskája egy átlagos emelkedőbe is, és szégyen szemre tolni fogja a kerékpárt.
A gyári nyereg nekem hosszú távon sem tört; a kormány végére viszont szereltem szarvakat, hogy lehessen fogásmódot váltani.
A fékek működési sajátosságát meg kell szokni, (kicsit késve/késlekedve fog a V vagy patkó fékhez képest) de a megszokás után biztonságosan, időjárásfüggetlenül, teszi a dolgát, lassít.
Tartós mindenes.